La fàbrica d’Ice Cream Factory Comaker d´ Alzira es prepara per a convertir-se en un centre de referència en la indústria a nivell europeu.

La fàbrica d’Ice Cream Factory Comaker (ICFC) del Grup Ferrero a Alzira es prepara per a convertir-se en un centre europeu d’innovació industrial gràcies a una inversió de 140 milions d’euros en els pròxims tres anys. Així s’ha anunciat durant la visita institucional de la consellera d’Indústria, Turisme, Innovació i Comerç, Marian Cano, a les instal·lacions de la planta. Segons ha explicat l’equip directiu de la companyia, el pla estratègic preveu reforçar la línia de producció de gelats amb importants millores tecnològiques i industrials, la instal·lació de noves línies abans de 2030 i el desenvolupament de nous productes de marca pròpia. L’objectiu és consolidar la fàbrica d’Alzira com un punt clau en el desenvolupament industrial a escala europea. Marian Cano ha destacat que l’aposta de Ferrero per la planta d’Alzira és “evident i capital” per a convertir la Comunitat Valenciana en un referent internacional en innovació industrial. A més, ha subratllat l’esforç de l’empresa per l’excel·lència i la qualitat, i ha definit les instal·lacions com un “exemple de lideratge”. La planta d’Alzira, adquirida íntegrament per Ferrero en 2021, s’ha consolidat com un enclavament estratègic dins d’un grup internacional present en més de 170 països i amb marques reconegudes com Nutella, Kinder, Ferrero Rocher o Tic Tac. Amb esta nova inversió, la factoria alzirenya reforça el seu paper com a motor industrial i d’innovació dins del mercat europeu.
En l’agenda, nova conferència d’Unisocietat sobre la nostra salut i d’altra banda demà nou monogràfic d’Idea.

CONFERÈNCIA UNISOCIETAT Hui, a les 19.00 hores de la vesprada, tindrà lloc una conferència a l’Escola d’Adults Enric Valor, en la qual es parlarà sobre els factors que poden influir de manera directa en la nostra salut. La xarrada, titulada “Ni es viu ni es mor igual: determinants de la salut”, té com a objectiu principal fomentar la reflexió sobre quines actuacions, hàbits i condicions socials poden contribuir a millorar o, al contrari, empitjorar la salut de les persones al llarg de la vida. Així ho deia Raquel Faubel, doctora en Medicina Preventiva i Salut Pública. Durant la seua intervenció, s’abordaran qüestions com ara la influència de la classe social o del nivell educatiu en la salut, l’impacte de les decisions polítiques en el benestar de la població, els efectes dels canvis d’horaris en el descans i les hores de son, així com la importància de l’alimentació durant l’embaràs i la seua repercussió en la salut durant la infància. La conferència està oberta a totes les persones interessades i suposa una bona oportunitat per entendre millor els factors que condicionen la nostra salut quotidiana. MONOGRÀFIC IDEA Demà torna un nou monogràfic d’Idea. El saló de plens de l’Ajuntament d’Alzira acollirà esta nova conferència oberta a la ciutadania que parlarà sobre l’emprenedoria. Sota el títol “Emprén, crea i coopera”, en esta jornada es parlarà de com crear projectes emprenedors sòlids a partir de la cooperació, la innovació i el treball col·lectiu. S’exploraran models d’emprenedoria cooperativa, els seus valors i avantatges, així com les claus per crear iniciatives econòmiques sostenibles, arrelades al territori i centrades en les persones. I també s’analitzarà com la cooperació pot ser una eina estratègica per afrontar reptes, compartir recursos i generar oportunitats reals de futur. La ponent serà Maria José Granero de la Federació d’Empreses Cooperatives de Treball associat ( FEVECTA). La conferència tindrà lloc a les 13.15 demà a la 4a planta de l’Ajuntament d’Alzira i també és pot seguir en línia pel canal de YouTube d’Idea.
La Direcció General de Trànsit ha publicat una nova normativa que regula l’ús dels patinets elèctrics i que exigix l’assegurança obligatòria per a conduir este vehicle.

