L’Ajuntament d’Alzira negociarà que es faça una redona entre el nou pont de Xàtiva i Materna

La Direcció General de l’Aigua adjudicarà en breu el projecte per a fer el nou pont de Xàtiva. Una vegada adjudicada a una empresa la redacció, l’Ajuntament pretén negociar millores de l’avantprojecte per tal de fer la redona que demanen els empresaris del polígon de Materna. El projecte de nou pont de Xàtiva, valorat en prop de cinc milions d’euros, per a reduir la inundabilitat ha d’estar acabat al 2026. Així ho confirmava l’alcalde en roda de premsa, ja que es tracta d’una inversió que es fa a càrrec dels Pressupostos Generals de l’Estat. Tal i com explicava, l’avantprojecte no contempla la creació d’una pasarel·la per a vianants i ciclistes, com sí proposava l’Ajuntament, que buscarà finançament per altre costat per a fer-la. D’altra banda, com el projecte desplaça el pont de Xàtiva, l’Ajuntament està fent l’expropiació de tots els terrenys per a construir el futur carrer que enllace el nou pont amb el polígon de Materna. Des de la zona de Materna han demanat que este carrer compte amb una redona que facilite l’accés a vehicles de gran tonatge, que accedirien al polígon a través d’esta nova carretera. Tot i que està redona no està contemplada en l’avantprojecte, el regidor d’Urbanisme explica que, una vegada s’adjudique a una empresa la redacció del projecte, es negociarà perquè s’incloga la redona per a millorar el traçat de la via i que siga més segura i accessible, i responga, així, a les demandes del polígon de Materna. Pots escoltar l’informatiu sencer ací:
El portal d’ocupació de l’Ajuntament d’Alzira gestiona les demandes de treball de 14.000 persones

14.000 persones estan, a hores d’ara, inscrites en el portal d’ocupació de l’agència Idea. Un portal d’ocupació que oferix eixa connexió necessària entre empreses i demandants d’ocupació. Este servei, a més, orienta als demandants. El portal d’ocupació funciona tant per a les empreses com per a les persones que busquen ocupació. Les empreses exposen a Idea les vacants, i des d’Idea es fa un cribatge i seguiment de l’oferta. És per això que Idea dona confiança tant a les empreses com als que busquen activament ocupació. A més, el portal d’ocupació també compta amb orientadores que ajuden a aquelles persones que busquen ocupació facilitant-les i inscriure’s accedir al portal . Com hem dit, esta plataforma compta amb un registre de 14.000 persones demandants d’ocupació, d’Alzira i d’altres poblacions dels voltants. Les ofertes que es publiquen es renoven diàriament i, a més, no sols es poden vore entrant al portal sino també a les xarxes socials d’Idea; inclús es poden rebre les ofertes a través del grup de difusió. Les més abundants són per als administratius, encara que també hi ha places més especialitzades de difícil cobertura des de soldador a conductor de camió o llanterner. Pots escoltar l’informatiu sencer ací:
La Generalitat obri el termini de les Ajudes al lloguer 2025

La Generalitat va obrir dimarts el termini per a sol·licitar les ajudes al lloguer 2025. Enguany, les ajudes només cobriran el lloguer corresponent a l’any 2025, des de l’1 de gener fins al 31 de desembre, a diferència d’anys anteriors en què es subvencionava el lloguer per a dos anys. La sol·licitud de les ajudes es podrà realitzar fins el pròxim 11 d’agost. El pressupost global de l’ajuda és de 16 milions i mig d’euros, ampliables segons necessitat, que poden arribar a cobrir fins el 50% del lloguer mensual del sol·licitant, segons la situació concreta. Com a novetat, enguany s’introduïx una nova categoria per als afectats per la dana, que incrementa el límit de la renda subvencionable fins a 800 euros. Per a poder sol·licitar l’ajuda, cal ser titular d’un contracte d’arrendament de vivenda o cessió d’ús d’habitació en la Comunitat i estar empadronat. A més, la suma total de la renda de les persones que tinguen el seu domicili habitual en la vivenda arrendada ha de ser igual o inferior a 3 vegades l’iprem, excepte casos concrets. La sol·licitud pot fer-se de manera telemàtica o presencial en els punts d’atenció habituals, que es poden consultar en la convocatòria. Entre altres documents, han de presentar el contracte de lloguer, el certificat d’empadronament i els justificants de pagament, és a dir, els rebuts. Per a més informació i sol·licituds, els deixem l’enllaç de la convocatòria: https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=G105708 Pots escoltar l’informatiu sencer ací:
La Unió demana al Govern una compensació justa per als llauradors afectats pel canvi de les seues parcel·les a Domini Públic Hidràulic

