NOTÍCIES

L’Ajuntament completa les obres de protecció contra incendis per a l’obertura del Fontana Mogort en setembre

Les pistes del Fontana Mogort podran ser utilitzades a partir de setembre per als entrenaments dels clubs esportius. Una notícia molt esperada que posa fi al llarg periple que les obres d’este pavelló han patit durant anys. Esta setmana han finalitzat les obres al pavelló, consistents en instal·lacions de seguretat i protecció contra incendis, a fi de posar en funcionament les pistes esportives a l’inici de curs. Des de l’Ajuntament s’han executat obres per tal de poder garantir l’obertura de les pistes, almenys per als entrenaments. Encara que l’empresa constructora va renunciar al contracte una vegada adjudicat, des de l’ajuntament es va fer un requeriment a la mateixa per tal de dur a terme estes obres imprescindibles per a evitar un greu trastorn del servei públic esportiu, independentment de la resolució del contracte. Estes obres tenen un cost de 95.000 euros, iva inclòs, i bàsicament s’han referit a les instal·lacions de protecció contra incendis. Este matí han visitat les obres l’alcalde, Alfons Domínguez, junt al regidor d’Urbanisme, Andrés Gomis, i els tècnics municipals, i han pogut comprovar de primera mà l’adequació de les portes d’evacuació amb barres antipànic, els detectors d’incendi, extintors i polsadors instal·lats, així com els dipòsits d’aigua contra incendis. Elements imprescindibles per a garantir la seua obertura segons la normativa. El regidor Andrés Gomis ha explicat que l’objectiu és garantir que els nostres clubs i esportistes puguen fer ús de les instal·lacions en tornar de l‘estiu, i esta és la manera més àgil per a poder fer-ho. Ara han de resoldre l’actual contracte amb les conseqüències legals que pertoquen, i s’ha revisat ja el projecte per a licitar de nou el que queda i finalitzar per complet les obres del pavelló el més prompte possible, per a poder fer ús d’ell en competicions esportives i amb públic. Pots escoltar l’informatiu sencer ací:

Urbanisme flexibilitza la normativa especial de protecció de la Vila d’Alzira per a fer-la compatible amb la instal·lació de plaques solars

Esta vesprada tindrà lloc l’últim plenari d’estiu abans de les vacances. Un plenari que abordarà prop de vint punts, entre ells, la nova normativa que afectarà a les cases de la Vila d’Alzira. La modificació permet flexibilitzar la instal·lació de plaques d’energia fotovoltaica a esta zona. L’objectiu de la normativa que s’aprovarà hui en el plenari i que ix a informació pública és fer compatible el foment de les energies renovables i la protecció del patrimoni. La Vila d’Alzira compta amb unes normes urbanístiques especials des de 2018 per a protegir l’entorn a través d’un pla especial; una normativa que era molt restrictiva en la instal·lació de les plaques. Amb la proposta de modificació que es porta hui al plenari, es pretén flexibilitzar la normativa de protecció en distints nivells i impulsar, així, la instal·lació d’energies com la fotovoltaica i permetre la instal·lació de plaques solars amb uns condicionants especials. Esta modificació, finalment, haurà de comptar amb el vist i plau de la Conselleria; de moment, al plenari de hui es disposa a informació pública. D’altra banda, al plenari de hui també es tractaran diverses mocions al voltant del cementeri presentades per la regidora Mar Chordà i pel partit Popular, entre altres. Propostes que també abordaran la situació actual dels bombers i el conflicte que tenen amb la Diputació, així com la petició de que la Generalitat pague els deutes a les farmàcies. Pots escoltar l’informatiu sencer ací:

El Consorci de Bombers dona compte de la inversió d’onze milions d’euros en el nou Parc de Bombers d’Alzira

El Consorci Provincial de Bombers de València (CPBV) celebra dilluns  la seua assemblea general en la qual, entre altres punts, s’ha donat compte de la recent aprovació del projecte bàsic i d’execució del nou parc de bombers d’Alzira. Un parc que, recordem, s’ubicarà en el polígon industrial del Pla, tal i com ha decidit el mateix consorci, en unes parcel·les cedides per l’Ajuntament. El projecte del nou parc de bombers, amb una superfície de 15.000 metres quadrats, inclou heliport i instal·lacions annexes, per un pressupost total de 11.483.459,20 euros. També es construirà una torre d’entrenament de set plantes dotada d’un rocòdrom professional, una piscina per a pràctiques de busseig, un aparcament subterrani exclusiu i altres construccions tècniques que reforçaran la capacitat de formació i operativitat dels efectius. El principal avantatge, segons el Consorci, és que s’acollirà en un mateix centre de treball als membres del Consorci de Bombers destinats al Parc d’Alzira, als equips humans que presten els seus servicis com a Grup Especial de Rescat a Altura (GERA) i a la tripulació del servei d’helicòpter d’emergència, que actualment estan situades en un espai separat al parc de bombers. Pots escoltar l’informatiu sencer ací:

La tornada al cole en setembre comptarà amb la primera emissió del bo de comerç per a la ciutadania: en total, 1.250 bons

Tornen els bons de comerç a Alzira en setembre per a encetar amb un estímul el curs. Des de la Regidoria de Comerç, una vegada passades les rebaixes i iniciat el curs, es posaran a la venda 1.250 bons pera a fomentar el consum local. L’Ajuntament d’Alzira posa en marxa la primera campanya de bons de comerç per a comprar en el xicotet comerç. Es posaran a la venda en Idea a partir del 15 de setembre i es podrà reservar la cita per a recollir-lo a partir del dia 5 del mateix mes. El mecanisme dels bons serà com sempre: les persones pagaran 60 euros per una targeta Alzira valorada en 100 euros, amb la qual cosa l’Ajuntament aporta 40 euros. Es podrà gastar fins al 31 d’octubre en els comerços d’Alzira. Esta primera tanda de bons de comerç estaran destinats per a la compra únicament als establiments comercials i serà una ajuda per a la tornada al cole. Gemma Alós, regidora de Comerç, ha assegurat que per a Nadal tornarà a eixir una nova remesa de bons de comerç, de cara a fomentar el consum en les festes de Nadal. Pots escoltar ací l’entrevista realitzada a El dia per davant: I ací l’informatiu sencer:

Èxit rotund de les rutes dedicades al rei Jaume I i a Sant Bernat

Les primeres iniciatives per a vincular la figura del rei Jaume a Alzira, a través de rutes temàtiques, tenen llista d’espera. Este mes de juliol s’han encetat a Alzira les activitats prèvies a l’Any Jaume I, que serà en 2026. Les tres rutes realitzades per a conèixer la petjada del monarca a Alzira i la seua vinculació amb Sant Bernat, han sigut un èxit i han acabat amb una llarga llista d’espera per a pròximes iniciatives. Al voltant de 120 persones han participat en les tres rutes dedicades al rei Jaume I i Sant Bernat que han tingut com a centre neuràlgic la vila d’Alzira i edificis com la Casa del Rei, l’església Santa Caterina o els mateixos carrers i Muralles del centre històric. Enguany, la iniciativa que partix des de l’Oficina de Turisme ha estat conduïda pel guia Juanjo Sanz, qui ha enriquit la ruta amb les diverses històries de personatges menys coneguts d’altres èpoques. L’èxit de les rutes ha sigut tal que s’ha quedat molta gent sense poder fer-les i a l’espera de pròximes iniciatives. Enguany, tot i que hi ha hagut una gran majoria d’alzirenys i alzirenyes que hi ha participat, també es destacable la participació de gent de la Ribera, de la Safor, de València i d’altres comarques valencianes. Pots escoltar l’informatiu sencer ací:

L’alzireny Álex Ramiro aconseguix el desé lloc en el Campionat d’Europa sub-15 d’halterofília

Estos dies s’està celebrant a Madrid el Campionat d’Europa Sub-15 i Sub-17 d’halterofília. I el passat dimecres va ser el torn de l’alzireny Álex Ramiro Carpi, qui va aconseguir la desena posició en la classificació, i millorant, a més, la seua marca personal. Álex Ramiro va competir en la franja d’edat fins als 15 anys, en la categoria de 52 kg de pes corporal. Va alçar 62 quilograms de pes en arrancada i 79 kg en dos temps, sumant un total olímpic de 141 quilos. Va realitzar cinc intents vàlids, amb què es va proclamar el desé millor d’Europa en la seua modalitat. L’halteròfil alzireny va començar en esta disciplina als set anys, de la mà de l’entrenador Jesús Ballesteros, amb qui va aconseguir ser campió de la Comunitat Valenciana en tècnica i participar en el seu primer Campionat d’Espanya Sub-15, on va guanyar la medalla de bronze. Ja enguany, Álex ha aconseguit situar-se entre els cinc primers classificats a la Copa d’Espanya Sub-15. I també ha entrat en la selecció de l’equip europeu, captat pel seleccionador nacional Javier Flores. Per al Club d’Halterofília d’Alzira, Álex Ramiro reflectix el gran treball que du a terme l’entitat alzirenya en el foment de l’esport de base, i ompli d’il·lusió, força i energia per continuar endavant amb el projecte. Pots escoltar l’informatiu sencer ací:

