NOTÍCIES

L’Ajuntament ret homenatge a onze esportistes

L’Ajuntament d’Alzira va retre homenatge a onze esportistes alzirenys que han aconseguit pòdiums nacionals i participacions i podis europeus des del mes de maig. Els guardonats han sigut el karateka Hugo Grande (Fighters Leo), els alçadors del club Halterofilia Alzira Tihara Saldívar, Juan Moreno i Joan Marco, el triatleta de La Rabosa Alzira, Álvaro Mengual i el llançador Alfredo Gómez, el corredor Jose Antonio Marin Titi, els jugadors del Rugby Club Alzira Club Rugby Inter Mía López i Quique Bolinches, el patinador artístic Mateo Callejón i el nadador del Trencaones – club de natació Alzira Josep Fayos. Escoltem declaracions de hui dels homenatjats i entrevistem a Hugo Grande, que ha canviat el taekwondo pel karate kyokushin.

“Entre Pa i Borreguet” s’acomiada hui de dos mesos d’esmorzars amb el lliurament dels premis al millor entrepà i al millor cremaet

Després de dos mesos de tastar pans, entrepans i cremaets hui arriba a la seua fi “Entre Pa i Borreguet”, la ruta d’esmorzars que ha emparellat forns i bars de la ciutat d’Alzira per a gaudir d’un doble esmorzar elaborat als comerços locals de la ciutat. Així, esta vesprada es lliuraran els premis als establiments que han sigut més votats pels participants: el primer, el Borreguet d’Or, el premi a millor esmorzar; i segon, un guardó que s’ha establit enguany per primera vegada i que premia al millor cremaet. A banda, també estan els premis per a les persones que han participat com “esmorzadors” i “esmorzadores”. En total, hi ha 10 premis de 100 euros i un esmorzar doble per als que hagen completat el passaport de la ruta, i 5 premis de 50 euros i esmorzar doble per als que s’han quedat a la meitat. El lliurament de premis tindrà lloc esta vesprada a les 7 a la plaça Sant Joan, i l’acte estarà amenitzat amb un monòleg a càrrec de Carol Tomàs. I recordem que els establiments participants de l’edició d’enguany de Pa i Borreguet són els següents: els forns de Bèrnia, José Alonso, Sant Bernat, Salvador Llopis i Sant Francesc. I els bars d’Arnadí, Artitapes, Black Pork, Casino Carreteros, Casa Blava, Ca Tomàs, Garibaldi i Tenisquash. Pots escoltar l’informatiu sencer ací:

L’Ajuntament d’Alzira busca el consens dels propietaris afectats pel camí del barranc de la Casella per a crear una via alternativa

L’Ajuntament d’Alzira prepara, a hores d’ara, dos dels projectes més destacats per a millorar el terme rural després de la dana. D’una banda, el projecte alternatiu al camí que creua el barranc de la Casella, i, d’altra, la substitució del pont de Cabanes al riu Verd. Tal com explicava el regidor d’Agricultura, Enrique Montalvá, al programa Mare Terra, es tracta de dos projectes molt ambiciosos ja que tenen un alt cost, al qual es podrà fer front a través dels diners que ha transferit el Ministeri per danys de la dana. Un d’ells és construir accessos alternatius al camí que creua pel barranc de la Casella. Recordem que, ara fa uns anys, la Confederació Hidrogràfica del Xúquer obligà a desfer el camí d’asfalt perquè passa per dins del barranc. Així i tot, després de cada episodi de pluges, l’Ajuntament arreglava la zona per tal de fer-la transitable i facilitar l’accés dels propietaris a les parcel·les de la zona. En qualsevol cas, el que ha quedat clar és que la Confederació no permet asfaltar-lo perquè és un barranc i és perillós. Per això, a hores d’ara, l’Ajuntament està preparant la memòria per a un projecte que permetrà l’accés a les propietats que queden aïllades, per la banda de dalt. D’una banda, per Carasol, i d’altra, per la senda dels elefants entrant per les Valletes de Bru. Este projecte sí que comptaria amb el vist-i-plau de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer, i ara el que es necessita és el consens dels propietaris de les parcel·les de la zona. Segons Montalvá, és una oportunitat única per a solucionar l’accés amb un projecte valorat en tres milions d’euros, que es pagarien amb els fons de la dana que ha aportat el Ministeri de transició ecològica. Pots escoltar l’informatiu sencer ací:

El regidor i portaveu de Compromís, Andrés Gomis, protagonitza l’últim programa de “La veu del ple”

Hui, el regidor i portaveu de Compromís, Andrés Gomis, ha tancat el programa La veu del ple amb la seua avaluació de diversos temes debatuts i exposats al plenari del passat mes de juny. El regidor ha explicat la moció commemorativa del Dia de l’Orgull LGTBIQ+, en la qual l’Ajuntament d’Alzira assumia la creació d’un pla de diversitat municipal amb la col·laboració dels col·lectius, i instava al Consell de la Generalitat a revertir les retallades en els pressupostos dels programes i objectius de les polítiques en matèria d’igualtat, entre altres. D’altra banda, Gomis ha explicat el que suposa el contracte programa pel qual Generalitat Valenciana i Ajuntaments col·laboren per dotar de finançament als departaments de serveis socials. Un model de gestió que ha suposat dotar als serveis socials d’entitat pròpia i incrementar els professionals i els programes; de fet, en els últims quatre anys ha suposat una inversió de 23  milions d’euros en Alzira. Enguany, amb la signatura del contracte programa, l’Ajuntament d’Alzira destinarà set milions d’euros als distints programes de l’àrea de Serveis Socials i, a més, ha sol·licitar incrementar els fons de cara al pròxim any. Pots escoltar l’informatiu sencer ací:

L’hospitalització domiciliària a la Ribera, la segona amb més activitat de tot el territori

L’Hospital Universitari de La Ribera ha atés un total de 1.775 pacients en el seu domicili durant el primer semestre de 2025 a través de la seua Unitat d’Hospitalització a Domicili (UHD) i de Cures Pal·liatives. Este registre suposa un increment del 14% respecte al mateix període de l’any anterior, consolidant a esta unitat com la segona amb major activitat de tota la Comunitat. La UHD està especialitzada en la cura de pacients crònics, pacients que necessiten atenció per infeccions o cures complexes, així com pacients en situació pal·liativa, la majoria amb malalties oncològiques. Pablo Lafuente, cap de Secció de la unitat, destacava que l’hospitalització a domicili s’està consolidant a nivell mundial pels seus bons resultats i pel tracte més humà als pacient. A més, que l’atenció siga a domicili evita també algunes complicacions que se poden donar en l’entorn hospitalari. Per estos motius, des de l’Hospital de la Ribera s’han ampliat un 50% les instal·lacions de la UHD, amb 15 nous llocs informàtics fixos, un llit per a tècniques i tractaments amb monitoratge, 22 vehicles i una consulta externa. Tot això ha fet que la unitat veja augmentat en més d’un 20% el nombre de pacients atesos durant l’últim any. Els i les professionals de l’UHD van recórrer al 2024 un total de 366.000 km per a visitar als 3.035 pacients que s’atengueren l’any passat, el registre més alt des que s’inaugurà l’hospital. Pots escoltar l’informatiu sencer ací:

Tercera donació de sang esta setmana a Alzira amb més d’un centenar de persones que han fet l’acció solidària

Més d’un centenar de persones han donat sang este mes a la ciutat d’Alzira, i hui s’espera incrementar encara més esta xifra. Este mes de juliol s’han convocat tres cites amb la donació de sang i la resposta està sent satisfactòria; ara bé, mai són suficients, perquè la falta de sang no fa vacances, i cada dia es necessiten 650 unitats de sang en els hospitals valencians. Dimarts, al centre de salut del carrer La Pau es presentaren 54 persones, i una d’elles donava per primera vegada. Divendres, al centre sanitari integral del carrer Hort dels Frares es presentaren 40 persones, també amb una nova incorporació. I hui, tercera donació del mes, a l’Escola d’adults; fins alli s’han desplaçat els nostres companys d’El dia per davant per a conèixer este moment de la donació de ben a prop. S’ha pogut comprovar l’efecte contagi positiu de donar sang. Per exemple, Olga era la segona vegada que donava; la va animar un amic. També hui, al Centre d’adults hem pogut comprovar que hi altres tipus de donacions com, per exemple, aquelles persones que donen plasma, un dels elements de la sang. En este cas, els donants de plasma ho poden fer una vegada al mes. Jorge Valverde, per exemple, és donant de sang des de fa temps, però hui precisament també ha donat plasma. La donació hui tancava a les 13:30 hores; no obstant això, el pròxim mes també podran donar sang a Alzira. Pots escoltar l’informatiu sencer ací:

Alzira Ràdio 107.9 fm Player oficial