NOTÍCIES

La Policia Nacional d’Alzira alerta sobre les possibles estafes i robatoris en el Black Friday i la campanya de Nadal

Hui és el Black Friday i també s’acosta la campanya de Nadal. Venen unes setmanes on comprarem molt i cal adoptar mesures preventives per evitar estafes i robatoris. La Policia Nacional establix per a estes dates un pla de comerç segur i reforçament als carrers per al control de l’aglomeració de gent. D’altra banda, també avisen a la ciutadania de les possibles formes d’estafes i com evitar-les. Les més comunes son els descomptes molt grans per la xarxa, les clonacions de pàgines web de comerços coneguts, les descàrregues de QR sospitosos i per als comerços, que els poden estafar amb bitllets grans de 200 o 500 euros. La delegada de participació ciutadana de la Policia Nacional a Alzira, Mónica Carrió, ens va avançar a El dia per davant com evitar les estafes durant estes setmanes. Com va assegurar Mónica Carrió, cal tindre en compte que no ens donen duro per pesseta. Així mateix, a l’hora d’entrar a una pàgina web cal comprovar que és oficial si apareix la icona del cadenat, també fixar-nos si falta alguna lletra o accent al nom de la pàgina. Per últim, no s’han d’acceptar mai que les pàgines es queden amb les nostres dades personals. Per als comerços també hi ha mesures preventives. Cal disposar de més dependents durant la campanya de Nadal i desconfiar dels clients que volen pagar amb bitllets d’alt valor. Si els intenten robar o veuen alguna actuació sospitosa, no és recomanable que actuen, el millor és avisar de seguida a la policia. El telèfon es el 091. El consell que més repetixen els experts en seguretat és desconfiar sempre, i més en moments com ara, on tot el món fa compres.

Alzira avança hui, coincidint amb el Black Friday, l’encesa dels llums del Nadal

Alzira avança l’encesa dels llums de Nadal que tornen, com cada any per estes dates, a il·luminar les places i carrers de la nostra ciutat. Coincidint amb el Black Friday la regidoria d’Obres i Infraestructures Públiques avança l’encesa encara que serà la pròxima setmana quan es faça la inauguració oficial amb una visita institucional pels carrers il·luminats. Enguany les llums presenten novetats i arriben a més carrers i barris de la ciutat per tal que es beneficie el comerç de totes les zones i totes elles tinguen ambient nadalenc. El regidor responsable, Vicent de la Concepción, detallava totes les novetats ja que l’objectiu es millorar l’ambient nadalenc a la nostra ciutat per tal de beneficiar els comerços locals i potenciar les compres de Nadal. De la Concepción vol que en cada racó d’Alzira es respire Nadal. La decoració d’enguany es completa amb els tradicionals arcs lluminosos de diferents models, amb dissenys innovadors. Tota la instal•lació complix amb la normativa vigent i està protegida contra sobre tensions. A més esta instal·lació lumínica amb sistema LED disposa de dispositius que deixen sense funcionament les llums que puguen patir algun tipus de trencadura per efecte del vent.

El Serval i la Regidoria de Cultura commemoren el 40 aniversari de la Llei d’ús del valencià amb la iniciativa escolar “L’alegria de viure en valencià”

Enguany fa quaranta anys que es va aprovar la Llei d’ús i ensenyament del valencià, un 23 de novembre de 1983, per això des del Serval i la Regidoria de Cultura es commemora l’efemèride amb els centres educatius i, per extensió, amb la ciutadania d’Alzira. La proposta pretén incentivar l’ús de la llengua entre els escolars. Esta llei ha permés recuperar, dignificar i fer més normal l’ús de la llengua pròpia dels valencians. Però, tot i això, encara fa falta que el valencià siga totalment una llengua normalitzada, de cohesió, d’acolliment, identificadora i de prestigi. Per això, la regidoria, aprofitant els quaranta anys de llei d’ús, fa arribar als centres educatius la proposta «L’alegria de viure en valencià» per tal d’estimular de manera positiva i lúdica l’ús del valencià. En la proposta als centres es pretén que l’alumnat treballe sobre un cartell en què es vol transmetre els valors positius de viure en valencià. El cartell, que han de completar, adaptar i pintar… com vullguen, serà el que encapçalarà la campanya municipal per al Dia de la llengua materna, el 21 de febrer de l’any que ve. Els centres que hi participen rebran lots de llibres, material escolar i el cartell definitiu en paper.