La Direcció General de Trànsit (DGT) ha publicat una nova normativa que regula l’ús dels patinets elèctrics. Esta regulació està vigent des del 30 de gener de 2026 i afecta a tots els conductors de vehicles de mobilitat personal. Una de les principals novetats és l’obligació de contractar una assegurança de responsabilitat civil per a poder circular legalment. La DGT ha fet públic el nou reglament per als patinets elèctrics, que es basa en tres punts clau: en primer lloc, la inscripció obligatòria del patinet en el registre de la Direcció General de Trànsit; en segon lloc, una vegada inscrit, la contractació d’una assegurança obligatòria; i, finalment, el compliment de les normes de circulació. Entre estes normes destaca la prohibició de circular per les voreres i de superar una velocitat màxima de 25 quilòmetres per hora. L’incompliment d’estes obligacions pot comportar multes d’entre 200 i 800 euros. Sergio Garrigues, de Seguros Sergio Garrigues, explica que tots els patinets comprats a partir de gener de 2024 ja disposen d’un certificat de fabricació que permet la seua inscripció directa en la DGT. En canvi, els patinets adquirits abans de gener de 2024 no compten amb este certificat, però s’ha habilitat un procediment específic per a poder obtindre’l i inscriure’ls igualment en el registre oficial. Cal destacar que l’assegurança obligatòria només cobrix els danys personals o materials que es puguen causar a tercers. En casos de robatori o desperfectes del propi patinet, és necessari contractar assegurances addicionals. Així mateix, la normativa assenyala que l’ús del casc o del jupetí reflectant dependrà de les ordenances municipals de cada ajuntament. Tot i això, es recomana la seua utilització per a augmentar la seguretat dels usuaris.
La Conselleria de Sanitat està portant a terme un estudi per conéixer l’impacte que va tindre la Dana en la salut mental de les persones residents en zones afectades.

La Conselleria de Sanitat va posar en marxa un estudi per a conéixer l’impacte que la Dana va tindre en la salut mental de les persones residents en les zones afectades, entre elles La Ribera, per les inundacions del passat 29 d’octubre de 2024. L’estudi té com a objectiu fer un seguiment durant un període de tres anys de les conseqüències psicològiques en la població afectada. La metodologia emprada es basa en experiències prèvies desenvolupades en altres països que han patit catàstrofes similars, tot adaptant-les a les característiques pròpies de la Comunitat Valenciana. L’objectiu principal és identificar quins factors han tingut un major impacte en la salut de les persones afectades, detectar les seues necessitats i adequar els recursos de suport de cara a possibles emergències futures. A més, també es pretén conéixer la freqüència de trastorns com la depressió o l’ansietat entre la població afectada. Cal destacar que la finalitat de l’estudi no és diagnosticar problemes de salut mental, sinó recopilar informació sobre l’impacte emocional de la catàstrofe i oferir orientació sobre els recursos assistencials d’atenció i suport en salut mental. Per a dur a terme l’estudi, s´estan realitzant enquestes a persones seleccionades a l’atzar que residixen a les comarques de les zones afectades. S’entrevistarà tant a persones adultes com a xiquets, xiquetes i joves, sempre amb el consentiment previ de les famílies. El qüestionari inclourà preguntes relacionades amb aspectes personals, de l’habitatge i de la salut. Durant el primer any de desenvolupament de l’estudi, l’informe corresponent al primer mes després de la Dana va registrar un increment del 12,9 % en les consultes d’atenció primària relacionades amb trastorns de salut mental. Segons els resultats d’este primer informe, destaca l’augment de consultes en persones d’entre 15 i 44 anys, principalment per motius associats a l’estrés i l’ansietat. Un any després de la catàstrofe, el trastorn que més va augmentar entre la població afectada va ser la depressió. Actualment, els trastorns de salut mental que van experimentar un increment durant el primer any posterior a la Dana han començat a registrar un descens.
L´Encesa de Torres es farà finalment el pròxim dissabte dia 31.

Alzira se sumarà este dissabte, dia 7, a l’Encesa de Torres, Talaies i Talaiots, una iniciativa que tindrà lloc en 180 localitats del Mediterrani i de l’interior amb l’objectiu d’alertar sobre la situació que viuen moltes persones migrants i refugiades, obligades a embarcar-se en viatges perillosos a través de la mar, per buscar un lloc segur on viure. L’acte d’Alzira estava previst inicialment per al passat dissabte 31, però davant la situació de risc per forts vents, l’activitat es va cancel·lar. Des d’Amnistia Internacional de la Ribera es recorda que el Mediterrani, igual que l’Atlàntic, és bressol de cultures, llengües i camins compartits, i no es pot permetre que cap mar es convertisca en un cementeri invisible. En este sentit, es rebutja la criminalització de les persones que rescaten, acompanyen, alimenten o ajuden a qui ho necessita.
El nou entrenador de la UD, Carlos Sapiña, s’estrenarà diumenge contra la Nucia (16.30 h.)
Diumenge s’enfronten la UD Alzira i el CF La Nucia en el Luis Suñer Picó a les 16.30 h. Parlem del partit amb el nou entrenador blaugrana, Carlos Sapiña i l’exjugador alzirista, Joaquín.
L´Ajuntament d´Alzira va celebrar el dimecres una jornada online d´inclusió a les persones LGTBIQ+.

