L’Hospital de la Ribera inicia el procés per ampliar l’aparcament del centre sanitari

La Conselleria de Sanitat inicia el procés per a l’ampliació de l’aparcament de l’Hospital Universitari de La Ribera. La Conselleria ha adjudicat a una empresa especialitzada el projecte i la gestió de l’expropiació dels terrenys confrontants a Urgències. L’actuació es farà sobre una superfície de 32.820 m² de sòl no urbanitzable comú, situada al costat de la zona d’Urgències de l’hospital. Una vegada finalitzat el projecte d’expropiació i completades les gestions administratives per a l’adquisició dels terrenys, la Conselleria de Sanitat continuarà amb la redacció i licitació del projecte constructiu definitiu. El projecte inclourà el disseny detallat de l’ampliació de l’aparcament i de les infraestructures associades, així com la posterior adjudicació de les obres. La gerent de l’hospital, Rosabel Ribes, ha conclòs que amb este projecte es donarà resposta a una demanda històrica de professionals, pacients i veïns de La Ribera. Així mateix, la gerent del Departament ha subratllat que este primer pas, consistent en l’obtenció dels terrenys, és imprescindible per a poder executar posteriorment les obres d’ampliació. La posada en marxa d’esta actuació ha sigut possible gràcies a la col·laboració de diverses administracions, entre elles, la Generalitat, la Diputació de València i l’Ajuntament d’Alzira. La reivindicació que fan des del PSOE alzireny Des del PSPV-PSOE d’Alzira celebren que la Conselleria de Sanitat haja posat en marxa el procés per a ampliar l’aparcament de l’Hospital Universitari de la Ribera, una actuació imprescindible per millorar l’accessibilitat, descongestionar la zona d’Urgències i garantir una atenció més digna als usuaris i usuàries d’aquest centre sanitari. Este anunci, segons els socialistes, no arriba per casualitat. És el resultat directe de les reivindicacions que des del PSOE s’han realitzat durant anys, tant des de l’Ajuntament d’Alzira com des de les institucions autonòmiques quan han tingut responsabilitats de govern. La Secretària General dels socialistes alzirenys, Gemma Alós, ha manifestat que cal reconéixer també la col·laboració entre administracions: Generalitat, Diputació i Ajuntament, però vol deixar clar que des del PSPV-PSOE d’Alzira han sigut motor d’esta iniciativa, alçant la veu quan feia falta i mantenint el compromís ferm amb els veïns i veïnes de La Ribera. Pots escoltar l’informatiu sencer ací:
Ciutadans demana a l’Ajuntament que adeqüe el tram del Tallat Roig que unix el Racó de les Vinyes i el Xavegó

El grup Ciutadans d’Alzira exigix de manera urgent a l’equip de govern l’adequació del tram del Tallat Roig, que connecta el Racó de les Vinyes amb el Xavegó, una via estratègica que ha d’estar plenament habilitada davant qualsevol situació d’emergència. La brigada de bombers i veïns ja van traslladar esta necessitat fa mesos, sense que fins a la data s’haja actuat. La falta de resposta, critiquen des de Ciutadans, és especialment greu donat el risc actual d’incendis forestals i altres situacions d’emergència que podrien requerir l’evacuació ràpida d’esta zona. Miguel Vidal, regidor de Ciutadans, considera que és inacceptable que en ple estiu encara no s’haja actuat. Ciutadans Alzira anuncia que presentarà una moció en el pròxim ple municipal per a exigir que s’actue immediatament, per responsabilitat i per seguretat. Pots escoltar l’informatiu sencer ací:
L’Ajuntament d’Alzira projecta expropiar parcel·les abandonades i cedir-les per a conrear verdures i fruites per al consum local

Facilitar terra a nous agricultors. Des de l’Ajuntament d’Alzira es vol impulsar una proposta que contempla cedir terra a agricultors que conreen verdures i fruites que després formen part de la dieta dels menjadors escolars dels centres alzirenys on es puga abastir directament. A hores d’ara, un dels principals problemes del camp alzireny és l’abandó de moltes parcel·les. Un abandó que provoca problemes a les parcel·les del voltant i, a més, afavorix el foc i la concentració de plagues. Estes situacions d’abandó acaben moltes vegades en multes, però en altres ocasions, i quan es tracta de propietats menudes, tenen difícil solució perquè els propietaris o no es troben o no volen fer-se càrrec. La proposta que baralla l’Ajuntament és expropiar les parcel·les abandonades per a donar-los una segona oportunitat i crear horts als quals puguen accedir altres agricultors. Amb esta idea es perseguix un segon objectiu: diversificar la producció per tal de reintroduir el cultiu de verdura i altres fruites amb l’objectiu d’assortir de productes de quilòmetre 0 als menjadors escolars. Pots escoltar l’informatiu sencer ací:
Detenen en la província de València 32 persones relacionades amb l’estafa de whatsapp del “fill que li han furtat el mòbil”

I en la plana de successos, els parlem hui d’una actuació policial que ha acabat amb la detenció de 32 persones que des de la província de València estafaven en tota Espanya amb el mètode de “fill en dificultats”. El modus operandi dels estafadors consistia a contactar amb les víctimes –pares i mares de família– a través d’aplicacions de missatgeria fent-se passar pels seus fills i, amb diferents pretextos, sol·licitar-los diners. En este contacte inicial, al·legaven patir problemes tècnics amb el seu telèfon mòbil, motiu pel qual escrivien des del telèfon d’un amic, a fi de sol·licitar als pares o mares un ingrés urgent en un compte bancari, que suposadament els permetria adquirir un nou terminal. En el cas que les víctimes accediren a la petició i dugueren a terme l’ingrés en el compte indicat, els estafadors continuaven amb l’engany sota diferents pretextos, com la necessitat de comprar un ordinador o de reparar el cotxe suposadament avariat, aconseguint així nous pagaments que podien arribar a quantitats importants de diners. Els diners estafats eren enviats a comptes controlats per tercers, les denominades “mules”, els qui col·laboraven amb l’organització delictiva. Agents de la Policia Nacional han detingut a la província de València a 32 persones presumptament implicades en esta trama d’estafes. S’han esclarit 63 denúncies en tot el territori nacional amb un perjudici econòmic que ascendix a més de 320.000 euros. A més, s’han aconseguit bloquejar transferències fraudulentes per valor de 10.760 euros que han sigut retornades a les víctimes. Quatre dels arrestats actuaven com a captadors de “mules”, oferint-los una compensació econòmica a canvi de rebre en els seus comptes bancaris els diners estafats a les víctimes. Pots escoltar l’informatiu sencer ací:
La Policia Nacional recorda la importància de protegir la casa i vigilar les pertenències davant l’augment de robatoris en estiu

I parlem de turisme, de turisme segur. Perquè les vacances d’estiu són un moment per a viatjar i per a descansar, però també, i precisament per això, són un moment idoni per als robatoris. Si se n’anem de casa, si anem a la platja o si viatgem a altre país, cal tindre en compte una sèrie de recomanacions que cada any fa la Policia Nacional en la seua campanya de Turisme Segur. El primer de tot és no deixar la casa abandonada al 100% si marxem a una segona residència o si viatgem a altre lloc durant uns quants dies. És important que un familiar o veí que visite la casa almenys una vegada al dia per tal que hi haja moviment de portes, finestres, persianes… Perquè hi ha grups organitzats que marquen les cases buides per a entrar a robar, tal i com ens explicava Mónica Carrió, delegada de Participació Ciutadana de la Comissaria de Policia Nacional Alzira-Algemesí. Si anem a la platja a banyar-nos, és molt important no abandonar la tovallola o el para-sol: ha d’haver sempre algú cuidant de les pertenències. I el mateix quan viatgem a altre lloc o país. Després, en les terrasses de bars i restaurants, no deixar el mòbil o la motxilla damunt la taula o en una altra cadira, perquè pot haver persones vigilant qualsevol descuit. I en cas que ens roben alguna pertenència, cal telefonar immediatament a la Policia, al 091. I si patim un robatori fora del país, el més recomanable és acudir al consulat. Pots escoltar ací l’entrevista realitzada a El dia per davant: I ací l’informatiu sencer:
Fallers Pel Món impulsa un acte solidari junt a Destil·leries Cerveró per ajudar a les juntes locals falleres més afectades per la dana

L’Associació Cultural Fallers Pel Món va celebrar divendres un acte solidari en benefici de les juntes locals falleres més afectades per la dana. La donació, promoguda per l’empresa valenciana Destil·leries Cerveró, és de 930 euros per a cadascuna d’estes juntes falleres. En concret, les Juntes que reberen xecs amb la donació econòmica són les d’Alaquàs, Albal, Aldaia, Alfafar, Algemesí, Benetússer, Catarroja, Manises, Massanassa, Paiporta, Picanya, Picassent, Sedaví, Silla i l’Associació Cultural Glòria Felicitat Tremolar. Des de Fallers pel Món destacaven que esta ajuda és un reconeixement a l’esforç, resistència i esperit comunitari demostrat per estes entitats davant dels danys ocasionats pel temporal. L’acte va comptar amb la participació del president de Fallers Pel Món, José Amores; el representant de Destil·leries Cerveró, Asiel Pedrós Martín; i les distintes delegacions falleres objecte de les donacions. Pots escoltar l’informatiu sencer ací:
L’Informatiu d’Alzira – 11 de juliol de 2025

Beatriz Tortosa i Claudi Penalba ens acosten l’actualitat d’Alzira.
Els advocats alzirenys del torn d’ofici reclamen millors condicions en el Dia de la Justícia Gratuïta

Justícia gratuïta per a tots i totes, i que el funcionament del servei no recaiga sols en els professionals i els col·legis d’advocacia. Estos són els dos pilars del que reivindiquen els advocats del torn d’ofici, hui, en el Dia de la Justícia Gratuïta. Reivindicacions que ha fet este matí el Col·legi d’Advocats d’Alzira en la tradicional lectura del manifest. Ahir els contàvem la preocupació del Col·legi alzireny pel descens general del nombre d’advocats del torn d’ofici. Doncs bé, des del Col·legi d’Advocats de València anunciaven que la Comunitat Valenciana és l’excepció en esta tendència a la baixa que afecta a tot l’Estat. De fet, s’ha passat de 4.324 professionals en 2023 a 4.438 al 2024 en la Comunitat, 114 advocats del torn d’ofici més. Però la situació en Alzira no és així d’esperançadora, tal i com explicava Eduardo Gimeno, advocat del torn d’ofici i membre de la Junta de Govern del Col·legi alzireny. I és que a Alzira, que es sol estar entre els 90 i 105 advocats del torn d’ofici, ara mateix en són 93, i ha baixat respecte a l’any passat: en concret, per la baixa remuneració i sobrecàrrega de treball, una situació agreujada per la dana que ha dut a alguns despatxos a tancar. Gimeno ha criticat en el manifest la precària situació que viu este sector tan necessari per a la societat, que brinda justícia gratuïta a tota la ciutadania. I que per a poder garantir este dret a totes les persones cal que les condicions canvien i es milloren, i que alhora s’amplien els serveis, en especial respecte a la infància i adolescència. Així, demanen entre altres més remuneració, pagaments a temps i l’actualització automàtica de les tarifes. Pots escoltar l’informatiu sencer ací:
El forn Bernia amb el millor pa, Arnadí amb el millor entrepà i Ca Tomàs amb el millor cremaet, guanyen “Entre pa i Borreguet”

El restaurant Arnadí ha sigut el guanyador del concurs “Entre Pa i Borreguet”, ja que ha elaborat el millor entrepà de la campanya. El millor pa ha sigut el del forn Bernia i el millor cremaet, el Cremaet d’Or, es fa en Ca Tomàs. La plaça Sant Joan va acollir el lliurament de premis, un acte que es va rematar amb el monòleg de la còmica Carol Tomàs. El concurs d’”Entre Pa i Borreguet” ha comptat amb la participació de prop de mil persones, que han emés el seu vot. Els premis que s’han donat al millor pa, el millor cremaet i el millor entrepà són el resultat del vot popular i del vot de jurat professional. En este cas, el pes del vot popular és del 60% i la resta del jurat. Esta segona edició ha suposat que tant el forn com el restaurant repetiren premi, tot i que enguany sols han participat 8 forns i 8 bars. En el cas del forn Bernia, el seu gestor, David Bernia, explicava que va a donar els 500 euros del premi a una associació d’Algemesí que ha treballat en la dana. Enguany, la participació en esta campanya s’ha incrementat entre la ciutadania, que durant dos mesos ha pogut anar a tastar els diferents entrepans i votar-los, però també completar el passaport d’haver fet la ruta pels 8 bars i entrar en un sorteig. Així, el passat 7 de juliol es va realitzar el sorteig d’”Entre Pa i Borreguet” de 15 targetes d’Alzira, per a consumir en el comerç local, i esmorzars dobles en el bar guanyador, per a dos persones que hagueren participat en la votació. La regidora de Comerç, Gemma Alós, destacava l’èxit de la ruta d’enguany, una ruta en la qual han participat moltes dones, trencant els tòpics: fins i tot, una de les guanyadores és una dona que supera els 90 anys. De cara a la pròxima edició, des d’Idea s’ha agraït la participació i ja es pensa en una tercera. Ahir, fins i tot, per part del jurat es va fer una altra proposta, que contava David Bernia: no sols fer participar als forns sinó també a altres tipus d’establiments locals que venen els productes amb què es fan els entrepans, com xarcuteries o verduleries, per exemple. Pots escoltar ací l’entrevista realitzada a El dia per davant: I ací l’informatiu sencer:
L’Ajuntament d’Alzira pretén potenciar l’ús de la bicicleta amb la instal·lació de 230 nous aparcabicicletes per la ciutat

L’Ajuntament d’Alzira ha començat esta setmana la instal·lació de 230 nous aparcabicicletes en forma de U invertida, repartits per diversos llocs de la ciutat. La pròxima setmana es completarà esta actuació que busca millorar la mobilitat sostenible a la ciutat fomentant l’ús de la bici i donant resposta a les necessitats i peticions de la ciutadania. Ja estan disponibles els primers aparcabicis enfront de la comissaria de la Policia Nacional. Està previst donar continuïtat fins a completar les 230 places en totes les escoles, l’estació de RENFE o els dos ambulatoris. Els nous aparcaments d’esta primera fase s’han distribuït al voltant dels centres Alborxí, Ausiàs March, García Lorca, Gloria Fuertes, Pintor Andreu, Tirant lo Blanch, Vall de la Casella, Blasco Ibáñez i Carmen Picó. També en les immediacions de la comissaria de la Policia Nacional, Camp d’Esports Venècia, els centres de salut, l’Hospital, les zones esportives i l’estació de Renfe. Està previst continuar en una segona fase que inclourà a la Plaça Major, Avinguda Sants Patrons, Ajuntament, La Clau i la Casa de la Cultura. La instal.lació dels aparcabicis s’inclou en el periode 2024-2027 del Pla d Inversions de la Diputació de València . Pots escoltar l’informatiu sencer ací:

















