El Nan@fest torna a Alzira este cap de setmana amb un programa ple d’activitats i actuacions i amb algunes novetats

Com ja els vam avançar, el Nan@fest torna enguany al Parc de l’Alquenència d’Alzira amb una novetat molt esperada pels més menuts i les famílies: el festival s’allarga fins diumenge al matí, a més de celebrar-se tot el dissabte. Hui l’Ajuntament d’Alzira presentava el que serà esta 9a edició del Nanofest que al 2024 deixà vora 4.000 assistents. Més enllà de l’extens programa ple d’activitats i de tallers, enguany el festival incorpora algunes novetats, tal i com explicava el tècnic de Cultura Jordi Verdú. I és que esta edició comptarà per primera vegada amb una Zona Igualitària, on es duran a terme tallers a càrrec de la Regidoria d’Igualtat. I també participarem des d’esta casa, Alzira Ràdio, amb un programa en directe dissabte al matí i un taller de ràdio per la vesprada per als xiquets i xiquetes. Hi haurà un escenari principal on actuaran Nanets, Iruixa, Dani Miquel i Ramonets, i un secundari on tindran lloc mostres, desfilades i activitats de tot tipus. I com sempre, la Zona Segura, on els més menuts podran conéixer els cossos de Bombers, Protecció Civil, la UMA i la Policia. També tindrem un assentament pirata amb activitats i espais recreats, a més de tallers de ceràmica, reciclatge, creació de màscares, manualitats… Karts i patinatge, jocs populars i jocs tradicionals. Tot, com no podia ser d’altra manera, amb la companyia de Dril, la mascota del festival. I sense oblidar les zones per a relaxar-se, de pícnic i incús un espai de lectura. Israel Pérez, regidor de Cultura, destacava el Nan@fest com un espai de trobada dels més menuts però també de les seues famílies. Pots escoltar l’informatiu sencer ací:
El Consorci de la Ribera posa en marxa el projecte EmpleaXúquer per a generar ofertes d’ocupació verda
El Consorci de la Ribera posa en marxa el projecte EmpleaXúquer per a generar ofertes d’ocupació verda. A través d’este programa formatiu i d’ocupació 21 persones de la Ribera treballaran al voltant del riu Xúquer El Consorci de la Ribera i la Fundació Limne llancen un programa de capacitació i contractació laboral a la Ribera. A través de formació pràctica i contractació, EmpleaXúquer capacitarà a les persones participants del programa en dos ocupacions clau: personal especialitzat en restauració ecològica i agents de promoció de la naturalesa. Estes ocupacions suposen una continuïtat del projecte Canya a la canya, ja que el personal format i el contractat treballaran en accions de restauració i manteniment dels ecosistemes aquàtics del Xúquer, o en el disseny i dinamització d’accions de divulgació, sensibilització i promoció d’estos espais naturals Després de la primera formació, 16 peons de restauració ecològica seran seleccionats entre tots els participants del programa formatiu, contractats durant més de 12 mesos per a mantindre i conservar trams del riu Xúquer integrats en la Xarxa Natura 2000. A més, se seleccionaran i contractaran 5 agents de promoció de la naturalesa per a fomentar la divulgació i sensibilització sobre l’ecosistema fluvial. Este programa té un doble vessant. EmpleaXúquer no sols millorarà l’ocupabilitat de les persones participants, sinó que també contribuirà al manteniment i la promoció de l’estat ecològic de les àrees restaurades del riu Xúquer, reduint el risc d’inundacions i fomentant altres servicis ecosistèmics essencials. El projecte s’emmarca en la iniciativa nacional Empleaverde+, gestionada per la Fundació Biodiversitat del Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic i cofinançada pel Fons Social Europeu Plus (FSE+). Pots escoltar l’informatiu sencer ací:
El Consell Agrari distingix Andrés Rubio Magraner i Salvador Iborra amb la Insígnia d’Argent de la ciutat pel dia de Sant Isidre

