NOTÍCIES

La Generalitat iniciarà a finals d’any les obres d’una nova rotonda a la CV-50 per a millorar la seguretat viària

Fa unes setmanes els contàvem que les obres per a millorar la seguretat en la CV-50 al seu pas per la Barraca començarien el pròxim any. El projecte ja estava adjudicat, a l’espera només del permís de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer, per l’afectació al barranc. Doncs bé, la CHX ha donat llum verda a la creació d’una nova rotonda. Unes obres que la Generalitat iniciarà a finals d’este any amb la col·laboració de l’Ajuntament de Carcaixent. La nova rotonda s’ubicarà en la CV-50 a la Barraca, en l’accés al Monestir d’Aigües Vives i al Col·legi Anglés. Comptarà amb un diàmetre de quasi 50 metres i estarà dissenyada per a facilitar l’accés a urbanitzacions, centres educatius, instal·lacions sanitàries i explotacions agrícoles. El conseller de Medi Ambient, Infraestructures i Territori, Vicente Martínez Mus, destacava que esta actuació és fonamental per a millorar la seguretat viària en esta carretera de molt de trànsit i, en concret, en una intersecció amb una elevada perillositat tant per a conductors com per a vianants. La nova infraestructura comptarà, a més, amb enllumenat perimetral i un traçat que s’ajusta a les característiques topogràfiques del terreny. Les obres compten amb un pressupost de més d’1,5 milions d’euros. Tenen un termini d’execució d’un any i la intenció és que comencen en l’últim trimestre del 2025, beneficiant de manera immediata la comunitat local i tots els usuaris de la CV-50. Pots escoltar l’informatiu sencer ací:

La Policia Nacional desmantella quatre punts de venda de droga a l’Alquerieta d’Alzira i el Raval d’Algemesí

La Policia Nacional desmantella quatre punts de venda de droga i deté a 14 persones als barris de l’Alquerieta d’Alzira i el Raval d’Algemesí. A més, a 12 d’elles també se li imputa un delicte de pertinença a grup criminal, a deu se’ls acusa dels delictes de blanqueig de capitals i frau de fluid elèctric, i huit han sigut detingudes també per un delicte de tinença il·lícita d’armes. Després de la pràctica de diversos registres en els barris de la de l’Alquerieta d’Alzira i del Raval d’Algemesí, els agents han requisat un total de 156 grams de cocaïna, 92 grams d’haixix, prop de 13 grams d’heroïna, més d’un quilo de cabdells de marihuana, uns 5.000 euros en efectiu, tres bàscules de precisió, tres armes de foc i munició de diferent calibre. La detenció culmina una investigació que es va iniciar el mes de febrer, després conèixer la possible distribució de substàncies estupefaents, principalment cocaïna, des d’un domicili del barri de l’Alquerieta. Dels arrestats, dos han passat a disposició judicial, qui ha decretat l’ingrés a la presó provisional d’un d’ells, mentres els altres sis han quedat en llibertat i a requeriment de la justícia. La Policia Nacional treballa per a detectar, identificar i detindre a persones dedicades al tràfic de drogues a xicoteta i mitjana escala. La ciutadania també pot col·laborar per a erradicar estos punts de xicotet tràfic de droga denunciant-ho a través antidroga@policia.es o a través de la pàgina web www.policia.es, on existix un apartat específic a este efecte. Pots escoltar l’informatiu sencer ací:

EmpleaXúquer finalitza la formació de 45 participants com a personal en restauració ecològica i promoció de la natura

