NOTÍCIES

Organitzacions com Xúquer Viu mostren la seua preocupació per les obres d’emergència que s’estan realitzant als rius sense informe d’impacte ambiental

Les organitzacions científiques i ambientals com Xúquer Viu es mostren preocupades per les obres d’emergència que s’estan realitzant a la conca del Xúquer. Són obres que no es limiten a la neteja i condicionament del riu després de la dana, sinó que en molts casos són noves estructures que poden afectar a la inundabilitat de la zona en un futur. La Confederació està executant 16 obres d’emergència per valor de 222 milions d’euros, distribuïdes en 40 lots distints. Sobre estes obres les organitzacions ambientals no han sigut informades i l’única comunicació que es coneix és una simple fitxa de caràcter genèric, publicada en la pàgina de la Confederació.

Al ser obres d’emergència, les actuacions han de limitar-se, com detallen les fitxes, a retirades de residus, reforç de les riberes, reparació de danys en les motes, execució d’estructures prèviament existents, reposició de serveis i vials… Ara bé, veuen que hi ha obres que són noves i que s’estan fent massa apressa, tal i com manifesta Paco Sanz, portaveu de Xúquer Viu.

Per això, s’ha demanat a la Confederació Hidrogràfica del Xúquer revisar les obres d’emergència per tal d’identificar aquelles que s’hagen de sotmetre al tràmit d’avaluació ambiental. També volen incloure en estes obres d’emergència actuacions de restauració en rius i barrancs. I finalment, volen que es pose en marxa un mecanisme de participació dels grups ambientals en les actuacions estructurals a realitzar pròximament, amb la creació de meses de participació.

  • Pots escoltar l’informatiu sencer ací:
També et pot interessar:
Alzira Ràdio 107.9 fm Player oficial