La riuada del passat mes d’octubre ha afectat moltes parcel·les agrícoles que passaran a formar part dels llits dels rius i barrancs, és a dir, a ser propietat de l’Estat. Des de la Unió Llauradora, es demana que el Ministeri compense els lllauradors afectats i que els subtituisca les terres absorbides pels rius i barrancs per altres parcel·les. Nombroses parcel·les amb activitat agrària consolidada seran incorporades a la nova delimitació de Domini Públic Hidràulic com a resultat de l’alteració física de llits i barrancs causada per la riuada, la qual cosa genera un enorme impacte econòmic i jurídic sobre els llauradors. I és que les terres incloses en el DPH passen a ser titularitat de l’estat, amb totes les conseqüències que això comporta per als titulars de les parcel·les, en matèria de cultius i de reg. Davant esta situació, des de la Unió reclamen, primer, que els drets d’ajuda directa de la PAC es mantinguen a nom del llaurador afectat. I d’igual manera amb el reg: demanen que es respecten els drets preexistents, permetent el seu traspàs a noves parcel·les de substitució; i en cas que tinguen autorització d’ús de pou individual, que es facilite una autorització equivalent per a l’ús en la nova ubicació. Carles Peris, secretari general de la Unió, exigia al Ministeri major claredat administrativa i una compensació econòmica justa per als llauradors afectats. Pots escoltar l’informatiu sencer ací:
Agenda Sant Bernat Alzira 2025: 24 de juliol

Passat l’equador de les Festes de Sant Bernat d’enguany, encarem la recta final amb més programació festiva. I precisament la regidora de Festes, Gemma Alós, ha fet balanç d’estos primers dies de celebració. Alós ha destacat la bona acollida que estan tenint tots els espectacles, malgrat la calor. Dilluns s’arrancà amb la plaça Cartonatges plena de gom a gom, i el mateix amb els esdeveniments al Recinte Firal i la plaça Major. La regidora incidia en dos elements: el primer, la gran quantitat de gent jove que està assistint al Recinte Firal; i segon, que moltes persones que no acudien a les festes feia temps, enguany s’han animat. Tot gràcies a un canvi en la manera de fer les festes de Sant Bernat. G. Alós. I sobre la programació de hui: a les deu i mitja de la nit, la pl. Major acollirà el concert de Shaila Dúrcal. I a les 23:00, l’Orquestra Invictus actuarà al Recinte Firal. Pots escoltar l’informatiu sencer ací:
Alzira declara l’any 2026 l’Any de Jaume I en commemoració del 750 aniversari de la seua mort

L’Ajuntament d’Alzira ha declarat l’any 2026 l’Any Jaume I, ja que es commemora el 750 aniversari de la mort del rei a Alzira. Un any que va a comptar amb un ample ventall d’activitats que, de manera transversal, integraran diversos departaments municipals. A hores d’ara, s’està preparant esta commemoració que comptarà amb activitats educatives, rutes turístiques, exposicions i cicles de conferències. Fins i tot, es vol tendir llaços amb les institucions acadèmiques per a crear un comité d’honor al voltant de la figura del rei valencià. Segons ha explicat l’alcalde d’Alzira, Alfons Domínguez, més enllà d’un aniversari institucional, es vol que siga un aniversari de la ciutat i implicar a les diverses associacions festives, culturals i de tot tipus perquè la marca del Rei impregne totes les activitats que es facen al llarg del 2026. Així mateix, també es buscarà la implicació de la Generalitat, la Diputació i totes les entitats valencianes, ja que la figura de Jaume I va més enllà d’Alzira i és un referent en la fundació de la Comunitat Valenciana. Pots escoltar l’informatiu sencer ací:
Balanç positiu dels dos anys de govern conjunt a Alzira per part del PSOE, UCIN i Compromís

El govern alzireny ha aprofitat hui per a fer balanç del tripartit UCIN, PSOE i Compromís a l’equador de la legislatura. Un balanç extremadament positiu per part de les potes del govern alzireny, que han deixat clar la seua cohesió. Per part de l’edil d’UCIN, Enrique Montalvá, estos dos anys han sigut terrorífics en clau interna per la crisi a la si del seu partit. Malgrat això, i pel que fa a la coalició amb el PSOE i Compromís, considera que els tres partits estan treballant molt bé i, per això, l’Ajuntament i el poble d’Alzira van a mil. Pel que fa al PSOE, Gemma Alós ha explicat en el mateix sentit que el treball conjunt és satisfactori. Hi ha hagut un primer any d’adaptació perquè s’incorporava gent nova a l’ajuntament amb antics regidors. Alós ha explicat que el pacte té molt bona salut i ha posat la clau en dos aspectes: comunicació entre els partits i autonomia de les àrees. Esta valoració ha sigut refrendada per l’alcalde d’Alzira, Alfons Domínguez, qui ha matisat que l’equip de govern està més cohesionat del que ell pensava en un principi. Una cohesió que es mostra en el funcionament de l’Ajuntament, que sols enguany, i tenint en compte les ajudes de la dana, va a gestionar més de 50 milions d’euros en inversions en diverses àrees, referència de que s’està treballant i s’està treballant bé. Pots escoltar l’informatiu sencer ací:
El projecte de recuperació de la Casa Reial de Jaume I, a punt per a la licitació

