La sala d’estudi de la Biblioteca Municipal adoptarà l’horari d’exàmens de l’1 de desembre al 29 de gener

La sala d’estudi de la Biblioteca municipal adopta l’horari d’exàmens a partir del pròxim dilluns 1 de desembre fins al 29 de gener de 2026. Els dies 6, 8, 24, 25 i 31 de desembre permaneixerà tancada, així com els dies 1, 5 i 6 de gener. Tindrà tres horaris diferents. De l’1 al 21 de desembre obrirà de dilluns a divendres de 20.00 a 00.00 hores. Dissabtes de 16.00 a 00.00 hores i diumenges de 10.30 a 13.30 hores, i de 16.00 a 00.00 hores. A partir del 22 de desembre i fins al 4 de gener l’horari serà diferent. De dilluns a divendres de 16.00 a 00.00 hores, i dissabtes i diumenges de 10.00 a 13.30 hores, i de 16.00 a 00.00 hores. I finalment, del 7 al 29 de gener, de dilluns a divendres de 20.00 a 00.00 hores, dissabtes de 16.00 a 00.00 hores. I diumenge de 10.00 a 13.30 hores, i de 16.00 a 00.00 hores.
AGENDA: inauguració de dos noves exposicions a la Casa de la Cultura i torna el club de lectura “Amb Ulleres Lila” per commemorar el 25-N

La Casa de la Cultura acull hui la inauguració de dos exposicions que tenen a les falles com a impulsores. Dins de la Setmana de la falla Plaça Major es farà una exposició en homenatge a Sabina Company i d’altra banda la falla Sant Joan ens du una exposició fotogràfica sobre paisatges de la Ribera del Xúquer. L’Escola d’Arts d’Alzira organitza l’Exposició i acte en HOMENATGE A SABINA COMPANY, i que tindrà lloc hui a les 20 h a l’Auditori i després es podrà visitar a la Sala d’Exposicions de la Casa de la Cultura d’Alzira. Sabina Company va ser una veïna d’Alberic que va acudir trenta-tres anys a l’escola, tot un referent al que s’ha volgut dedicar esta exposició i que la falla Plaça Major va decidir emprendre. En la mostra que s’inaugura esta vesprada, s’ha recollit l’obra de Sabina Company amb seixanta quadres organitzats per les distintes etapes i recorrent també l’evolució pictòrica de l’artista. Tal com explicava el director de l’escola Lambert Penalba, la història de Sabina és la història i l’evolució de l’escola. D’altra banda i un poc abans, a les set i mitja s’obri l’exposició fotogràfica “Amb els ulls de la Ribera”: un viatge visual únic pels paisatges més emblemàtics de la nostra comarca. La mostra reunix el treball del fotògraf Hayack, qui captura la Ribera com no l’has vist mai: llum, emoció, naturalesa i territori en la seua màxima expressió. Una exposició que pretén recordar per què és tan important protegir i valorar els espais que ens envolten i que donen forma a la nostra identitat. Estarà oberta del 27 de novembre fins al 13 de desembre a la Casa de la Cultura. El club de lectura “Amb Ulleres Lila” commemora el 25N amb un col·loqui este dijous sobre “Qué hacer con estos pedazos” de Piedad Bonnett Les activitats destinades a commemorat el Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència Contra les Dones continuen hui amb un esdeveniment literari. El club de lectura amb Ulleres Lila parlarà i analitzarà l’obra “Qué hacer con estos pedazos” de l’escriptora colombiana Piedad Bonnett. L’obra narra la història i els records d’una dona major anomenada Emília que reflexiona sobre la seua vida present i passada, que evidencia que és fa major i que ha estat sempre al marge de prendre decisions. Una narració caracteritzada per la veu poètica de l’autora, no debades la colombiana ha estat distingida amb diversos premis a tot el món per la seua poesia. Esta obra que s’endinsa en la vida d’una dona de 62 anys que ha patit violència cap a ella durant la seua trajectòria vital i enllaça amb el lema de la campanya d’enguany adreçat a visibilitzar la violència de gènere en les dones majors. Ho explica així Lidia Valverde promotora d’igualtat. El club de lectura amb ulleres lila es farà hui a les 18.00 hores a la Biblioteca municipal d’Alzira.
Alzira posa en marxa un nou programa gratuït d’ajuda psicològica per a joves