Christian Vassilakis, nou jugador de la Unió Esportiva Alzira

La Unió Esportiva Alzira seguix completant la davantera. Ho ha fet amb Christian Vassilakis, jugador valencià de 24 anys, format a la cantera blanc-i-negra i la del Reial Madrid. Com amateur començà a la segona divisió portuguesa en l’Arouca, per seguir al Tudelano en 1a RFEF i acabar la temporada al Móstoles de 2a RFEF. També ho va fer en el Silla, Elx Il·licità, Torrent i en la Penya Esportiva. L’última temporada ha sigut la de la seua consolidació en 2a RFEF amb el Laredo, on ha jugat 31 partits, 19 com a titular, i 1647 minuts en què ha marcat 4 gols, al Guijuelo, Marino de Luanco, Avilés i Valladolid B. D’altra banda, la Federació de Futbol de la Comunitat Valenciana va presentar ahir el calendari de Tercera Divisió on el conjunt blaugrana obrirà la lliga, visitant per primera volta en la seua història, a El Arco de Soneja el 6 o 7 de setembre. El primer partit al Luis Suñer Picó es disputarà una setmana després contra el Crevillent. El primer clàssic arribarà el 5 d’octubre al Clariano d’Ontinyent i el derbi riberenc es jugarà el 12 d’octubre al Luis Suñer contra el Castellonense. En les jornades 14 i 15 (11 i 18 de gener) jugarà dos partits com a local contra At. Saguntí i Vall d’Uixó, fet que repetirà amb el final i inici de la 1a i 2a volta, davant Buñol i Soneja. La tornada del derbi es jugarà a l’Antonio Escuriet el 22 de febrer mentre que hi haurà un exigent final de temporada amb eixides a Roda, Sagunt i Vall d’Uixó (estes consecutives) per acabar al sempre complicat Beltrán Báguena de Buñol. Pretemporada Després dels primers dies de treball de pretemporada, el primer partit de preparació es disputarà demà dimecres a Vila-real contra el segon filial. Al mateix temps, el Castelló de 2a divisió jugarà també demà a les 7 al Luis Suñer Picó contra l’Al Riyadh àrab. – Pots escoltar l’informatiu sencer ací:

Balanç molt positiu de les Festes de Sant Bernat per part de la Regidoria de Festes

L’Ajuntament d’Alzira aposta pel model de festa gratuïta i per a diversos públics que enguany s’ha dut a terme. La regidora de Festes ha fet un balanç molt positiu i ja prepara les festes del pròxim any en la mateixa línia que enguany. Des de la Regidoria de Festes s’han destacat els plens que ha viscut el Recinte Firal, divendres i dissabte, i la plaça Major amb les diverses actuacions com els tributs a Queen i a Rocío Jurado, i l’actuació de Shaila Dúrcal, que no va arribar a omplir a causa de l’oratge, ja que la pluja provocà que molta gent es quedara a casa. Per altre costat, espais com el parc Pere Crespí o la plaça Cartonatges van arrelant com llocs per activitats per als menuts, ja que són zones de famílies joves amb fills menuts. I també novedosa ha sigut la utilització de la zona de les muralles per a concerts, en este cas per a l’alzireny Joan Amèric. En definitiva, la regidora Gemma Alós pensa que sí s’ha recuperat eixe esperit que es perseguia: el de fer festes de poble. De cara al pròxim any, la intenció es mantindre el mateix esperit tant pel que fa a les dates, amb concerts després del dia de Sant Bernat, com pel preu, debades. Ara bé, Alós explica que es tindrà en compte la celebració d’altres esdeveniments festius com el Zebra per a no coincidir amb ells i, per tant, es valorarà la idoneïtat de la setmana de festes al voltant del dia 23 de juliol, abans o després de la jornada festiva. Pots escoltar ací l’entrevista realitzada a El dia per davant: I ací l’informatiu sencer:

Alzira Ràdio 107.9 fm Player oficial