Festes del Forn de Carrascosa
Hui comencen les Festes del Forn de Carrascosa, una més de les Festes de Barris i Partides. A hores d’ara ja ho tenen tot preparat perquè comencen les festes esta nit.
A les 22:00, sopar sobaquer a l’aparcament del Casinet, obert a tot el públic que hi vulga assistir. A continuació, discomòbil patrocinada per la Coordinadora de Festes. Demà, encetarà la jornada el campionat de truc i parxís, un campionat històric de la festivitat. Després serà el dinar, i a les 17:00 concurs de disfresses i cercavila. Després del sopar sobaquer, serà el torn de la verbena a càrrec del duo Hechizo, i a les 00, rifa de les olives de l’Olivera del Casinet. Ens contava Javi Sanchis, president de la festa, que la primera rifa de les olives coneguda data del 1904, fa 121 anys, i que sempre ha sigut l’element central de la festa. Perquè, a diferència d’altres, les festes del Forn de Carrascosa no van dedicades a la imatge d’un sant, sinó a l’Olivera del Casinet.
Diumenge tindrà lloc la ja tradicional Volta a peu a les 9:30 del matí, seguida de l’esmorzar. A les 12 del migdia, festa de l’escuma, i per a finalitzar la festa, un dinar.
Festes de Sant Llorenç
Les festes de Sant Llorenç al barri de la Graella s’encetaren ahir amb el tradicional concurs de truites que assaboriren tots els festers. Una festa que continua des de hui i fins diumenge amb els tradicionals esmorzars a les deu i mitja, dinar de germanor i les activitats pròpies de cada dia.
Hui divendres, vi d’honor a càrrec dels clavaris, i després playbacks. Demà al matí i diumenge, jocs d’aigua, i per la vesprada activitats per als xiquets a partir de les cinc. Dissabte a la nit la discomòbil, i ja diumenge dia per a honorar el Sant, amb una missa de campanya a partir de les 20.30 h i després la processó pels carrers de la barriada. Una barriada que té arrelada la festa des de 1934, triant a Sant Llorenç com a protector, ja que és el sant que va morir a les graelles. Raül Gallart recorda que les festes de Sant Llorenç formen part de l’herència comuna del veïnat que passa de pares a fills.
Festes de la Vila
El barri de la Vila tanca este cap de setmana la seua festa en honor de la Verge dels Àngels. Com tots els dies, l’av. Luis Suñer acull les diferents celebracions.
Hui, la festa comença amb un sopar. A continuació, discomòbil i festa de l’escuma. Demà, dia gran de la festivitat, s’honora la Verge dels Àngels amb un dinar, i tot seguit la Missa a l’església de Santa Caterina. Després tindrà lloc la tradicional Processó de la Verge dels Àngels, amb el seu recorregut habitual pel barri de la Vila d’Alzira.
- Pots escoltar l’informatiu sencer ací: