L’Ajuntament d’Alzira aprofita les vacances escolars per a posar a punt els col·legis: s’estan fent obres en cinc centres

L’Ajuntament d’Alzira aprofita les vacances escolars per a posar a punt els col·legis. Per tant, qui no fa vacances és la Regidoria d’Obres i Infraestructures Públiques, que ha posat en marxa durant este estiu un conjunt d’actuacions de manteniment i millora als col·legis públics de la ciutat, amb l’objectiu que estiguen en òptimes condicions per a l’inici del pròxim curs escolar. En concret, s’estan duent a terme treballs de pintura en els següents centres educatius: CEIP Ausiàs March, CEIP Blasco Ibáñez, CEIP Carmen Picó, CEIP García Lorca i CEIP Lluís Vives, amb un pressupost total de 33.163,99 euros. Les actuacions inclouen el rascat de pintura en murs interiors, la reparació de xicotets desperfectes o fissures en paraments interior enlluïts i el revestiment amb pintura plàstica acrílica en superfícies verticals i horitzontals. Tots estos treballs estaran finalitzats abans de l’entrada de l’alumnat al nou curs escolar. A més, es realitzen treballs d’obra menor en el CEIP Lluís Vives i en el CEIP Ausiàs March, amb un pressupost total de 37.837,62 euros. Estes actuacions inclouen: la demolició d’envans, revestiments, sanitaris i falsos sostres, fer nous barandats, revisar la instal·lació elèctrica i d’enllumenats, nous revestiments, col·locació de taulells i desaigües, a més de treballs de pintura. El regidor d’Obres i Infraestructures Públiques, Vicent de la Concepción, destacava el compromís de l’Ajuntament d’Alzira en el manteniment dels centres escolars. Pots escoltar l’informatiu sencer ací:
L’Hospital de la Ribera implanta mesures en la Unitat de Cures Intensives per a millorar l’estada dels pacients i les famílies

L’Hospital de La Ribera impulsa la humanitzatció de la Unitat de Vigilància Intensiva per a millorar l’estada del pacient. Entre les mesures més recents, que se sumen a les ja implantades, destaca l’ampliació de l’horari de visites, que permet a un familiar acompanyar al pacient durant tota la vesprada. Segons ha explicat el cap del Servei de Medicina Intensiva, Rafael Garcés, l’ingrés en la Unitat de Vigilància Intensiva és percebut pel pacient i els seus familiars com una experiència estressant, i cal facilitar la situació tant al pacient com a les famílies. Garcés ha afegit que existix evidència suficient sobre els beneficis de la flexibilització d’horaris en les unitats de crítics. Estes accions estan liderades per la Comissió HUMANITZA-UCI, un equip multidisciplinari integrat per una vintena de professionals del Servei de Medicina Intensiva, entre ells, metges, infermers i auxiliars d’infermeria. Entre les mesures més recents, que se sumen a les ja implantades, destaca també la posada en marxa d’atenció psicològica dirigida tant a pacients com als seus familiars, la reducció de l’ús de subjeccions mecàniques i la millora del protocol de sedació, amb l’objectiu de mantindre als pacients més confortables i conscients. Pel que fa a les subjeccions mecàniques en l’UCI, s’enten que llligar a un pacient al llit ha de ser una mesura excepcional. La millora en els protocols de sedació i l’acompanyament familiar han sigut claus per a reduir l’agitació dels malalts i evitar l’ús de contencions mecàniques, ha assenyalat el doctor Garcés. En este sentit, a l’Hospital d’Alzira es manté l’horari habitual de visites (mitja hora a les 13.30 i a les 20.15 hores), però s’establix la figura del cuidador principal, que permet a un familiar romandre amb el pacient de manera contínua durant la vesprada. Pots escoltar l’informatiu sencer ací:
El camí de l’Antic Trenet Carcaixent-Dénia, protagonista dins del passaport de Camins Naturals

El Ministeri d’Agricultura ha llançat una iniciativa per a fomentar el turisme sostenible: el passaport de “Camins Naturals i Vies Verdes”. Un passaport de 50 camins naturals de tot l’Estat, entre els que s’inclou el Camí Natural de l’Antic Trenet Carcaixent-Dénia, que ens poden segellar per a tindre un record físic de la ruta. El traçat original de l’Antic Trenet va de Carcaixent a Dénia, però la ruta habilitada per al recorregut, que es pot fer a peu o en bici, arriba fins a Tavernes de la Valldigna, passant per Carcaixent, Alzira, la Barraca d’Aigües-Vives, Benifairó i Simat de la Valldigna. Paqui Momparler, presidenta de la Mancomunitat de la Ribera Alta, entitat que gestiona este camí dins de la iniciativa, ens contava que estan aprovats alguns projectes per a millorar el recorregut i poder habilitar en un futur tota la ruta original, una ruta que és, a més, el traçat de via estreta més antic de tota la Península. Adquirir el passaport dels camins naturals és totalment gratuït i es pot aconseguir en qualsevol de les oficines de Turisme dels municipis que pertanyen a la ruta. Per aconseguir que ens posen el segell en el passaport, haurem de completar la ruta i acudir a alguna d’estes oficines. L’objectiu és fixar en el record dels viatgers i viatgeres estes rutes naturals i les seues experiències. I promocionar, així, un turisme diferent que done a conèixer a la gent la riquesa de la comarca. El Ministeri ja presentà la iniciativa de Camins Naturals en la passada edició de Fitur, i ara s’està treballant en crear la versió digital del passaport. Pots escoltar l’informatiu sencer ací:
Andrés Gomis, regidor de Compromís, convidat de l’últim programa de “La veu del ple”

En el plenari de juliol, l’Ajuntament d’Alzira aprovà definitivament la constitució de l’empresa municipal que gestionarà els serveis de la piscina i d’esta casa, Alzira Ràdio. Sobre esta nova empresa ens ha parlat el regidor de Compromís Andrés Gomis, convidat de hui al programa La veu del ple. Gestió Pública d’Alzira S.L. és el nom d’esta nova empresa municipal, que ja està constuïda i amb els estatuts aprovats. Esta societat limitada passarà a englobar la gestió de la ràdio i la piscina, però es preveu que s’incloguen altres serveis com el de la neteja municipal. El regidor destacava que la voluntat de l’Ajuntament és apostar per la gestió pública, i que este tipus d’empresa és l’opció més garantista amb els treballadors i treballadores, a més de ser més plural. I és que tant en la comissió d’estudi com en els futurs càrrecs de gestió, els estatuts contemplen la participació dels diversos grups polítics alzirenys. Per a Andrés Gomis, es resol un problema del passat i es constituïx una bona ferramenta per al futur. D’altra banda, Gomis ha parlat sobre la modificació del Pla Especial a la Vila per tal d’instal·lar plaques solars al barri, i ha subratllat el compromís del govern muncipal amb la transició energètica. Per últim, s’ha fet ressò del suport del consistori a les Bombers, que demanen més recursos a la Diputació. Pots escoltar ací l’entrevista realitzada a La veu del ple: I ací l’informatiu sencer:
Agenda Festes de Barris i Partides: Les Barraques, la Muntanyeta de Sant Salvador, Vilella i Xavegó

Este cap de setmana està ple d’activitats festives a Alzira als barris i partides: Les Barraques En Les Barraques estan de festa des del dia dos i tancaran els festejos diumenge amb la processó en honor al Crist de la Verge Maria, a les 20.30 hores. Entre les activitats més destacades del cap de setmana, esta vesprada a les set, disfresses, i per la nit, a partir de les 23:30, discomòbil. Dissabte a les 10 de la nit faran l’ofrena i ja per la nit, espectacle de varietats. Muntanyeta de Sant Salvador També a la Muntanyeta de Sant Salvador continuen de festa i fins al dilluns. Ahir obriren el dosser en casa dels clavaris i els espera un cap de setmana de festa intensa amb despertaes, cercavila de xaranga esta vesprada, demà la cavalcada de disfresses, i per la nit, l’actuació del grup Rubí. Diumenge a les 12.30 faran la missa de campanya, i ja per la vesprada la processó. La festa es tanca el pròxim dilluns amb el trasllat de la imatge a casa dels clavaris de l’any que ve. I és que, segons ens contaven la presidenta de les festes, Elisa Ferrer, i la clavaria d’enguany, Xelo Chornet, la tradició d’esta festa és tan gran que ja tenen clavaris fins al 2032. Vilella En Vilella també continuen de festa i ho fan amb activitats esportives. Hui divendres, la classe serà de pilates, i després del sopar per als festers, duo musical Radio Fusión. Dissabte per la vesprada arriba la festa de l’escuma per als menuts i no tan menuts, que també tindran discomòbil a la nit. Diumenge, l’últim dia, es triaran els nous clavaris per a l’any que ve. El Xavegó I a la partida de Xavegó, les festes les iniciaren ahir i tenen preparat un cap de setmana intens amb diverses activitats per als residents d’estiu d’esta zona del terme alzireny. Esta vesprada, activitats per a tota la família amb un berenar, una gimcana per tot el Xavegó i activitats d’aula natura per als més menuts. I ja per la nit, el tradicional concurs de disfresses i la discomòbil. I a partir de dissabte, activitats que fan del Xavegó un punt de peregrinació per a gent de totes bandes: des del Torneig de La Fallera Calavera a la Holiparty. Dissabte és el dia de l’aigua al Xavegó, amb el torneig de Water Pong i jocs d’aigua pel matí i els actes devocionals a la vesprada. Es farà l’ofrena al Crist a partir de les 19.45, i després la cercavila popular. Diumenge 10 d’agost és el dia gran de la festa, amb concurs de paelles, concurs de truc i sobretot el torneig de la Fallera Calavera. Un torneig que traspassa les fronteres del Xavegó i d’Alzira, i que compta amb participants que venen de distints punts de la geografia valenciana a participar en la competició de la baralla de la Fallera Calavera. Jesús Pelluch, fester del Xavegó, explicava a El dia per davant com este concurs comptà l’any passat amb més de 45 participants vinguts de distintes bandes. De fet, si algú vol inscriure’s al torneig de la fallera Calavera encara ho pot fer al les xarxes de @festesxavego o al correu electrònic festesxavego@gmail.com. I si acudixen al torneig es poden quedar a la Holiparty musical, una experiència única que també es viu a estes festes de barri i que té el seu origen en la idea i té com a protagonistes la pols de color, que ja s’ha convertit en una tradició consolidada al Xavegó. Pots escoltar l’informatiu sencer ací:
L’Informatiu d’Alzira – 8 d’agost de 2025

