Les altes temperatures continuen marcant un estiu de rècord i, segons el meteoròleg Jovi Esteve, tot apunta que este serà el juliol més càlid des que hi ha registres. Amb el mar Mediterrani a prop dels 28 graus, quasi quatre graus per damunt del que seria habitual en estes dates, la calor i la humitat estan deixant unes condicions especialment dures que coincidiran amb alguns dels actes més multitudinaris de les Festes de Sant Bernat.
Esteve ha advertit que este dimecres, coincidint amb l’últim concert de La Fúmiga, la humitat serà un dels principals factors a tindre en compte. Encara que la temperatura màxima prevista a Alzira rondarà els 33 graus a la nit, la combinació amb una humitat superior al 80% farà que la sensació tèrmica puga superar els 35 graus.
La situació encara serà més complicada dijous. Segons les previsions, serà el dia més calorós del que portem d’estiu, amb màximes que podrien arribar als 41 o 42 graus a Alzira durant les hores centrals del dia. El meteoròleg recorda que el problema ja no és només la temperatura, sinó la humitat.
Per això, Esteve fa una crida a la prudència, especialment entre les persones que assistisquen als actes festius. Recomana beure aigua de manera continuada, encara que no es tinga set, i alerta sobre el consum d’alcohol, ja que actua com a diürètic, accelera la deshidratació, afavorix la pèrdua de sals minerals i dificulta la regulació de la temperatura corporal.
El meteoròleg també explica que la temperatura excepcionalment elevada de la mar està impedint que les nits refresquen. A més, les brises marines perden eficàcia perquè la diferència de temperatura entre la mar i la terra és molt menor, i quan bufa vent des de la costa, este arriba ja molt calent.
Finalment, Esteve no descarta que durant la vesprada de hui i també demà puguen formar-se tronades seques que afecten puntualment la comarca. Es tractaria de tempestes de curta duració, d’entre quinze i vint minuts, amb poca precipitació però que podrien anar acompanyades de fortes ratxes de vent, especialment durant la celebració del concert de La Fúmiga.

















