NOTÍCIES

Ecologistes en Acció – La Ribera calcula que a Alzira falten uns 7.000 arbres i reclama millorar l’arbratge urbà

La Ribera en Bici – Ecologistes en Acció calcula que a Alzira falten uns 7.000 arbres i que caldria corregir i replantar uns 900 punts més del municipi. L’entitat ha participat en l’Ecomapeig, una iniciativa per a detectar deficiències en l’arbratge urbà, i ha registrat 189 escocells amb problemes. D’estos, 89 estaven buits i altres 8 tenien soques d’arbres tallats. Altres 90 estaven asfixiats perquè les arrels alcen les voreres.
En este sentit, Pedro Domínguez, representant d’Ecologistes en Acció, alerta que alguns escocells són massa xicotets per als arbres que s’hi planten, fet que provoca riscos de caigudes i obliga a assumir noves despeses de reparació.
Domínguez recorda que els arbres són fonamentals per a la salut física i mental, especialment davant l’emergència climàtica. L’Organització Mundial de la Salut (OMS) recomana 1 arbre per cada 3 habitants a les ciutats per aconseguir un nivell de qualitat urbana saludable, però actualment cap poble arriba ni a la meitat de la mitjana.
Els carrers arbrats proporcionen ombra i ajuden a refrescar l’ambient, fins al punt que poden registrar temperatures fins a deu graus inferiors a les dels carrers sense arbres. Per això, l’entitat reclama augmentar la vegetació i cuidar millor els exemplars existents.
Una de les demandes se centra en la zona sud d’Alzira, especialment a l’entorn de les Bases, on els veïns patixen tant les altes temperatures com la contaminació del trànsit. Ecologistes en Acció ha tornat a demanar a l’Ajuntament que substituïsca la gespa de l’avinguda de Trinidad Redal, al costat de la CV-50, per plantes aromàtiques mediterrànies, com el timó i el romer, que necessiten menys aigua i poden ajudar a reduir part de la contaminació i el soroll. També proposa plantar arbres de grandària mitjana, com els fleixos.

També alerta que, en alguns carrers, s’han plantat arbres que no són adequats, com les palmeres, perquè no donen ombra i són complicats de cuidar. De la mateixa manera, explica que els tarongers plantats a la ciutat no donen cobertura vegetal i es limiten a ser simplement arbres decoratius.
Domínguez posa com a bon exemple el carrer de Pere Galdós, on l’eliminació de places d’aparcament i l’ampliació de les voreres han permés plantar arbres i crear un espai més agradable per a passejar. L’entitat considera que este tipus d’actuacions haurien d’estendre’s a més carrers de la ciutat.

També et pot interessar:
Alzira Ràdio 107.9 fm Player oficial