El col·lectiu 8M ha convocat per a demà una manifestació amb motiu del 25N, el dia de la no-violència contra les dones

Com cada any, el col·lectiu 8-M d’Alzira convoca per a demà, 25 de novembre una manifestació que commemorarà el Dia Internacional per l’Eliminació de la Violència cap a les Dones. El punt d’inici de la manifestació, a les 18 hores, serà el parc Pere Crespi. El recorregut seguirà des de Pere Crespi cap al carrer Pare Castells, i continuarà per Venècia, l’avinguda del Parc i l’Hort dels Frares. En acabar a la Plaça Major, es llegirà un manifest de denúncia per la violència exercida cap a les dones sota els lemes “Perquè la violència masclista només podem parar-la unides” i “S’ha acabat! Ja n’hi ha prou de violència cap a les dones!” El Col·lectiu 8-M d’Alzira engloba diverses agrupacions alzirenyes: Amnistia Internacional la Ribera, Grup de Debat per la Igualtat d’Alzira, Associació Unió per les Pensions d’Alzira, Ribera en Bici-Ecologistes en Acció, Fuente Solidaria, El Norte Perdido-Sin Rumbo i la Fundació Manantial. Totes elles estaran presents a la manifestació per reivindicar els drets de les dones.

Les Falles de Secció Especial presenten esta vesprada al Cercel Alzireny els esbossos de les seues falles per al 2024

Esta vesprada començarem a conéixer com seran els sis monuments que presidiran les Falles d’Alzira 2024. Les Falles de Secció Especial presentaran al saló daurat del Cercle Alzireny, a les 8 menys quart, els esbossos de les obres d’art, tant grans com infantils de les comissions d’El Mercat, Plaça Major i Camí Nou amb què aspiraran a regnar en les Falles d’Alzira i ser focus d’atracció de turisme a la nostra ciutat. L’acte està obert a la ciutadania.

AGENDA CULTURAL: Contacontes, cine i Santa Cecília seran els protagonistes de l’agenda cultural del cap de setmana

Encetem hui l’agenda a la biblioteca amb un contacontes. A més tenim cinema a la Casa de la Cultura i la commemoració de Santa Cecília per segon cap de setmana consecutiu. La Biblioteca acull hui a partir de les 18 h. el contacontes Monstruona, narrat per la mateixa autora del llibre, la mestra alzirenya Maria José Tello. Monstruona és un conte amb banda sonora de la cançó “Menjar sa” i que conta la història d’Ona, una xiqueta molt llépola, a la que li ensenyen que menjar sa pot ser també molt divertit. A més de contar la història, es faran diversos tallers amb els més menudets sobre alimentació saludable i també faran un marca pàgines amb la imatge de la protagonista. Recomanat per a menudets entre tres i sis anys. CINE La Casa de la Cultura acull una nova sessió del Club de cinema Alzira. La pel·lícula “Una vida no tan simple” de Félix Viscarret. Una pel·lícula del 2023 que conta la història de la crisi dels 40 que viu un exitós arquitecte que passa els dies entre l’estudi d’arquitectura i el parc on juguen els fills. Una reflexió sobre la crisi del matrimoni, l’immadura amistat masculina i l’autoexigent paternitat moderna. Està protagonitzada per Miki Esparbé, Àlex Garcia i Ana Polvorosa. La poden vore a partir de les huit a la Casa de la Cultura. SANTA CECÍLIA La Societat Musical tanca la celebració de Santa Cecília amb dos concerts este cap de setmana. Després de les actuacions de l’orquestra i la banda simfònica el cap de setmana passat, la Societat tanca una celebració de la que formen part dels prop de 500 estudiants de la Societat Musical d’Alzira. En esta ocasió li toca a la banda jove dissabte a les set i mitja de la vesprada al Gran Teatre i diumenge a les 12 hores, serà el torn de la banda Ibn Hafaja. Ambdós bandes incorporaran els nous músics que n’entren a formar part, reben l’instrument i un diploma acreditatiu. En el cas de la Ibn Jafadja, s’incorporen tres músics provinents dels cursos per a adults. Un curs amb molt d’èxit que nodrix esta banda formada per persones que estudien música en la seua etapa adulta. La presidenta de l’entitat ha aprofitat esta celebració per a reivindicar la Societat Musical d’Alzira com una de les associacions més potents de la ciutat i que agrupa més gent. Actualment amb un pressupost de mig milió d’euros, la Societat Musical té més de quaranta persones en nòmina i un nombre d’alumnat que supera el del conservatori de Carcaixent. Recordem, els concerts demà dissabte a les set i mitja al Gran Teatre la banda jove i diumenge a les 12, l’Ibn Hafadja.

