L’Ajuntament d’Alzira projecta la unificació de les escoletes infantils amb la futura ampliació del centre Llorenç Giménez

L’Ajuntament d’Alzira preveu reorganitzar la xarxa d’escoles infantils municipals amb la intenció d’unificar les escoletes La Muntanyeta i Llorenç Giménez. Per a fer-ho, es projecta ampliar l’escoleta Llorenç Giménez i traslladar allí l’alumnat de La Muntanyeta. Ja s’ha aprovat una partida per a redactar el projecte d’ampliació del centre. La iniciativa s’ha plantejat després de la baixa matrícula registrada a La Muntanyeta i de l’intent d’unir les classes d’1 i 2 anys. Una inspecció tècnica va posar de manifest les dificultats per adaptar l’edifici a la normativa actual. En concret, es van destacar problemes d’accessibilitat i de seguretat que requeririen una reforma molt important. Segons la regidora Virtuts Piera, la reestructuració permetrà optimitzar els recursos del servei d’escoles infantils. Això inclou aprofitar millor el personal educatiu, les cuines, els materials i la resta de recursos disponibles. A més, s’ha remarcat que La Muntanyeta presenta problemes d’accés i evacuació, mentre que Llorenç Giménez està millor situada i té més demanda de places. De moment, el projecte se centra en la fusió d’estes dos escoletes, tot i que no es descarta una unificació futura de les tres escoles infantils municipals. Les obres d’ampliació podrien començar durant el curs 2026-2027. L’Ajuntament treballa ara per aconseguir finançament i subvencions que facen possible esta actuació.
L’Escola d’Adults Enric Valor d’Alzira obri el termini de matrícula per al curs 2026/2027

El CP FPA Enric Valor d’Alzira ha obert el període de matrícula per al curs 2026/2027. El centre, situat al carrer Verge del Lluch, 2, oferix l’oportunitat de reprendre estudis, millorar la formació o iniciar nous aprenentatges. El procés d’inscripció es dividirà en dos torns: l’ordinari, del 15 de juny al 9 de juliol, i l’extraordinari, del 2 al 10 de setembre. L’atenció presencial es realitza de dilluns a dijous, de 9:30 h a 13:30 h. L’oferta formativa del centre s’estructura en quatre grans blocs. D’una banda, els Programes de Formació Bàsica (FIPA I i FIPA II), de caràcter anual. També s’impartix Educació Secundària per a Persones Adultes (ESPA I i ESPA II), orientada a l’obtenció del Graduat en ESO, organitzada en mòduls quadrimestrals. El tercer bloc inclou la preparació per a proves d’accés a la universitat per a majors de 25 i 45 anys, així com a Cicles Formatius de Grau Superior. Finalment, el centre oferix programes complementaris i d’idiomes com valencià (nivells A1 a C2 amb certificacions JQCV i EOI), castellà per a estrangers, anglés amb grups de conversa i informàtica (DIGCOMP A1 a B1). També s’ofereixen tallers de l’associació d’alumnes com pilates, ioga, cultura visual, arts i un nou curs d’història de l’art. La informació completa es pot consultar a la web del centre, les xarxes socials i els canals de l’Ajuntament d’Alzira o de la Generalitat Valenciana.
Després de més d’un any d’obres paralitzades, l’Ajuntament d’Alzira obté via lliure per continuar el procés de construcció del futur institut Rei en Jaume

El nou institut Rei en Jaume comença a veure la llum. Alzira ja compta amb via lliure per a la nova licitació de l’institut que ha de posar el punt final a la seua construcció. El Consell Jurídic Consultiu ha donat el vistiplau a la resolució del contracte amb Vialterra, l’empresa que tenia adjudicat el projecte i que el va incomplir, en paralitzar les obres en abril de l’any passat. Des d’aleshores, es van realitzar nombroses reunions i contactes entre l’equip de govern i els directius de la constructora andalusa, que al·legava que no era suficient amb els 12 milions pressupostats inicialment per a dur endavant el projecte. L’ajuntament alzireny va arribar a oferir més d’un milió d’euros sobre el pressupost inicial, oferta que va ser rebutjada per la constructora. Demà dimarts, en el plenari ordinari, el ple de la corporació aprovarà la rescissió del contracte, el que permetrà iniciar la nova licitació de les obres per tal que es puga finalitzar el futur institut Rei en Jaume.
El professorat valencià decidix suspendre temporalment la vaga indefinida amb un 67% de suport en la consulta sindical