El projecte EmpleaXúquer, coordinat pel Consorci de la Ribera i la Fundació Limne, ha finalitzat la seua fase de formació, en la qual han participat 45 de les 200 persones interessades en la iniciativa. El projecte, recordem, té com a objectiu millorar les capacitats i competències de persones desocupades a la comarca de la Ribera. A través de la formació pràctica, EmpleaXúquer ha capacitat els participants com a personal especialitzat en restauració ecològica i promoció de la natura. Ocupacions que donen continuïtat al projecte Canya a la canya, ja que el personal format i contractat treballarà en accions de restauració i manteniment dels ecosistemes aquàtics del riu Xúquer, així com en el disseny i dinamització d’activitats de divulgació, sensibilització i promoció d’estos espais naturals. El projecte ha inclòs cinc accions formatives que han abordat des dels fonaments teòrics dels ecosistemes aquàtics fins a habilitats pràctiques i competències transversals, amb un enfocament en la igualtat d’oportunitats. Així, EmpleaXúquer servirà no només per a fomentar l’ocupació a la comarca, sinó per a mantindre i promocionar les àrees restaurades del riu Xúquer. Després d’esta primera fase de formació, es contractaran 16 peons de restauració ecològica durant un any en projectes de manteniment i conservació del Xúquer, així com 5 agents de promoció de la natura durant 14 mesos, per tal de fomentar la divulgació i la conscienciació sobre l’ecosistema fluvial. El projecte s’emmarca en la iniciativa estatal Empleaverde+, del Ministeri de Transició Ecològica, i està cofinançat pel Fons Social Europeu Plus (FSE+). Pots escoltar l’informatiu sencer ací:

La Generalitat emet un comunicat especial d’alerta per l’increment de temperatures fins als 39 graus i el vent de ponent a partir de demà

La Conselleria d’Emergències i Interior, a través del Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat Valenciana (CCE), ha emés un avís especial de risc extrem d’incendis forestals que donarà inici este divendres, 18 de juliol, i que es preveu que es prolongue fins diumenge 20. D’acord amb la predicció meteorològica, s’espera en eixes dates un empitjorament del risc d’incendis forestals, especialment a les províncies de València i Alacant i en zones del sud de Castelló. Es preveu que l’episodi de vents de ponent s’inicie este divendres i que siga especialment intens el dissabte i el diumenge, amb ratxes que podran superar els 45 quilòmetres/hora en les zones de l’interior de València i Alacant. Al llarg de la vesprada del dissabte, es podrien registrar ratxes de fins a 50 quilòmetres/hora en el litoral de València, amb vents de llevant. Les temperatures se situaran prop dels 39 graus en zones de l’interior de les províncies de València i Alacant per al divendres, en tant que se suavitzaran el dissabte i diumenge. L’entrada de vents de l’oest augmentarà la temperatura en el prelitoral i litoral de València, on es podran superar els 38 graus. Pots escoltar l’informatiu sencer ací:

Creu Roja i l’Ajuntament d’Alzira habiliten un refugi climàtic per a les persones sense llar davant les temperatures extremes

Creu Roja i l’Ajuntament d’Alzira han habilitat un refugi climàtic perquè les persones sense llar puguen protegir-se de les altes temperatures, descansar, dutxar-se i rentar la roba. El refugi està ubicat al carrer Sant Vicent de Paül. Amb el finançament i suport del consistori, Creu Roja ha creat este refugi climàtic enmig de l’emergència climàtica que patix el territori per les temperatures extremes. L’espai, que en agost de l’any passat va ser utilitzat per 127 persones que el necessitaven, pot acollir a un màxim de huit persones. I en ell, les persones sense llar poden obtindre, mitjançant un sistema de tíquets, una ració completa de menjar i una amanida. Enguany, a més, s’ha incorporat una dutxa al refugi. Qui ho necessite es pot dutxar i inclús rentar la seua roba en la llavadora i assecadora. Creu Roja els dona una nova muda, però així poden endur-se neta també la seua pròpia roba, tal i com explica Mari Creu Carrió, presidenta de Creu Roja Alzira. En principi, la disponibilitat del refugi dependrà de que els serveis d’emergències declaren l’alerta roja per calor extrema. Ara bé, ens contava Mari Creu Carrió que qui ho necessite en determinat moment pot acudir i el voluntariat l’ajudarà. I com déiem, l’habilitació d’este espai compta amb el finançament de l’Ajuntament d’Alzira. L’alcalde i regidor de l’àrea d’Emergència Climàtica, Alfons Domínguez, expressava la necessitat que les persones sense llar tinguen un refugi climàtic. Imatge: Levante-EMV Pots escoltar l’informatiu sencer ací:

Alzira Ràdio emetrà a partir de setembre un espai radiofònic dedicat a les emergències climàtiques

Alzira Ràdio estrenarà el pròxim mes de setembre un programa divulgatiu sobre emergències climàtiques. El programa, que s’emetrà cada quinze dies, comptarà amb experts i tècnics amb l’objectiu d’educar a la població en la consciència del risc i de com actuar en situació d’emergència. A hores d’ara s’està conformant l’oficina municipal de coordinació d’emergències, amb l’objectiu de coordinar totes les àrees municipals implicades per tal d’actuar conjuntament i minimitzar els riscos en cas d’emergències. Amb este objectiu s’ha creat l’oficina, per tal d’anar aprenent davant qualsevol imprevist. Actualment, el pla d’emergències d’Alzira compta amb tres riscos principals: sismes, inundacions i incendis. Per això, a través d’esta oficina, a més de la coordinació dels departaments municipals, cal oferir unes pautes perquè la gent sàpia com actuar en cada cas i conega la informació de pre-emergència. Per això, hi participaran al programa tècnics i experts. Pots escoltar ací l’entrevista realitzada a El dia per davant: I ací l’informatiu sencer:

A punt de començar les Festes de Sant Bernat, es presenta el cartell de sis nits de festa gratuïta sota el lema “Fem festa, fem poble”

La Regidoria de Festes de l’Ajuntament d’Alzira ha presentat este matí a Alzira Ràdio el cartell oficial de les Festes de Sant Bernat 2025. Es tracta d’una composició visual que combina una fotografia antiga, procedent de l’Arxiu Municipal del pont de Sant Bernat amb els casalicis, i una imatge actual del mateix emplaçament, integrat en l’avinguda principal de la ciutat. Esta creació és fruit d’una col·laboració entre l’Ajuntament i el fotògraf Niclas, qui ha mostrat com este espai emblemàtic ha evolucionat, però conserva la seua importància simbòlica dins del paisatge alzireny. A més, la imatge històrica també s’ha fet servir com a portada del programa de mà de les festes, imprés en format foli amb aspecte postal, i que ja s’està repartint gratuïtament en diversos punts de la ciutat. La regidora de Festes, Gemma Alós, ha destacat que les Festes de Sant Bernat a Alzira són un esdeveniment per a totes i tots, amb identitat pròpia. Alós ha recordat que enguany s’oferix una programació completa, gratuïta i descentralitzada, amb activitats en diferents barris perquè tots els veïns puguen gaudir-les. Del que es tracta és que la gent isca, consumisca en Alzira i s’acoste als espectacles gratuïts. En la línia del cartell, la intenció, segons Alós, és que note que estem en festes. Recordem que dilluns és el tret d’eixida de les festes amb l’actuació de Gisela -la veu de Disney- a la plaça Cartonatges, i tot seguit actuarà el mentalista Toni Pons. Pots escoltar l’informatiu sencer ací:

El director d’orquestra alzireny Pepe Escandell dirigirà l’Homenatge a la Música Festera dels Moros i Cristians d’Alzira 2025

