NOTÍCIES

Alzira es blinda contra els incendis forestals davant la situació que s’espera este cap de setmana: la Murta i la Casella, tancats

L’Ajuntament d’Alzira informa que, degut a la situació de risc extrem per incendis forestals que tindrem des de hui fins al 20 de juliol, es restringirà l’accés al paratge natural municipal Murta i Casella. Amb caràcter general, es recomana que durant este episodi no es visiten ni es realitze cap activitat en les zones forestals del terme municipal. El Centre de Coordinació d’Emergències, tal i com els comentàvem ahir, ha emés un comunicat especial ja que s’espera per a este cap de setmana un empitjorament del risc d’incendis forestals, especialment a les províncies de València i Alacant. Es preveu que arribe un episodi de vents de ponent que s’iniciarà este divendres i que serà especialment intens el dissabte i el diumenge, amb ratxes que podran superar els 45 quilòmetres/hora en les zones de l’interior de València i Alacant. El pitjor s’espera al llarg de la vesprada del dissabte, moment en el qual es podrien registrar ratxes de fins a 50 quilòmetres/hora en el litoral de València, amb vents de llevant. Davant esta situació, cal extremar les precaucions. Des de l’Ajuntament d’Alzira s’estarà vigilant tota la zona forestal a través del voluntariat i els tècnics, per tal de controlar qualsevol conat d’incendis. I és que, tal i com explica el meteoròleg Jovi Esteve, es donen les condicions perquè el foc es descontrole. Per això, es recorda que en Alerta 3 per risc d’incendi forestal, està prohibit fer foc en tot l’entorn forestal i agrícola de el terme municipal, incloent les barbacoes a l’aire lliure. A més, es recomana una sèrie de consells a la ciutadania que habite o freqüente la zona forestal: Cal evitar utilitzar qualsevol maquinària a l’aire lliure susceptible de generar espurnes, com pugen ser radials, motoserres, desbrossadores… No aparques el teu vehicle en llocs on pots impedir el pas fluït i segur d’altres vehicles, amb especial atenció a camions de bombers. Les piscines s’han de mantindre plenes perquè podrien ser fonamentals per als cossos d’extinció en cas que es produïra un incendi forestal pròxim. No fumar, ni tirar burilles enceses en marges de camins rurals o en zones amb herba seca. I es recorda, a més, que en alerta 3 està prohibit llançar cap tipus de pirotècnia a menys de 500 metres de sòl forestal.

S’obri la passarel·la que connecta l’avinguda Luís Suñer amb la Vila d’Alzira després de 19 mesos tancada per obres

Este matí ha tornat a obrir-se al pas veïnal la passarel·la per als vianants que connecta l’avinguda Luís Suñer i la barriada de la Vila a través de la plaça de la Capella de la Sang. Després de quasi 19 mesos tancada, les reparacions han arribat a la seua fi, i permeten ara reprendre una connexió fonamental per al dia a dia de centenars de persones. Esta passarel·la es va tancar per motius de seguretat i la seua renovació ha estat un projecte de 90.000 euros de pressupost. L’obra ha patit diversos retards, ja que en estar sobre les muralles del mercat calia que comptara amb l’aprovació de la Conselleria de Cultura, per ser un bé patrimonial. Les obres han consistit en substituir una passarel·la que incorpora moltes millores per a incrementar la seguretat de l’estructura i evitar els problemes que han obligat a que estiguera tallada. Ara, la passarel·la té una estructura metàl·lica i la fusta que l’acompanya és de més qualitat i més resistent per a poder aguantar el pas de les persones que diàriament l’utilitzaran. El regidor d’Urbanisme, Andrés Gomis, valorava positivament l’obertura de la passarel·la com a bona notícia, llargament esperada pel veïnat de la zona i per a millorar la mobilitat en la ciutat. Des de l’Associació de Veïns de l’Alborxí celebren també que per fi la passarel·la estiga de nou en funcionament, però destaquen que esta obra ha generat nombroses molèsties als veïns i veïnes de l’entorn.

La Policia Local incrementa la vigilància de l’ús dels patinets al centre urbà d’Alzira: les multes varien dels 500 als 1.000 euros

El nombre de denúncies sobre els vehicles de mobilitat personal, coneguts com a patinets elèctrics, s’ha incrementat en els últims mesos. De fet, en el que portem d’anys ja s’han tramitat les mateixes denúncies que en tot un any. Segons explica el regidor de Policia, Enrique Montalvá, l’increment de denúncies està causat per l’augment de la vigilància, ja que s’han estat fent controls continus. Davant l’augment de patinets elèctrics, la Policia Local d’Alzira ha intensificat la vigilància sobre els mateixos per a garantir el seu ús adequadament, inclús en horari nocturn. Només en les nits del dilluns i el dimarts s’han alçat quatre denúncies per transportar a més d’una persona i per alcoholèmia positiva. Des del departament de Policia es recorda que les multes per utilitzar el patinet sense complir la normativa poden suposar sancions que poden arribar fins als mil euros. Cal recordar que el patinet elèctric atén a les mateixes normes de circulació que un altre vehicle, tot i que no li cal autorització administrativa ni assegurança per a circular; cosa que vol dir que no perdrà punts si el seu usuari comet alguna infracció, però pot incórrer en conductes sancionables, com per exemple l’ús del telèfon mòbil o d’auriculars, no sotmetre’s a la prova d’alcohol o drogues, circular per voreres o zones de vianants o circular amb un acompanyant.

La Ribera en bici alerta sobre la falta d’arbrat prevista en l’ampliació de l’aparcament de l’Hospital de la Ribera

La Ribera en Bici-Ecologistes en acció ha criticat que els plànols d’ampliació de l’aparcament de l’Hospital de la Ribera no incloguen arbres en el nou espai a construir. Demanen als responsables i usuaris del centre hospitalari que reclamen a la Conselleria la plantació d’arbrat al nou aparcament. Des de la plataforma ecologista destacaven la necessitat que hi haja arbres als aparcaments per a donar ombra als vehicles i pal·liar el calfament climàtic. Assenyalaven que un cotxe al sol durant unes quantes hores pot acabar a més de 50ºC, i a més de 80° amb els materials negres i plàstics on el sol incidix directament. Un fet que no només és incòmode sinò perillós per a la salut, perquè evapora tòxics que s’inhalen i entren al cos. Pedro Domínguez, de la Ribera en bici, denunciava que ja quan feren l’Hospital sols plantaren 5 arbres entre els centenars d’aparcaments existents, pràcticament res. Per tot això, Domínguez espera que esta vegada els responsables de la sanitat i usuaris pregunten i demanen a la Conselleria que incloga arbres adequats. De fet, sols amb 800 m2 dels 32.800 de sòl agrícola que volen convertir en aparcaments nous, només un 2% de la superfície total, podrien plantar-se uns 200 arbres que, ben distribuïts, donarien molta ombra i molts beneficis mediambientals.

Les organitzacions agràries valencianes denuncien la retallada del 23,4% del pressupost de la PAC anunciada per la UE

Les organitzacions agràries valencianes estan protestant davant el nou Marc Financer de la PAC anunciat per la Comissió Europea. I és que el pressupost destinat a la Política Agrària Comuna passaria dels vora 390.000 milions d’euros del pla actual a quasi no arribar als 300.000 milions per al període 2028-2034; és a dir, que patiria una retallada del 23,4%. Tant La Unió com AVA-ASAJA han mostrat el seu rebuig total a esta proposta de la Comissió, encapçalada per Úrsula Von der Leyen, que a més de la retallada, proposa eliminar a la PAC com a política pròpia per a integrar-la en un mega-fons pressupostari únic junt a ocupació, migració, cohesió o defensa. Des d’AVA denuncien que la rebaixa, a més, no implicarà que es relaxen les imposicions del Pacte Verd Europeu, com són la reducció de fitosanitaris, els ecorègims i el fort control administratiu. José Francisco Sales, responsable tècnic d’AVA, alertava que la retallada causarà l’abandó del sector agrícola valencià. La integració de la PAC en un fons comú permetria als governs traspassar diners d’agricultura a altres polítiques segons necessitats, és a dir, en cas de crisi migratòria, sanitària o militar. La Unió denunciava que esta mesura vulnera l’Article 38 del Tractat de Funcionament de la UE, que obliga a mantindre una política agrària comuna amb entitat pròpia. Per a Carles Peris, secretari general de la Unió, l’aposta de la UE és unflar el gasto en defensa i armes a costa de la sobirania alimentària i la sostenibilitat ambiental. I ho fa quan l’agricultura necessita, més que mai, un pressupost estable que garantisca la seua força i continuïtat. Tant la Unió Llauradora com l’Associació Valenciana d’Agricultors incidien en que la retallada elimina les esperances que hi haja relleu generacional al camp, condemnant als joves a abandonar l’agricultura. De moment, ASAJA es manifestà en Brusel·les fa uns dies davant l’Eurocambra, en protesta per estes mesures, i en la mateixa línia advertien des de la Unió que “si volen més tractors al carrer, els tindran”.

Agenda cultural: 19 de juliol de 2025

I per a combatre la calor, dissabte tenim l’oportunitat de disfrutar de la música i el ball a cobert i amb aire condicionat. D’una banda, a les set de la vesprada, el Gran Teatre acull la 25 edició de l’Aplec de Danses de Sant Bernat i a les huit i mitja podem continuar a la Casa de la Cultura amb el concert del 40 aniversari de la Coral Polifònica Ciutat d’Alzira. Un cap de setmana ple d’aniversaris. 25é Aplec de Danses de Sant Bernat La primera cita és al Gran Teatre amb el tradicional Aplec de Danses que organitza, com cada any, el grup de danses a Alzira, que enguany convida el grup carletí El trencall i el grup canari Cumbre Nueva. D’esta manera, es podrà disfrutar dels balls i del folklore valencià i canari en una única vetllada. A més, la música en directe de la Rondalla Adesiara Fandanguers d’Algemesí i la Colla de Dolçaina i Tabal Les Raboses d’Alzira posarà el toc màgic a la nit. Per a la presidenta de l’entitat, Inma Climent, és una gran oportunitat per a reunir-nos i disfrutar junts de la nostra cultura. Enguany, este aplec es troba enmarcat dins de les celebracions del 30 aniversari.   40 aniversari de la Coral Polifònica I continuem d’aniversaris, perquè la Coral Polifònica celebra 40 anys de trajectòria amb una exposició i un concert commemoratiu a Alzira. La Casa de la Cultura acull fins al pròxim dilluns 22 de juliol una exposició dedicada al 40é aniversari de la Coral Polifònica Ciutat d’Alzira. La mostra, d’accés lliure, repassa quatre dècades de trajectòria musical i altres elements històrics que reflecteixen la consolidació d’una de les formacions vocals més estimades de la ciutat. En el marc d’esta efemèride, demà a les 20:30 tindrà lloc un concert commemoratiu a l’Auditori de la mateixa Casa de la Cultura, amb la participació de l’Orfeó Borja de Gandia, la Coral Polifònica de Carcaixent, el Cant Valencià d’Estil i la Coral Polifònica Ciutat d’Alzira.

Raúl Albentosa crea una nova i diferent escola de futbol

Hui ens presenta la seua escola de futbol Raúl Albentosa, qui junt a altres reputats jugadors com Edu López, Ibáñez, Carlos Solaz, Fajardo, Moscardó, Valiente, Bono, Rafa Navarro i en breu també Álvaro Traver, ensenya a jóvens futbolístics altres aspectes de sistemes i tàctica.

Alzira Ràdio 107.9 fm Player oficial