Alzira celebrarà el pròxim 16 de maig la festivitat de Sant Isidre, patró dels agricultors. Festivitat que aprofitaran per destacar la trajectòria de persones vinculades al camp i l’agricultura. Enguany, el reconeixemnt recaurà en Andrés Rubio Magraner i Salvador Iborra. El Consell Agrari Local, durant la reunió celebrada ahir 6 de maig, va decidir per unanimitat atorgar la Insígnia d’Argent de la Ciutat a Andrés Rubio Magraner i a Salvador Iborra Llinares, per la seua llarga i intensa trajectòria lligada al camp i vinculada a l’agricultura. Els actes de celebració començaran a les 19 hores a la plaça del Regne, davant el Monument al Llaurador, en el qual es depositarà una corona de llorer. A les 19.30 tindrà lloc, a l’església de Santa Caterina, la missa de Sant Isidre en memòria de tots els agricultors alzirenys que han faltat. Una vegada finalitze la cerimònia s’imposaran les dos insígnies de plata a l’auditori de la Casa de la Cultura, amb presència de representants de les diferents associacions que componen la societat agrícola alzirenya. Per a finalitzar s’oferirà un vi d’honor als assistents. El trasllat dels participants comptarà amb l’acompanyament de la Colla de tabals i dolçaines Les Raboses d’Alzira. En l’acte d’entrega d’insígnies participarà l’alzirenya María Belda. Pots escoltar l’informatiu sencer ací:
L’Informatiu d’Alzira – 7 de maig de 2025

Beatriz Tortosa i Claudi Penalba ens acosten l’actualitat d’Alzira.
Es mantenen els talls intermitents al camí de la Casella esta setmana a causa dels treballs de manteniment a càrrec de VAERSA

I recordem que tal i com els anunciarem, durant esta setmana els accessos al camí de la Casella estan complicats a causa del treball per a netejar el tallafocs de la carretera de Corbera situat a banda i banda de la pista forestal de la Casella (des dels pilars de l’entrada). Al llarg de tota la setmana continuaran els talls de trànsit intermitents en l’accés a la Casella, de dilluns a divendres fins a les 13.30 hores. Mentre duren els treballs que està portant a terme VAERSA, per encàrrec de la Generalitat, es podran donar diversos talls al trànsit en el camí asfaltat que va des dels pilars fins a l’àrea recreativa. Està previst que finalitzen els treballs esta setmana. Pots escoltar l’informatiu sencer ací:
“Trenca el silenci”, una exposició sobre l’assetjament escolar que estarà oberta des de hui fins divendres a la Casa de la Cultura

“Trenca el silenci. Trenca la por. Diguem prou a l’assetjament escolar”. Baix este títol, el Centre d’Informació Juvenil d’Alzira ha preparat una exposició des de hui fins divendres a la Casa de la Cultura. Una exposició que vol conscienciar sobre l’assetjament a les aules. L’exposició s’emmarca dins del programa Orienta’t, de tallers i xarrades enfocades a orientar i formar la joventut en determinats àmbits. Unes jornades que, com els contàvem ahir, ha organitzat el Centre d’Informació Juvenil per als dies 7 al 10 de maig, de hui a divendres, a la mateixa Casa de la Cultura. I dins de la realització d’este programa, s’ha preparat l’exposició “Trenca el silenci”, una mostra temàtica elaborada per Ribera en Xarxa que dona veu a les víctimes i consciencia sobre la importància de frenar l’assetjament escolar, amb motiu també del Dia Internacional contra l’Assetjament Escolar que es commemora cada 2 de maig. Ens explicava Maite Vives, directora del CIJ d’Alzira, els conceptes que es tracten a l’exposició: els tipus d’assetjament (físic, psicològic, sexual), casos reals i que no hem de mirar cap a altre costat. Pots escoltar ací l’entrevista realitzada a El dia per davant: I l’informatiu sencer ací:
Representants de l’Ajuntament d’Alzira participen en la 12a Assemblea de la Xarxa de Municipis Protegits contra la Violència de Gènere

Representants de l’Ajuntament d’Alzira van participar ahir en la 12a Assemblea de la Xarxa de Municipis Protegits contra la Violència de Gènere. La regidora d’Igualtat, Amèlia Blanquer, junt amb la tècnica d’Igualtat, Anna Carbonell, van assistir en Sueca a este acte de la Diputació de València en el qual es va decidir l’adhesió de 9 municipis més, així com de 14 mancomunitats i un consorci, El president de la Diputació, Vicent Mompó, junt a la vicepresidenta, Natàlia Enguix, donaren la benvinguda als assistents i dirigiren unes paraules destacant la importància de fer un front comú per a donar una resposta eficaç i erradicar les violències masclistes. La vicepresidenta Natàlia Enguix destacà l’increment de les ajudes als 246 municipis que la integren després de l’adhesió de 9 consistoris: “hem passat de 600.000 a 1.040.000 euros per a subvencionar els projectes dels ens locals”. Pots escoltar l’informatiu sencer ací:
Demà torna el Club de lectura amb ulleres lila amb una biografia sobre María Moliner, autora del reconegut diccionari