Alzira compta amb un nou programa gratuït d’ajuda psicològica, resiliència i suport psicosocial per a la joventut i infància d’Alzira. Reset Alzira és una iniciativa impulsada per l’Ajuntament d’Alzira i gestionada per l’entitat social Sembrem que té com a objectiu la prevenció i promoció de la salut mental entre la població juvenil per preparar-los davant les adversitats climàtiques, però també per fer front als problemes que els poden sorgir en el dia a dia. Tindrà un impacte en 7.800 joves de la ciutat mitjançant quatre eixos d’actuació. Un individual, amb atenció i orientació psicològica a joves d’entre 18 i 30 anys que necessiten acompanyament psicològic per millorar el seu benestar i ofereix el suport necessari per a gestionar la sobrecàrrega emocional dels reptes quotidians. Un segon, amb sessions info-formatives en centres educatius. Realitzaran una sessió d’una hora lectiva en cada grup de Primària, Secundària, Batxillerat, Formació Professional i Educació Especial de tots els centres educatius de la ciutat. També organitzarà activitats saludables en espais naturals. I tallers grupals per a joves d’entre 12 i 30 anys tots els dimarts fins al 30 de desembre de 17.00 a 19.00 hores a la Casa de la Cultura. Jesús Pelluch, de Sembrem, explica que mitjançant esta última activitat alguns joves de la ciutat que no tenen grup d’amics aconseguixen formar-ne un. A més, la metodologia i les activitats proposades estan basades en el rigor científic i en les demandes de la població juvenil. Segons Pelluch, a través d’altres activitats que han organitzat han rebut molta demanda de l’activitat grupal i per això han decidit implantar-la en este nou programa. En este sentit, Lara Ferrer, regidora de Joventut, remarca la importància de la salut mental. Per poder apuntar-se a la sessió individual o les sessions grupals cal fer-ho a través de la web de Sembrem. Tenen tota la informació a Alziraradio.com.
La Casa de la Cultura acull este dimecres una conferència sobre l’impacte de la pornografia en l’adolescència

La Casa de la Cultura acull demà, a les 16.30 hores, una conferència sobre l’impacte de la pornografia en l’adolescència. La conferència s’emmarca dins de la VII Jornada de Prevenció i Promoció de Salut Mental, impulsada pel Departament de Salut de la Ribera. Al matí serà el torn per als professionals vinculats a la joventut, i a la vesprada s’impartirà esta conferència duta a terme per l’educadora social Estela Buenaventura, i oberta a tot el públic, especialment a les famílies i adolescents d’11 a 18 anys. En ella s’abordarà l’impacte de la pornografia entre els adolescents, i com fer front a esta problemàtica. Mónica Portillo, psicòloga clínica del Departament de Salut de la Ribera, ha estat este matí al programa el Dia per davant, i ha explicat que moltes vegades les famílies es troben sense ferramentes, sense saber realment què és el que passa. I el que volen, mitjançant la xarrada, és parlar del bon ús dels mitjans digitals, així com fer entendre als més joves de la perillositat del consum d’este tipus de continguts. Portillo recordar que per a molts joves el primer contacte amb la sexualitat és la pornografia, encara que la sexualitat és molt més que això, i pot tenir diversos significats. A més, durant la jornada compartiran ferramentes per a les famílies per promoure una educació sexual conscient i amb vincles afectius sans.
Agents de la Policia Nacional han registrat este matí la clínica dental privada on atengueren la xiqueta de sis anys que posteriorment va morir

Agents de la Policia Nacional han registrat este matí, prèvia autorització judicial, la clínica dental privada on atengueren una xiqueta de sis anys que posteriorment va morir, i una altra de quatre anys que està ingressada a l’Hospital Clínic de València. El registre s’ha dut a terme en el marc de la investigació que es va iniciar després de conéixer els fets la setmana passada. A més, la jutge de guàrdia de la Plaça Número 5 de la Secció Civil i d’Instrucció del Tribunal d’Instància d’Alzira va obrir diligències prèvies d’investigació la setmana passada. La Conselleria de Sanitat, per la seua part, obrí un expedient informatiu per conéixer el que va passar i va ordenar la suspensió cautelar de l’activitat de la clínica que roman tancada.
Últim dia per a inscriure’s en la ruta dels Betlems

Hui és l’últim dia per a inscriure’s en la ruta dels Betlems. Inscripció lliure per tal que el teu naixement forme part de la ruta que l’Ajuntament fa pública perquè són Betlems que volen rebre visites. Si t’agrada muntar el betlem i mostrar-ho als veïns i veïnes, pots participar en esta quarta ruta dels Betlems, junt amb aquells betlems que es troben en edificis públics. Si vols participar, has d’enviar un correu electrònic a festes@alzira.es amb el teu nom, el nom del Betlem, l’adreça i l’horari de visita que tu establisques. Recorda que hui és l’últim dia per a participar.
Estefania Mora i Ricardo Lorente són els nous clavaris de la Setmana Santa d’Alzira de 2026

La Junta de Germandats i Confraries ja té màxims representants per a la Setmana Santa 2026. Es tracta del matrimoni alzireny format per Estefanía Mora Pérez i Roberto Lorente Palao, els qui ostentaran el càrrec de Clavaris Majors de l’any 2026. Els nous Clavaris Majors de la ciutat estan vinculats a la Setmana Santa des de la M.I. Arxiconfraria Jesús Natzaré i Nostra Senyora del Sufragi a la qual Roberto pertany per tradició familiar i Estefanía des de l’any 2012. Els dos estan molt vinculats a la banda de tambors, on han exercit càrrecs en la seua directiva. A més, Estefanía també pertany a la Real Confraria Verge dels Dolors per tradició familiar i Roberto a la Germandat de Cavallers de Crist Crucifixat en l’Agonia des de l’any 1991 on va exercir com a director de la banda en dos ocasions.
Alzira commemora el 25-N