A més de les activitats que es van a fer al llarg del 2026, també la petjada de la història a Alzira prendrà sentit perquè la conversió de la casa de Jaume I en un museu homenatge va caminant a poc a poc, al temps que es recrea en la muralla el pas de ronda, des d’on els soldats vigilaven la seguretat de l’antiga vila d’Alzira. Segons ha explicat l’alcalde d’Alzira, Alfons Domínguez, a hores d’ara sols queda el vist i plau de la Conselleria perquè aprove el projecte definitiu de la casa del Rei Jaume i es convoque el plec de condicions per a fer les obres del museu. Ha sigut un procés llarg que comença al 2023 i que ara està consolidat per a dur a terme este museu a la llar on va morir el rei Jaume. Recordem que són unes obres finançades pel Ministeri i que, junt a la reconstrucció del Camí Ronda suposen una inversió en Alzira de quasi tres milions d’euros. Per l’altra banda, la reconstrucció de les muralles del camí de Ronda continua en marxa i, ara mateix, sols queda l’execució del 10% de la recuperació d’este camí, que es pavimentarà i comptarà amb enllumenat que permetrà el seu accés des de la Vila d’Alzira. Este projecte té previst tancar-se després de l’estiu; ara bé, també caldrà refer la restauració del tros de muralla que es va paralitzar perquè no s’adequava al projecte de la Direcció General de Patrimoni. A hores d’ara, tot i que ja es compta amb l’autorització de la Conselleria, sols caldria una nova cata en les muralles més ampliada per a confirmar de quina manera es va refer la muralla i acabar-la. Pots escoltar l’informatiu sencer ací:
L’Ajuntament d’Alzira agraïx el treball del voluntariat forestal i la responsabilitat de la ciutadania durant esta segona onada de calor

Després d’estos dies tan calorosos, en la segona onada de calor d’este estiu, i havent pres les mesures preventives de tancament temporal de la Murta i la Casella, l’Ajuntament d’Alzira agraïx a la població la seua col·laboració per respectar les normes de seguretat i seguir els consells que s’han fet arribar. Des de l’Ajuntament d’Alzira s’ha destacat, especialment, el treball del voluntariat de Protecció Civil i VACIF, que ha estat treballant de forma totalment altruista tot el cap de setmana per a vetlar per la seguretat de les nostres muntanyes. I també de la ciutadania, que ha sigut comprensiva amb esta situació d’alarma. Des de l’àrea d’Emergència Climàtica destacaven que es continua treballant perquè la prevenció i el control dels riscos climàtics siga cada vegada més real i pròxim a la ciutadania. Actualment, s’estan conformant grups d’avís primerenc a les urbanitzacions més vulnerables davant el risc per a informar els veïns dels possibles riscos d’incendi. També s’està actualitzant el Pla Territorial Municipal d’Emergències i s’estan renovant i enfortint els recursos materials i tècnics per a una millor resposta davant futures emergències climàtiques, com per exemple la compra d’una nova llanxa. Finalment, cal destacar que al setembre començaran les obres d’execució d’una franja perimetral de protecció enfront d’incendis a la Urbanització del Racó. I a partir d’octubre, començaran a la Urbanització del Respirall. Pots escoltar l’informatiu sencer ací:
L’Ajuntament d’Alzira instal·larà Punts Violeta al Recinte Firal per a informar i previndre la violència masclista durant totes les festes

La Regidoria d’Igualtat de l’Ajuntament d’Alzira instal·larà, a partir de demà, el seu punt violeta amb ocasió dels concerts que tindran lloc al recinte firal del 22 al 26 de juliol. A més dels punts violeta, les festes també serviran per a conscienciar a través de material i lones sota el lema #Tinguemlafestaenpau. Els punts violeta contra les agressions sexistes són punts de referència preventius i informatius, on, en cas de necessitat, es poden facilitar telèfons de contacte, ajuda i/o material reivindicatiu, de manera totalment gratuïta. Enguany estaran tots els dies de festes al recinte firal. Durant els concerts i discomòbils, s’oferirà el servei amb una durada de 3 hores, que no tenen per què coincidir en el total de les hores d’actuacions. Els dies de discomòbil començaran i acabaran una hora més tard. Segons explica la regidora d’Igualtat, Amèlia Blanquer, durant les festes s’incrementa el risc de comportaments de violència masclista, i per això són necessaris. Per a la posada en funcionament del punt violeta s’ha comptat amb la cooperació de dos persones formades en promoció de la igualtat, qui s’encarreguen de repartir el material promocional de la campanya: fullets amb informació que ajude a identificar les conductes masclistes i abusives, així com informació sobre quan s’està sofrint una agressió o quan s’està tenint un comportament sexista. S’hi inclouen també orientacions sobre com actuar en cas d’haver sigut agredida, i es deixa ben clar que sols qui agredix és responsable de l’agressió. Enguany s’han fet també 10.000 ventalls de cartró que mostren informació essencial per a contactar amb la policia en cas d’agressió, així com el codi QR per a descarregar l’aplicació ALERTCOPS. Pots escoltar l’informatiu sencer ací:

















