La 27a edició de “Jazz al carrer” ja ha començat. El preludi, ahir, amb la primera sessió de jazz a casa. I hui, la Casa de la Cultura alberga un final que és un principi: conclou la temporada de jazz i cinema de manera conjunta i s’inicia “Jazz al Carrer”. I com és habitual, la pantalla gran de l’auditori s’unix a la música de jazz del Claustre i el programa és ben complet.
- Tot començarà a les huit de la vesprada amb la sessió de cinema. En este cas, amb la pel·lícula Un dia volveré, una comèdia de Martin Ritt on el jazz és el protagonista, i on també ho és una bona nòmina de músics i actors dels anys seixanta. Tot seguit es farà, al mateix claustre, una picadeta de cloenda del cicle de cinema i de jazz, i acabarà amb un concert al claustre de la Casa de la Cultura a partir de les 22:30, a càrrec de Nina Dinamita & La Swing Milicia, un grup creat per dones. I dissabte acaba este primer cap de setmana de “Jazz al carrer” amb el concert, a les 22:30, de Plena 79 Salsa Orchestra. Serà a la Plaça del Carbó. El president de l’Aljazzira Jazz Club, Xavier Ramírez, explicava l’ambient més informal i festiu del jazz al carrer, que recordem és totalment lliure i gratuït.
- I també continuem, una setmana més, amb el cicle de “Música al Claustre 2025”. Demà, la Casa de la Cultura acollirà a les 19:00 el concert de l’orquestra de cambra de la Societat Musical d’Alzira, sota la batuta d’Enrique Llorens. Les entrades, a 3 euros i 2 a preu reduït, poden adquirir-les a notikumi.com.
- I no s’acaba la música, perquè diumenge serà el torn de l’Orfeó de Sueca i la Coral Polifònica Ciutat d’Alzira, que ens brindaran un concert dins de l’edició 22 de la Campanya de concerts d’intercanvis musicals. Bernardo Garés, president de la coral, ens feia un xicotet avanç del repertori que interpretaran. El concert serà a les 19:00 al Claustre de la Casa de la Cultura. L’entrada, lliure fins completar aforament.
- I per últim, els recordem que esta vesprada Alzira celebra la Setmana Internacional dels Arxius. Així, l’Arxiu municipal obrirà les seues portes a la ciutadania per a mostrar el ric patrimoni documental de la ciutat. La jornada inclourà dos visites guiades. I després, a les 20:00 tindrà lloc al mateix Arxiu una xarrada-debat, oberta al públic, sota el títol “Informació, poder i democràcia”.
Pots escoltar ací les entrevistes realitzades a CulturClau: