Hui, dia de la commemoració de l’alliberament del Camp de Concentració de Mauthausen s’ha inaugurat el monument recordatori dels 8 alzirenys víctimes dels camps de concentració nazis durant la segona guerra mundial, que està situat al costat de l’antic Llavador de l’Alquerieta.
Este monument commemora amb taulells en una placa els noms dels alzirenys que van acabar a estos camps amb una explicació d’en quin camp van acabar i quan arribaren i quan van morir. Avelino Abril Escudero, Francisco Boluda Díez, Agustín Flores Iborra, José María Fuentes Mascarell, Bernardo Lairón Hidalgo, Francisco Peris, Fermín Román Hernández i Rafael Sivera van morir a diferents camps entre 1941 i 1942. Els espanyols acabaren a camps de concentració nazis després que d’exilar-se a França per escapar del règim de Franco i participaren a la II guerra mundial al front. Als capturats pels nazis Franco els declarà apàtrides.
A més l’alcalde Diego Gómez ha explicat que s’ha decidit posar este monument dels quals les plaques commemoratives han sigut regalades per la Generalitat Valenciana en una campanya de record de les víctimes del nazisme en l’antic Llavador de l’Alquerieta per la relació d’este edifici amb la II República.
Unides Podem ha presentat hui a Alzira la llista per a les pròximes eleccions municipals
La Conselleria adjudica sis milions d'euros per rehabilitar i ampliar el Parra
L'Ajuntament d'Alzira lluita contra la bretxa digital a través de La Clau al carrer
El PSOE d'Alzira ret homenatge a 30 regidors i regidores en un acte presidit per Joan Lerma i Arcadi...