La Federació de Moros i Cristians d’Alzira ha elegit l’alzireny Pepe Escandell com a director de l’Homenatge a la Música Festera 2025, que se celebrarà el pròxim 4 d’octubre a la plaça del Carbó i donarà inici a la Gran Entrà de les festes de Moros i Cristians. La setmana passada coneixíem qui serà el nou Pregoner, el lingüista i humanista Adrià Jaén, que obrirà la festa el 20 de setembre al Gran Teatre. El mateix dia es presentarà la capitania, que enguany recau en la Filà de les Corsàries de la Ribera, amb Mari Luz Trinidad com a capitana. Recordem que en els Moros i Cristians d’enguany no es presentarà la Na Violant, ja que este càrrec es va presentar al 2024 i té una durada de dos anys. Així, el primer cap de setmana d’octubre ja tindran lloc les festes, que s’encetaran amb l’entrada de bandes i la Gran Entrà. I enmig d’estes dos, s’ajuntaran els vora 200 músics de totes les bandes per a interpretar l’Homenatge a la Música Festera, que enguany, com déiem, dirigirà l’alzireny Pepe Escandell, director d’orquestra i òpera amb un recorregut internacional immens per Europa i Amèrica Llatina. A més, abans de les festes, la Federació ha preparat dos exposicions a la Casa de la Cultura, del 9 al 19 de setembre. Primer, l’exposició dels cartells que participaven al concurs Ciutat d’Alzira, a més d’alguns trages de càrrecs que han passat per la festa. I segon, una exposició sobre les reines oblidades del regne de València. En total 18 dones que van regnar i que són fonamentals per a la nostra història, malgrat el seu oblit en els llibres. Pots escoltar ací l’entrevista realitzada a El dia per davant: I ací l’informatiu sencer:

El plenari extraordinari de l’Ajuntament aprova la baixa de la regidora Mar Chordà del grup municipal d’UCIN

La regidora Mar Chordà abandona el grup UCIN en l’Ajuntament d’Alzira i passa al grup de no adscrits. Una petició que ha fet el portaveu d’UCIN, Enrique Montalvá, després de l’expulsió de la regidora del partit, la qual ha estat aprovada amb els vots a favor de l’equip de govern, l’abstenció del Partit Popular i Ciutadans i el vot en contra de la mateixa Mar Chordà i el regidor de Vox. L’Ajuntament d’Alzira ha fet un plenari este matí, a les huit i quart, i de manera definitiva es crea un nou grup polític a l’Ajuntament d’Alzira: el de no adscrits, i en el que estarà la regidora Mar Chordà, qui expressava el seu objectiu de quedar-se com a regidora i mantindre la seua acta. El proposant de l’eixida de Mar Chordà d’UCIN, Enrique Montalvá, ha explicat el perquè d’esta proposta i li ha demanat a la regidora que no parle més d’UCIN, donant compte de tots els incompliments que l’han dut a l’expulsió. En acabar el plenari, el saló de plens ha acollit una trifulca entre l’alcalde i el regidor de Vox, per a després incorporar-se Enrique Montalvà i militants d’Ucin. Finalment, l’enfrontament s’ha extingit sense que fora necessària la intervenció policial.   Sobre l’expulsió d’UCIN UCIN ha emés hui un comunicat per donar compte de l’expulsió definitiva de la regidora Mar Chordà de la formació política i demanar-li l’acta. L’expedient disciplinari es va iniciar arran d’una sol·licitud de la Junta Gestora d’UCIN. Es va comunicar a Mar Chordá l’obertura de l’expedient, els fets i càrrecs imputats. Durant la tramitació, es va acordar la suspensió cautelar de militància i la seua baixa provisional en el partit, amb efectes immediats. L’estudi de les al·legacions presentades per la regidora van tindre un informe desestimatori. La Junta Directiva Nacional va declarar provats tots els fets imputats a Chordà. Les infraccions provades segons UCIN inclouen, vulneració del deure de lleialtat i disciplina interna, divulgació d’informació interna i usurpació de representació, mal a la imatge del partit i del grup municipal, indisciplina orgànica i ruptura del grup i ús indegut de símbols del partit. A més, recorden que a partir d’ara el Grup Municipal de UCIN estarà format únicament per Enrique Montalvá, i expressen disculpes a tots els alzirenys per qualsevol inconvenient o preocupació que este procés intern haja pogut generar. Per la seua banda, la regidora Mar Chordà recorda que encara hi ha unes al·legacions que s’han de resoldre i espera que UCIN revoque la seua expulsió. Chordà considera que no ha fet res, i que la seua expulsió és injusta. Pots escoltar l’informatiu sencer ací:

Alzira Ràdio 107.9 fm Player oficial