NOTÍCIES

AVA-ASAJA sol·licita un “Pla Marshall” per a salvar la citricultura valenciana front al descens previst en la producció d’enguany

La campanya de recollida de cítrics d’enguany ja està generant les primeres reaccions en el sector, a causa de la reducció prevista en la producció. Es preveu que la collita siga un 8% menor que l’any passat a la Comunitat Valenciana i un 10% a Espanya. Per això, AVA-ASAJA reclama a les administracions l’aplicació d’un Pla Marshall per a reactivar la citricultura valenciana.

La Conselleria d’Agricultura ha informat d’una producció de 2,5 milions de tones per a la campanya citrícola 2025/26 al territori. Estes xifres suposen un descens del 13% respecte a fa dues temporades, un 18% inferior a la mitjana de les últimes cinc i un 23% inferior a la de les últimes deu.

L’Associació Valenciana d’Agricultors sol·licita un pla amb pressupost potent que incloga mesures com:

  • reestructurar explotacions,

  • facilitar la reconversió varietal,

  • acabar amb la pinyolà,

  • recuperar camps abandonats,

  • millorar l’assegurança agrària,

  • autoritzar més matèries actives fitosanitàries,

  • controlar la fauna salvatge i

  • reforçar la lluita contra els robatoris.

Tot i que es preveuen preus en origen similars o fins i tot superiors als de la campanya anterior, des d’AVA alerten que els alts costos de producció i els minvaments de collita provocaran que molts agricultors perden diners.

  • Pots escoltar l’informatiu sencer ací:
També et pot interessar:
Alzira Ràdio 107.9 fm Player oficial