NOTÍCIES

Alzira acollirà la pròxima tardor la setena edició del Salón de Otoño del Realismo, organitzat per l’artista alzireny Josep Francés

Alzira acollirà la pròxima tardor la setena edició del Salón de Otoño del Realismo, que organitza com cada any l’artista alzireny Josep Francés. Un concurs de pintura de caire internacional que tindrà lloc entre el 17 d’octubre i el 29 de novembre.

Tots els artistes que vulguen participar ja poden enviar les imatges de les seues obres perquè d’ací a setembre el jurat faça la selecció de les peces que finalment s’exposaran i entraran en concurs. Esta iniciativa és una de les poques que hi ha a tota Espanya que es destina a premiar únicament els artistes realistes i figuratius, una tendència en l’art que a hores d’ara es troba en minoria respecte a la tendència a l’abstracte, tal i com explica Josep Francés.

Es tracta d’un certamen internacional de pintura de tema i tècnica realista així com un concurs de dibuix també centrat en el realisme. Enguany l’Ajuntament d’Alzira es desvincula del Saló i, per tant, no s’oferirà el tradicional premi Teodor Andreu. Des de la galeria Lorenzo de Médici, que dirigix Josep Francés, s’establiran diversos premis per a les pintures en xicotet format, de 20×20: un primer guardó de 600 euros i un segon de 300 euros. A banda, hi ha un premi de 500 euros per al dibuix centrat en el realisme; en este cas, les obres poden tindre una grandària de 40×40 fins a 100×100.

Els artistes poden enviar ja les seues propostes al correu electrònic virtuality_arquitectura @yahoo.es. La participació és gratuïta. En setembre es farà la selecció i a partir del dia 17 d’octubre s’inaugurarà l’exposició, que enguany es farà amb la Galeria Lorenzo de Médici, la qual ha canviat d’ubicació i s’obrirà a la plaça del Carbó numero 7.

Pots escoltar l’informatiu sencer ací:

També et pot interessar:
Alzira Ràdio 107.9 fm Player oficial