L’Ajuntament d´Alzira va celebrar dimecres l’esdeveniment Nacional Online del projecte europeu @nclusion, una jornada centrada en la inclusió de les persones LGBTIQ+ migrants i refugiades a nivell local, que ha reunit a administracions públiques, entitats socials, universitat i professionals especialitzats de diferents punts del territori. La trobada, desenvolupada en format online, ha servit com a espai de reflexió, intercanvi de bones pràctiques i diàleg al voltant dels reptes principals que afronten les persones LGBTIQ+ migrants en els processos d’acollida, protecció internacional i inclusió social. Durant la jornada s’abordaren qüestions clau com el desenvolupament de polítiques públiques inclusives des de l’àmbit autonòmic i municipal, la importància dels serveis d’acompanyament jurídic, psicològic i social per a persones LGBTIQ+ migrants i refugiades, les dificultats d’accés a l’habitatge, l’ocupació i la regularització administrativa o la necessitat de generar espais segurs i respostes específiques davant de situacions de discriminació múltiple.
Casa Magnolia Alqueria es convertix en un refugi per a artistes durant l’hivern

Casa Magnolia Alquería, una alqueria modernista de principis del segle XX situada a Alzira, presenta Magnolia Crea, un projecte que transforma l’ús turístic de la vivenda en residència artística i espai de creació cultural. Casa Magnolia, no és una casa rural convencional, sinó un espai on la cultura i l’art són protagonistes. Una casa destinada tant a l’allotgament vacacional com a actes. Durant el mes de gener, la casa acull els artistes Javier Villar i Gloria de las Heras, estudiants del Grau de Belles Arts del Campus de Terol (Universitat de Saragossa), que desenvolupen un procés de treball en pintura i escultura inspirat en l’entorn natural i l’arquitectura de la finca. La proposta es completa amb la participació de Vicent Vitamina i Cristian Lanfranchi, artistes convidats vinculats a la Galeria Modesta d’Alzira. El projecte oferix una alternativa a l’allotjament vacacional tradicional, apostant per l’activació del patrimoni com a motor creatiu. A més, Casa Magnolia celebrarà una jornada de Portes Obertes l’1 de febrer, on el públic podrà recórrer la casa i conéixer de primera mà els processos de creació duts a terme durant l’estada artística, en un entorn on destaca la natura.
L´Ajuntament d´Alzira instal·larà pèrgoles vegetals a les places de la Generalitat i dels Cartonatges per combatre la calor.

Alzira instal·larà pèrgoles vegetals en dos places per reduir la temperatura a l’estiu, amb una subvenció de la conselleria de Turisme de 150.000 € La plaça de la Generalitat i la de Cartonatges són les destinatàries de les pèrgoles. El projecte, que està actualment en fase de redacció “contempla pèrgoles bé de fusta, bé de plàstic reciclat que requerix un manteniment menor” segons l’alcalde d’Alzira, Afons Domínguez. Fins que cresquen les plantes enredadores com el lligabosc, “es ficaran ombres artificials com tendals i d’altres” afegix la primera autoritat local. Tant en una com en l’altra plaça s’instal·laran difusors programats d’aigua així com fonts i nous bancs. “Seran refugis climàtics, és a dir zones més fresques que inviten a passejar per davall de les cobertes vegetals” ha indicat Domínguez
L’Associació Valenciana d’Agricultors valora positivament l’Acord de Lliure Comerç entre la Unió Europea i l’Índia.

L’Associació Valenciana d’Agricultors (AVA-ASAJA) valora positivament l’Acord de Lliure Comerç entre la Unió Europea i l’Índia i destaca que l’exclusió dels productes agrícoles més sensibles és fruit de la pressió exercida per les mobilitzacions del camp europeu a Brussel•les i Estrasburg durant les últimes setmanes. AVA-ASAJA subratlla que productes clau per a l’agricultura europea, com l’arròs, el sucre o el tabac, han quedat fora de les concessions comercials. L’associació valenciana considera imprescindible mantindre esta línia de protestes per a evitar greus impactes en el camp espanyol i insistix que la mobilització del sector és clau per a impedir que l’agricultura torne a convertir-se en moneda de canvi en els grans acords comercials. Així mateix, AVA-ASAJA continuarà vigilant perquè s’apliquen clàusules de salvaguarda efectives, una reciprocitat fitosanitària real i controls rigorosos a la frontera. En un context comercial mundial especialment complex, l’acord entre la UE i l’Índia demostra que una política comercial ambiciosa pot ser compatible amb la protecció de les principals sensibilitats agrícoles. Tot el contrari del que ocorre amb l’Acord amb Mercosur, que, com advertix el president d´AVA-ASAJA, Cristóbal Aguado, suposa més pèrdues que guanys. Finalment, l’organització alerta que, d’acord amb un informe intern de la Comissió Europea, només el 0,0082% de les importacions agroalimentàries són sotmeses a controls físics. Per això, reclama el compliment estricte dels Límits Màxims de Residus i la prohibició de l’entrada de productes tractats amb substàncies no autoritzades a la Unió Europea.

