I també els contem que demà tindrà lloc la sessió mensual del Club de lectura amb ulleres lila. Un club de lectura sobre dones i de dones que cada mes comenta un llibre. En este cas serà una novetat editorial, la de l’escriptor argentí Andrés Neuman. El llibre s’anomena Hasta que empieza a brillar i es tracta d’una biografia novel·lada de María Moliner, autora del diccionari que porta el seu nom i que durant anys es va dedicar a fer-lo de manera manual, quan tenia ja 50 anys. Enguany, a més, es celebra el 125 aniversari de la seua mort i, precisament, és moment de conéixer la seua vida, arran el llibre que ha escrit l’argentí Neuman i que descobrix la vida d’una dona darrere d’un dels diccionaris més utilitzats. El club de lectura serà dinamitzat per l’agent d’igualtat, Anna Carbonell, i la membre del club Cèlia Ciscar. Tindrà lloc demà a les 18.30 a la Biblioteca municipal d’Alzira. Pots escoltar l’informatiu sencer ací:
Agenda: 7 de maig de 2025

Esta vesprada, també tenim l’oportunitat d’escoltar música a la Biblioteca. A les sis de la vesprada, la clarinetista Nelly Rodriguez presentarà el material didàctic que ha fet ella mateixa i la sessió, sota el nom 𝑬𝒍 𝑺𝒐𝒏𝒊𝒅𝒐 𝒅𝒆 𝒍𝒂 𝑴𝒖́𝒔𝒊𝒄𝒂. ¿𝑭𝒊́𝒔𝒊𝒄𝒂 𝒐 𝒔𝒆𝒏𝒕𝒊𝒎𝒊𝒆𝒏𝒕𝒐𝒔, inclourà un tast musical. Pots escoltar l’informatiu sencer ací:
L’atur torna a baixar al mes d’abril en Alzira i deixa 2.726 persones aturades a la ciutat, 47 menys que en març

Abril, altre mes en què es reduïx la cua de l’atur a Alzira. El quart mes del 2025 deixa un total de 2.726 persones aturades a la ciutat, 47 menys que al març. I a la Ribera Alta, el mateix, amb 66 aturats menys en abril i amb 462 menys que al mes d’abril del 2024. Les dades de l’atur del mes passat arriben amb algunes novetats. Malgrat no ser un canvi important, cal mencionar la reducció de la bretxa de gènere amb 0,4% de dones parades menys que al mes de març, fent el 63,3% dels aturats front al 36,7% dels homes. En l’edat, destaca l’augment de l’1,3% les persones majors de 44 en la cua de l’atur, arribant al 56,3%, en benefici de les persones entre 25 i 44 anys, que fan un 35,6%. Els joves menors de 25 seguixen pràcticament sense canvis sent el 8,1% dels aturats. El sector serveis, encara que continua liderant amb molta diferència la cua de l’atur a Alzira, veu una reducció de l’1,1% en els aturats. I d’altra banda, la Ribera Alta deixa en abril 11.576 persones aturades, en la mateixa línia decreixent que a la capital riberenca. I d’eixes 11.576, un total de 7.214 són dones, un 0,3% menys que al mes de març. Els joves passen del 7,9 al 7,6% dels aturats en abril, mentre pugen les persones majors un 0,3% fins al 54,6%. I com és habitual també a la Ribera Alta, el sector serveis és líder de la cua de l’atur, amb el 64,2%; ara bé, cal assenyalar que això suposa una reducció del 0,5% respecte al mes de març. Valoració d’UGT-PV Ahir els presentàvem les dades de l’atur del mes d’abril, unes dades que UGT-La Ribera valora positivament. Des del sindicat destaquen que l’ocupació continua creixent a la Ribera, amb 15.759 persones aturades, 160 menys que al mes de març, el que vol dir una baixada de mensual l’1,01% i anual del 4,4%, amb 723 aturats menys que a l’abril de 2024. Pel que fa a la contractació, s’han registrat 6.884 contractes; és a dir, un 2,95% més que l’any passat. Per sexes, el 45,1% ha sigut per a dones i el 54,9% per a hòmens. D’altra banda, hi ha un descens del 9,3% de contractes indefinits entre abril del 2024 i abril del 25, deixant en este últim mes un 39% de contractes indefinits front a un 61% de temporals. Quant a la jornada, el 59,5% dels contractes a jornada completa i el 40,5% a temps parcial. Per a Eduard Gómez, secretari comarcal d’UGT-PV, les dades de l’atur confirmen que l’ocupació continua creixent, i que ho fa amb més qualitat, destacant la pujada del sector serveis per la Setmana Santa. Malgrat això, Gómez afirmava que encara s’han de millorar aspectes com la protecció del contracte de treball i que cal lluitar contra l’atur estructural. Pots escoltar l’informatiu sencer ací:


