El professorat de l’ensenyament públic valencià ha decidit majoritàriament suspendre temporalment la vaga indefinida iniciada l’11 de maig. La consulta ha estat convocada pels sindicats. Més de 26.000 docents han participat en la votació. El 67% s’ha mostrat favorable a interrompre les aturades, mentre que el 33% preferix mantindre-les. La decisió no implica el final del conflicte laboral amb la Conselleria d’Educació. Entre els qui han votat per interrompre la vaga, el 71% aposta per una suspensió temporal i estratègica. Esta fórmula permetria reprendre les mobilitzacions sense necessitat d’un nou preavís. Si no s’arriba a cap acord en les negociacions, la vaga podria tornar al setembre. El 29% restat vota per tancar el cicle de la vaga indefinida d’este final de curs. La consulta també reflectix un ampli rebuig a l’última proposta presentada per la Conselleria. En una votació amb més de 30.000 participants, el 87% dels docents ha votat en contra de l’acord. Les retribucions i les condicions laborals són els aspectes que generen més oposició. També han rebut una valoració negativa les mesures sobre el valencià, la inclusió i les plantilles. L’oferta de la Conselleria contempla la incorporació de 5.000 nous docents al sistema educatiu. També preveu accelerar l’eliminació de les aules prefabricades i reforçar la inclusió educativa. A més, inclou una previsió d’increments salarials entre els anys 2026 i 2028. Els resultats de la consulta seran clau en la reunió prevista entre sindicats i Administració.
Els docents dels centres públics d’Alzira decideixen suspendre les eixides escolars a partir del curs 2026-2027 com a mesura de pressió educativa

El personal docent dels centres públics d’Alzira ha anunciat la suspensió de les eixides escolars, excursions i viatges a partir del curs 2026-2027. La decisió ha sigut adoptada per la majoria de les assemblees docents dels centres educatius de la ciutat com a mesura de pressió davant la manca de millores en l’ensenyament públic valencià. La iniciativa s’emmarca dins de les mobilitzacions que el sector educatiu manté actualment. El professorat denuncia que problemes com l’enfortiment de l’ensenyament en valencià, la falta de recursos per a la inclusió, la burocràcia excessiva o la degradació d’infraestructures continuen sense una resposta efectiva per part de la Conselleria d’Educació. Els docents remarquen que la suspensió de les activitats extraescolars no suposa una renúncia al seu valor pedagògic, sinó una acció reivindicativa davant una situació que consideren insostenible. També assenyalen que estes activitats impliquen una gran responsabilitat civil i penal, disponibilitat fora de l’horari laboral i hores extres que no són reconegudes ni remunerades. El col·lectiu ha advertit que la mesura es mantindrà fins que s’aconseguisca un acord satisfactori entre la Conselleria i les organitzacions sindicals representatives. A més, alerten que la decisió pot tindre repercussions econòmiques en sectors vinculats a les eixides escolars, com empreses de transport, agències de viatges, albergs, museus i entitats de turisme educatiu.
La supressió de cicles formatius i l’alta demanda d’estudiants agreuja la pressió sobre els centres públics de formació professional

L’alta demanda de Formació Professional per al pròxim curs s’ha trobat enguany amb una oferta pública més reduïda, una situació que ha provocat un increment notable de les llistes d’espera. Després del tancament del període de preinscripció, molts estudiants s’han quedat sense opcions per accedir als estudis desitjats, especialment en aquelles especialitats que han vist reduïda o suprimida la seua oferta. Vicedirectora del CIPFP Luís Suñer d´Alzira, Rosana Marín, alerta que el procés d’adjudicació de places serà especialment complicat enguany, ja que, una vegada esgote la llista d’espera gestionada per la Conselleria d’Educació, només es podrà recórrer a les vacants que gestionen directament els instituts. A més, es denuncia que la supressió de prop d’un centenar de cicles formatius públics a la Comunitat Valenciana ha agreujat encara més la situació. A Alzira ja es noten les conseqüències d’esta reducció de l’oferta, com en el cas de l’IES Josep Maria Parra, on ha desaparegut el cicle de Cures Auxiliars. Esta situació ha deixat sense alternatives molts alumnes de la comarca. Davant la falta de places públiques, nombroses famílies es veuen obligades a recórrer a centres privats, assumint uns costos econòmics que no sempre poden afrontar.
La falta d’aire condicionat en la majoria de centres d’Alzira obliga a canviar horaris i buscar mesures urgents davant les altes temperatures

Els instituts alzirenys i també de la comarca van a canviar horaris per fugir de les onades de calor que fan impossible rebre classe en condicions. Les aules estan arribant als 30º a les 9 del matí i no tenen ni aire condicionat ni almenys ventiladors que facen més suportables les classes. De fet, una professora de l’institut rei en Jaume va haver d’eixir dimecres de classe en sentir-se indisposta per un colp de calor. A Alzira, sols dos col·legis tenen aire condicionat en totes les aules, l’Alborxí i el García Lorca. Els equips de climatització que hi ha en algunes aules s’hi han instal·lat per la col·laboració econòmica de les associacions de famílies d’alumnes. Ni tan sols l’últim institut construït, el Murta, de 2008, compta amb climatització i els alumnes van amb palmitos. La proposta del secretari autonòmic d’educació, Daniel McEvoy ha sigut d’adaptar les classes a l’horari de 8 a 1 i per als cursos superiors de 8 a 3. Construcció, com també el Jaume és el centre d’educació especial Carmen Picó on l’any passat educadores i alumnes es veieren afectats per la calor. També gràcies a la col•laboració de l’AFA tindran aire condicionat en alguns espais.
L’Escola d’Adults Enric Valor torna a ser seu de les PAU amb la participació de 537 estudiants de diversos municipis de la Ribera

L’Escola d’Adults Enric Valor d’Alzira torna a ser, un any més, una de les seus de les Proves d’Accés a la Universitat (PAU). Els exàmens han començat hui a les 9.30 hores amb la participació d’un total de 537 estudiants procedents de diferents municipis de la comarca, entre els quals es troben Alzira, Algemesí, Albalat, Carcaixent i la Pobla Llarga. Malgrat la situació que travessa actualment l’educació pública, el professorat responsable de l’alumnat de segon de Batxillerat ha volgut garantir la normalitat d’un procés tan important per al futur acadèmic dels estudiants. Per este motiu, tant els docents encarregats de supervisar les proves com els professors dels diferents instituts han estat presents a les portes del centre per oferir suport i ànims als joves abans de l’inici dels exàmens. La primera prova de la jornada ha sigut la de Llengua Castellana i Literatura. Posteriorment, a les 11.30 hores, els alumnes s’han enfrontat a l’examen d’Història de la Filosofia. A les 15.30 començaran els exàmens de la vesprada. Les proves es desenvoluparan durant tres dies consecutius, fins dijous, amb horaris que s’estenen des de les 9.30 hores del matí fins a les 20.00 hores de la vesprada. Des d’Alzira Ràdio ens sumem als missatges de suport cap als estudiants que estos dies s’examinen de les PAU. L’Ajuntament d’Alzira també ha volgut mostrar el seu suport a l’alumnat i desitjar-los molta sort davant unes proves que marcaran l’inici d’una nova etapa acadèmica. Així mateix, ha volgut reconéixer i animar el professorat que continua mobilitzant-se en defensa d’una educació pública de qualitat.
Malestar a l’IES Josep Maria Parra d’Alzira després de la supressió inesperada del cicle de Cures Auxiliars d’Infermeria

La comunitat educativa de l’IES Josep Maria Parra d’Alzira ha expressat el seu malestar després de conéixer la decisió de la Conselleria d’Educació de suprimir el cicle formatiu de Cures Auxiliars d’Infermeria per al pròxim curs. La mesura ha arribat quan el centre ja havia completat tota la planificació acadèmica i organitzativa, que havia sigut validada dins del termini establit. Segons expliquen des de la direcció, fins al 30 d’abril el cicle figurava entre l’oferta confirmada del centre, juntament amb el de Farmàcia. La sorpresa va arribar després que l’administració ampliara una setmana més el període de gestió de la plataforma educativa. Durant eixe temps, i sense cap comunicació prèvia ni justificació, el cicle d’auxiliar d’infermeria va desaparéixer de la planificació oficial. La confirmació definitiva es va produir amb la publicació del document que recull l’oferta formativa del pròxim curs, on ja no apareix esta especialitat. Des de l’institut asseguren que el cicle comptava amb una elevada demanda tant d’Alzira com de la resta de la comarca, i consideren que hauria cobert una necessitat real en l’àmbit sanitari. La supressió obligarà ara molts estudiants a desplaçar-se a altres localitats, com ara Xàtiva, per poder cursar estos estudis.
El professorat de l’Escola Oficial d’Idiomes d’Alzira suspén les proves orals de valencià en protesta per la situació de l’educació pública

El Departament de Valencià de l’Escola Oficial d´Idiomes d’Alzira ha anunciat la suspensió de les proves orals de valencià previstes per a hui. La decisió s’ha pres com a mesura de protesta davant la situació de l’educació pública i l’estancament de les negociacions amb la Conselleria d’Educació. El professorat assegura que els últims esdeveniments han fet inviable mantindre les proves programades. La suspensió afecta directament l’alumnat convocat. El comunicat denuncia la manca de resposta de la Conselleria a les necessitats de les escoles oficials d’idiomes i del seu personal. També critica les retallades que han afectat departaments com valencià, italià, francés i anglés. A més, el professorat rebutja l’impuls de vies alternatives de certificació privades. Segons afirmen, estes decisions debiliten l’oferta pública d’ensenyament d’idiomes. Les escoles oficials d’idiomes defensen la seua funció com a servei públic essencial per garantir l’accés igualitari a l’aprenentatge de llengües. Recorden que la certificació oficial és clau per a l’àmbit acadèmic i professional. Tot i la suspensió de les proves, asseguren que no volen perjudicar l’alumnat. Consideren la decisió una defensa de l’educació pública i de les condicions del professorat.

















