NOTÍCIES

La Direcció General de Trànsit ha publicat una nova normativa que regula l’ús dels patinets elèctrics i que exigix l’assegurança obligatòria per a conduir este vehicle.

La Direcció General de Trànsit (DGT) ha publicat una nova normativa que regula l’ús dels patinets elèctrics. Esta regulació està vigent des del 30 de gener de 2026 i afecta a tots els conductors de vehicles de mobilitat personal. Una de les principals novetats és l’obligació de contractar una assegurança de responsabilitat civil per a poder circular legalment.
La DGT ha fet públic el nou reglament per als patinets elèctrics, que es basa en tres punts clau: en primer lloc, la inscripció obligatòria del patinet en el registre de la Direcció General de Trànsit; en segon lloc, una vegada inscrit, la contractació d’una assegurança obligatòria; i, finalment, el compliment de les normes de circulació. Entre estes normes destaca la prohibició de circular per les voreres i de superar una velocitat màxima de 25 quilòmetres per hora. L’incompliment d’estes obligacions pot comportar multes d’entre 200 i 800 euros.
Sergio Garrigues, de Seguros Sergio Garrigues, explica que tots els patinets comprats a partir de gener de 2024 ja disposen d’un certificat de fabricació que permet la seua inscripció directa en la DGT. En canvi, els patinets adquirits abans de gener de 2024 no compten amb este certificat, però s’ha habilitat un procediment específic per a poder obtindre’l i inscriure’ls igualment en el registre oficial.
Cal destacar que l’assegurança obligatòria només cobrix els danys personals o materials que es puguen causar a tercers. En casos de robatori o desperfectes del propi patinet, és necessari contractar assegurances addicionals. Així mateix, la normativa assenyala que l’ús del casc o del jupetí reflectant dependrà de les ordenances municipals de cada ajuntament. Tot i això, es recomana la seua utilització per a augmentar la seguretat dels usuaris.

També et pot interessar:
Alzira Ràdio 107.9 fm Player oficial