L’Ajuntament d’Alzira inicia el tractament preventiu amb endoterapia per a evitar la processonària del pi

Alzira posa en marxa, com cada any, el tractament d’endoteràpia per a combatre la processionària. La Regidoria d’Agricultura i Serveis per a la Ciutat està duent a terme les mesures necessàries per a combatre la processionària en els pins o arbres que hi ha en diverses zones de la ciutat, en zones verdes i viàries així com en centres educatius. Està utilitzant-se la tècnica de l’endoteràpia que consisteix en injectar la substància en l’arbre o pi en qüestió i es distribuix a través del flux de la saba que hi ha a l’interior dels teixits vasculars i així es controla tot tipus de plagues. En paraules del regidor d’Agricultura i Serveis per a la Ciutat, Enrique Montalvá esta tècnica destaca pel respecte al medi ambient i no fa necessària la pulverització. Amb este tractament preventiu es preten evitar bosses d’erugues de la processionària a les copes dels pins que baixen pel tronc de l’arbre en processó per a enterrar-se en el sòl. Recordem que , l’eruga ocasiona molèsties urticàries en la pell que es poden vore agreujades si concorre amb al·lèrgies i pot afectar les persones i les mascotes, per als quals pot ser fins i tot mortal.

La campanya Comboi de mercat de l’Ajuntament pretén recuperar la tradició de visitar el dimecres el mercat amb el sorteig de carrets de compra

Comboi de mercat és el nom de la campanya que s’encetarà la pròxima setmana al mercat del dimecres. Es tracta de revitalitzar el mercat a través del sorteig de carrets de compra entre aquelles persones que compren a les parades del mercat o esmorzen en els establiments adherits. L’Ajuntament distribuirà entre les parades i els bars de la zona adherits unes butlletes que s’hauran d’omplir i deixar en una urna que estarà a l’estand del carrer Riola per a participar en el sorteig de 10 carrets de la compra cada dimecres. La campanya s’iniciarà el pròxim dimecres 29 de novembre i es prolongarà al llarg del mes de desembre. L’objectiu és revitalitzar al mercat i el consum en els bars d’eixa zona. Esta campanya vol ser un punt d’inflexió per a revitalitzar el mercat de dimecres i torne a ser un referent a la comarca. Des de la pandèmia, el mercat va perdre moltes parades que fins ara no s’han recuperat. Recentment, l’Ajuntament ja ha adjudicat les trenta parades que hi havia buides i ara mateix, el mercat està al complet amb 150 parades a ple rendiment. Amb esta gestió i esta campanya es vol fer comboi al mercat, perquè tal com contava el delegat d’AVAME en Alzira, Joan Santacreu, el mercat de dimecres és un pol d’atracció que beneficia tota l’economia alzirenya. Pel que fa al possible trasllat del mercat una vegada estiga en marxa el Palau de Justícia. De la Concepción ha afirmat que s’han plantejat algunes alternatives, però el tema no està damunt la taula. Ara bé, l’objectiu és treballar en aparcaments al voltant de la població com és el cas de Tulell, on ara tant els botiguers de les parades com clients ja s’han acostumat a aparcar, ja que sols es tarda deu minuts caminant fins al mercat. D’altra banda, s’ha confirmat que el dia 6 de desembre, que és festiu, es fara mercat de dimecres davant la proximitat de les festes nadalenques.

