Alzira se suma a la manifestació nocturna convocada per col·lectius feministes arreu del territori nacional per declarar l’emergència que a hores d’ara patim les dones només pel fet de ser-ho. Amb este acte simbòlic es vol donar visibilitat al problema de la violència de gènere i també reclamar solucions urgents en una setmana que ha sigut especialment dura amb 4 dones mortes a mans de les seua parella.
I és que en el que portem d’any ja en son 42 les dones que han sigut assassinades. Algunes d’elles havien presentat denuncia i altres no, però el resultat ha estat el mateix per a totes elles. Han perdut la vida a mans de les seues parelles i han deixat orfes a família i amics.
La concentració de hui ha estat convocada pel Grup de Debat per la Igualtat, i ha rebut el suport des de diversos grups polítics i l’Ajuntament d’Alzira serà a les 20’30h a la Plaça Major. Des de l’organització demanen vestir preferentment roba negra i violeta i portar llanternes per il·luminar els carrers que en moltes ocasions es converteixen en trampes mortals per a qualsevol dona. Així ho ha explicat als micròfons d’Alzira Radio, Mar Ausina, que a més ha agraït tot el suport que estan rebent des que es va llançar la convocatòria.