Beatriz Tortosa i Claudi Penalba ens acosten l’actualitat de la ciutat d’Alzira.
Alzira construirà dos pistes semicobertes a la Ciutat Esportiva, mentre es renova la gespa artificial als camps de Tulell i Venècia

La Diputació de València ha donat llum verda a nou projectes del Pla Obert a la Ribera Alta, amb una inversió de vora 1 milió i mig d’euros (1.335.000). L’obra més destacada és, precisament, la construcció de dos pistes semicobertes en la Ciutat Esportiva Jorge Martínez Aspar d’Alzira, que es finançarà amb 850.000 euros. Les noves pistes semicobertes es destinaran a totes les disciplines esportives que es practiquen a la ciutat, i s’ubicaran al camp número 1 del poliesportiu. Segons comentava el regidor d’Esports, Vicent de la Concepción, l’Ajuntament ha superat, per molt, el pressupost mínim que exigix el Pla Obert de la Diputació per a destinar a infraestructures esportives, que són 372.000 euros, ja que el consistori ha invertit en este àmbit més d’un milió. Ara, amb la nova partida de 850.000 euros, íntegrament finançats pel Pla Obert, s’ampliaran els espais esportius a Alzira i es podrà donar resposta a les demandes de la ciutadania, tal i com manifestava el regidor. En total, l’últim decret del Pla Obert contempla una inversió pròxima als tres milions d’euros en tota la Ribera. Segons Natàlia Enguix, vicepresidenta i responsable de Cooperació, este programa es destina a millorar infraestructures i serveis en els municipis, però també en carreteres o camins. I destacava que són els municipis els que decidixen lliurement, i segons les seues necessitats, com destinar els recursos que els oferix la Diputació. Renovació de gespa artificial a Tulell i Venècia I a banda de les noves pistes semicobertes, la Regidoria d’Esports ja està duent a terme altres projectes per a millorar les infraestructures esportives de la ciutat. I és que, a hores d’ara, l’Ajuntament d’Alzira està instal·lant la nova gespa artificial als camps de futbol de Tulell i de Venècia. Unes millores que compten amb vora 340.000 euros de pressupost, IVA inclòs, també finançats gràcies a les subvencions de la Diputació de València. Així, des de la Regidoria d’Esports s’ha treballat amb els clubs per a planificar i executar les actuacions més prioritàries de renovació, que inclou també la reforma integral del camp Raúl Albentosa. Per al regidor d’Esports, s’estan posant les bases per a continuar creixent i donar el salt qualitatiu que la ciutat d’Alzira, i en especial l’àmbit esportiu, es mereix. Vicent de la Concepción. Pots escoltar l’informatiu sencer ací:
La regidora socialista Gemma Alós, protagonista hui en “La veu del ple”