La policia local multa vora 100 conductors de patinets en el que portem d’any per conductes incíviques i l’incompliment de les normes de circulació

L’Ajuntament d’Alzira ha denunciat al voltant d’un centenar d’usuaris de patinets en el que portem d’any. Unes denúncies que obeixen a l’alta infracció de normativa en l’ús d’estos vehicles de mobilitat personal i que pretén castigar les conductes incíviques dels conductors. Fins a la data de hui s’han denunciat a 94 usuaris de vehicles de mobilitat personal (VMP). Només durant la setmana passada es van confiscar 3 patinets. Un per alcoholèmia positiva en parar-lo la policía per circular per la vorera. Altres dos per tindre característiques incompatibles per a ser VMP, per la qual cosa també poden enfrontar-se a un delicte contra la seguretat viària en el cas de no tindre permís de conducció. Les infraccions, denunciades conforme al Reglament General de Circulació, són d’allò més variades. A més de les habituals com a circular per voreres o no obeir els senyals o semàfors, també són habituals les multes per transportar a més d’una persona, l’ús del mòbil, l’ús d’auriculars, i fins i tot conduir sota els efectes de l’alcohol o les drogues. També es denuncia per conduir sense tindre l’edat reglamentària de 14 anys complits, conforme a l’ordenança municipal. La Regidora de Seguretat, Gemma Alós ha manifestat que les multes són una mesura per a corregir les actituds incíviques ja que són potencialment perillosos per als vianants. La quantia de les multes oscil·la entre 80 i 500 euros, fins i tot de 1.000 euros en el cas d’alcoholèmia o drogues.

Adispac ha anul·lat la seua participació en la manifestació de hui a València per els resultats positius de la reunió amb la Consellera de Serveis Socials

L’Associació de families de persones amb Discapacitat intel·lectual d’Alzira i la comarca, ADISPAC, ha anulat la seua participació en la concentració de hui a València convocada per la falta de finançament de la Generalitat. Adispac no assistirà perquè considera positives les negociacions de la reunió que es va fer ahir amb la Conselleria de Serveis Socials. La concentració es va convocar des de la patronal del sector dels centres ocupacionals per la publicació en el DOGV (Diari Oficial de la Generalitat Valenciana), on la Vicepresidenta segona i Consellera de Serveis Socials, Susana Camarero, va dedicar a altres questions els diners reservats per a estos centres en els Pressupostos de la Generalitat de 2023. Xavier Cantera, portaveu d’Adispac, ha expressat que els resultats de la reunió d’ahir foren positius. S’arribaren a acords per reparar el retall d’enguany, augmentar en un 8’7% el finançament de despeses generals i una pujada del finançament del transport de 6 a 10€ per dia i usuari. L’autobús i una persona que els atenga durant el trajecte són serveis necessaris per a les persones del centre. Cantera i el seu equip d’Adispac han reconsiderat la concentració després de la situación crítica que han passat en els últims dies. Xavier Cantera ha explicat que els últims mesos de l’any són difícils però remarca que confien en la consciència social i política amb les persones amb diversitat funcional. Esperen que l’any que ve el finançament siga suficient per oferir serveis de qualitat.

Alzira Ràdio 107.9 fm Player oficial