Hui, 25 de novembre, es commemora el Dia Internacional de l’Eliminació de la Violència contra les Dones, establit per Nacions Unides l’any 1999 per tal d’impulsar la conscienciació i l’acció contra aquesta xacra que no es pot assumir. A la porta de l’Ajuntament, hui hi ha hagut de nou concentració, una concentració que com a novetat ha creat un gran llaç morat amb el nom de totes les dones assassinades al llarg de l’any. Al manifest llegit per l’alcalde d’Alzira, Alfons Domínguez i la regidora d’Igualtat, Amèlia Blanquer, s’ha volgut donar visibilitat a totes les formes de violència masclista, especialment les que afecten les dones en situació de més vulnerabilitat: les que viuen en zones rurals, les dones immigrants i les dones amb diversitat funcional, que sovint troben més barreres per a demanar ajuda i accedir als recursos de protecció. A més també s’han citat els nous reptes que es plantegen en este àmbit com és la violència digital: l’assetjament a través de les xarxes socials, la gravació o difusió d’imatges sense consentiment, els discursos d’odi o l’ús indegut de la intel·ligència artificial per a generar continguts vexatoris. Des de l’Ajuntament d’Alzira es considera necessari incrementar recursos especialitzats, reforçar-ne els existents i garantir-ne l’accessibilitat perquè cap dona quede desprotegida. Segons Blanquer, els governs locals, com a administracions més pròximes a la ciutadania, tenen així un paper essencial en esta lluita. Des de l’Ajuntament d’Alzira han fet una crida a consolidar programes com el servei de teleassistència i protecció a les víctimes, ATENPRO, i a avançar en la integració plena al sistema VIOGEN per a oferir una protecció més eficaç i immediata. Enguany al manifest municipal s’han sumat les paraules i reivindicacions de l’alumnat dels instituts, els més joves han fet evident la seua lluita contra la violència masclista amb els seu propi manifest, en el qual s’identifiquen com a portaveus de la seua generació. S’han manifestat al costat de les que no denuncies per por, de les que viuen la violència dia a dia, i també han reivindicat atenció especial a algunes de les violències que viuen les joves actualment.
L’Ajuntament d’Alzira aprovarà demà una ordenança que regule la neteja i tancament dels solars urbans per a conservar-los en bon estat

L’Ajuntament d’Alzira aprovarà al plenari de demà una ordenança per tal d’exigir als propietaris de solars la neteja i el tancament dels terrenys urbans no edificats. Amb esta ordenança l’Ajuntament vol pal•liar la insalubritat amb el consegüent risc per a la salut pública dels solars abandonats i d’esta manera el consistori podrà actuar de manera més efectiva. A través de l’ordenança s’obliga als propietaris de solars urbans no edificats a mantindre’ls en condicions de seguretat, salubritat i ornat. És a dir, sense escombraires, fem, i si hi ha arbres podats hauran d’estar rodejats amb tanques. Estes accions de manteniment s’hauran de fer una vegada a l’any entre febrer i maig. Si el solar està a menys de 100 metres de centres escolars, l’Ajuntament haurà de fer la neteja de forma directa i subsidiària, amb càrrec al propietari. L’ordenança també contempla les condicions en les quals s’han de mantindre els terrenys urbans amb aigua embassada, estan obligats a retirar l’aigua embassada o en cas que siguen piscines, és obligat el seu manteniment, amb l’objectiu que no es convertisquen en focus de proliferació d’insectes. L’ordenança també obliga al tancat perimetral dels solars amb un tancament de dos metres d’altura. Amb esta ordenança, segons explica el regidor Andrés Gomis, queden fixades les obligacions dels propietaris i, per tant, l’actuació de l’Ajuntament és més eficient, en el moment que no es complisquen.
Ix de l’UCI i passa a planta la xiqueta de 4 anys atesa en la clínica dental privada

La xiqueta de 4 anys que va ingressar en l’Hospital Clínic de València, després d’haver sigut atesa en una clínica dental privada de la ciutat, ha abandonat este dilluns l’UCI i es troba en planta on evoluciona “favorablement”, segons han confirmat fonts de la Conselleria de Sanitat. La menor va acudir el darrer dijous a urgències de l’Hospital de la Ribera amb febra, vòmits i somnolència. Després d’estabilitzar-la, els facultatius decidiren el seu trasllat amb el SAMU fins a la Unitat de Cures Intensives Pediàtrica del Clínic, on va romandre fins ahir, moment en què fou traslladada a planta.

