Parlem un dia més del plenari del mes de juliol. La protagonista de hui a La veu del ple, la regidora socialista Gemma Alós, ha parlat de tres temes que es tractaren en la sessió plenària: el sostre del Palau d’Esports, les protestes dels bombers i la situació del pagament a les farmàcies. La primera moció, que va ser rebutjada, la presentà la regidora Mar Chordà, qui demanava la reparació urgent del sostre del Palau d’Esports. La regidora del PSOE alzireny explicava que les goteres han estat des de l’inici, i que s’han empitjorat amb les últimes pluges torrencials. De fet, el projecte de reparació va ser un dels primers que s’aprovà dins de les ajudes del Govern per la dana del passat octubre. El problema és que des de l’Ajuntament no volen tancar-lo, perquè impediria que tant el club de futbol sala com la resta que fan ús del Palau se queden sense espai. De moment, s’estan duent a terme actuacions parcials, a l’espera de concretar la reparació total amb l’empresa Tragsa. En segon lloc, Alós ha tornat a mostrar suport a la moció que s’aprovà que demana a la Diputació que escolte als Bombers i accepte les seues demandes, una moció presentada pel mateix equip de govern. Són persones que es juguen la vida cada vegada que treballen, assenyalava la regidora, pel que és fonamental donar-los tots els recursos necessaris. Per últim, sobre altra moció de l’equip de govern, Alós assenyalava que la falta de pagament a les farmàcies, solucionada provisionalment per la Generalitat amb un préstec, reflectix la política de retallades de la dreta, que baixa impostos a costa d’empitjorar els serveis fonamentals per a la societat. La regidora, finalment, demanava disculpes a la ciutadania alzirenya per l’ambient hostil i els enfrontaments que s’estan vivint els últims plens. Demana als regidors i regidores que respecten la institució del plenari, més enllà de les seues diferències. Pots escoltar ací l’entrevista realitzada a La veu del ple: I ací l’informatiu sencer:
El Partit Popular critica el govern per fer polítiques de multes i castic davant l’incivisme, en lloc de campanyes de conscienciació

El Partit Popular ha mostrat el seu descontent per la iniciativa del govern municipal d’instal·lar càmeres de vigilància per a combatre l’abandó de trastos. Segons els populars, el govern aposta pel castic i abandona l’educació cívica. Segons el Partit Popular, instal·lar càmeres de vigilància no ataca la causa real del problema: la falta de foment del civisme i la sensibilització mediambiental entre la ciutadania. Els populars reconeixen la falta d’educació de part de la ciutadania alzirenya però esta mesura no crea consciencia ambiental. Segons explica el regidor del PP, Bernat Rios, és l’equip de govern de les multes. A més, critiquen la decisió d’obrir un nou punt de recollida de residus darrere el cementeri, segons declaracions del regidor responsable. Els populars recorden que estos ecopunts, com el del Respirall i el Xavegó, han sigut abandonats. Per tant, entenen que el govern alzireny en lloc de fer servir i optimitzar els ecopunts existents, opta per multiplicar infraestructures sense cap pla de sostenibilitat ni manteniment. Segons el PP hi ha un déficit de contenidors en particular en les zones de disseminats i partides Finalment, denuncien l’actitud del regidor responsable i per tant de l’alcalde, que sostenen que “la ciutadania respon millor a les multes que a les campanyes” Des del Partit Popular insten l’Ajuntament d’Alzira a recuperar i rehabilitar immediatament els ecopunts del Respirall i del Xavegó, restablir els contenidors retirats a l’extrarradi i a les zones disseminades i millorar la cobertura del servei de recollida a demanda amb punts fixos ben distribuïts. A més demanen formació i sensibilització per a un civisme actiu.
Enrique Montalvá es mostra satisfet amb l’eixida de militants i simpatitzans d’UCIN i culpa a Ens Uneix de voler trencar el pacte de govern

El regidor d’UCIN, Enrique Montalvá, valora com a positiva l’eixida d’una vintena de militants i simpatitzants del partit, arran l’expulsió de la regidora Mar Chordà. Per a Montalvá és el final d’una traïció orquestrada pel partit Ens Uneix, i que s’ha dut a terme no sols a Alzira sinó també a altres municipis. La setmana passada, un grup de militants i simpatitzants d’UCIN decidien abandonar les files de la formació i demanaven que es tornaren les quotes que havien satisfet per afiliar-se. Tot això, arran la situació viscuda a la si del partit en Alzira, que ha acabat amb l’expulsió de Mar Chordà i la creació d’una gestora. L’edil d’UCIN, Enrique Montalvá, considera que es posa fi a una etapa de traïcions que tenia com objectiu trencar el pacte de govern alzireny i que ha estat promoguda pel grup Ens Uneix, el qual, a hores d’ara, compartix el govern amb el PP a la Diputació. Per part del regidor, espera que en setembre comence una nova etapa de la formació política i treballar per UCIN en Alzira. Per això, tenen previst des del partit anar fent reunions i recollir les aportacions de totes les persones que al llarg d’estos dos anys de govern han mostrat interés pel treball que fa esta formació. Pots escoltar l’informatiu sencer ací:

















