NOTÍCIES

La Casa de la Cultura acollirà esta vesprada una taula redona sobre Jaume I a la literatura dins de la campanya ‘Llegir en Valencià’

Esta vesprada continua la programació de les Jornades Culturals 2026, compreses en els Premis Literaris Ciutat d’Alzira. A les 19:00 h la Casa de la Cultura acollirà una taula redona sota el títol ‘Els Territoris de Jaume I’.
L’activitat reunirà en una conversa literària als escriptors Josep Antoni Fluixà, Marta Moreno Pizarro i Ximo Cerdà. La moderadora de la tertúlia serà la directora de la Fundació Bromera per al Foment de la Lectura: Rosa Mengual. La trobada versarà sobre la figura del rei En Jaume a través de la literatura.
A l’acte, els assistents rebran un exemplar dels llibres dels autors ponents: ‘L’amant del rei’, de Fluixà, ‘Nàixer de la fam’, de Moreno Pizarro, i ‘La promesa’, de Cerdà. Totes estes obres formen part de la campanya de la Fundació Bromera ‘Llegir en Valencià’.
Esta nova edició de la campanya, amb la col•laboració dels diaris Levante-EMV i Información, té com a temàtica la commemoració del 750 aniversari de la mort de Jaume I. Tots els llibres de la taula redona tenen en comú la seua ambientació a l’època de Jaume el Conqueridor. Altres autors de la col•lecció són Rodolf Sirera o Lourdes Boïgues.
Les jornades culturals continuaran demà a les 19:30 h, també a la Casa de la Cultura, amb la xarrada ‘Jaume I i la formació de la societat política a la Ribera del Xúquer’, a càrrec de Sandra Bernabeu, professora d’història medieval a la Universitat de València.

També et pot interessar:
Alzira Ràdio 107.9 fm Player oficial