El PP celebra que la Conselleria responga a la demanda ciutadana d’ampliar l’aparcament de l’Hospital de la Ribera

Ahir coneixíem que s’anava a iniciar el procés d’expropiació per a construir un nou aparcament a l’Hospital de la Ribera, fruit del treball conjunt de Conselleria de Sanitat, Diputació i Ajuntament d’Alzira. Si ahir el PSOE d’Alzira s’adjudicava un paper motor a través de la revindicació, al costat de la ciutadania, d’este espai, hui el PP alzireny justifica que gràcies a un govern popular en la Generalitat es fa el nou aparcament. El Partit Popular d’Alzira celebra la inversió de la Generalitat Valenciana per a fer realitat places d’aparcament a l’Hospital de la Ribera. Des del PP expressen la seua satisfacció pel compromís ferm i efectiu de la Conselleria de Sanitat, que ha fet un pas fonamental per a resoldre una demanda històrica de l’Hospital de la Ribera: la creació d’un aparcament digne per a usuaris i professionals del centre. A més, els populars consideren que durant els últims huit anys, amb governs del PSOE i Compromís tant en la Generalitat com a l’Ajuntament d’Alzira, esta demanda ciutadana va ser completament ignorada. Des del PP recalquen que el nou aparcament serà possible gràcies a la coordinació tant de la Generalitat com de la Diputació de València i l’Ajuntament. I entenen que esta iniciativa reflectix el model de gestió del Partit Popular: resolutiu, realista i centrat en millorar la vida de la ciutadania. Pots escoltar l’informatiu sencer ací:
Braulio Correal analitza a nivell esportiu l’ascens del Family

Braulio Correal valora la complicació de l’ascens de categoria però “no podíem dir que no a un ascens”, analitza el calendari i la pretemporada, entre d’altres aspectes.
El partit Els Verds pren com a referents les seues polítiques a Alzira i reaferma la seua pertinença a la coalició Compromís

El partit polític Els Verds celebrà dissabte la seua assemblea general per analitzar l’actualitat i valorar el seu treball dins de Compromís. L’assemblea va tindre com a resultat una comunicat anomenat Declaració Alzira, que posa com a referent el paper de Compromís al govern alzireny en els últims deu anys. Així es definix en esta Declaració Alzira, amb la qual Els Verds fan una reflexió sobre el temps en què vivim, un temps d’emergències que ha tingut com a referència la dana del passat 29 d’octubre. Des d’Els Verds reflexionen sobre l’emergència climàtica que s’ha agreujat amb l’emergència democràtica i l’auge de l’extrema dreta, com ara les polítiques de Trump contra la ciència i d’abandó dels acords climàtics. Davant eixa realitat, els Verds es plantegen la necessitat de canviar la forma d’actuar, repensar les ciutats i caminar cap a una transició ecològica i justa, i posen com a model Alzira. Alfons Domínguez, portaveu d’Els Verds, posa com exemple polítiques i accions a la ciutat com la creació d’un nou servei de Resiliència, Emergència Climàtica, Agenda Urbana i Projectes Estratègics, i una Oficina de Protecció Civil i Emergències. En l’assemblea de dissabte, Els Verds reafermaren la integració en la coalició Compromís. I en la mateixa declaració, apostaren per donar suport a la futura Federació de Compromís amb l’objectiu de continuar consolidant la unitat i la coordinació dins de la coalició. A més, canvien de nom: fins ara, el partit s’anomenava Els Verds-Equo, i ara s’integraran dins de Compromís amb el nom Verds-Compromís, per a visibilitzar la seua aposta per la coalició. Pots escoltar l’informatiu sencer ací:
L’Ajuntament d’Alzira incorpora un nou camió de recollida de residus orgànics que utilitzarà l’empresa que gestiona el fem

Alzira disposa, des d’ahir, d’un nou vehicle per a la recollida de residus orgànics. Seguint el Pla Local de Gestió de Residus, cal implantar la fracció de residus orgànics en tot el municipi d’Alzira. El camió, propietat de l’Ajuntament, serà cedit a l’empresa FOVASA perquè l’utilitze en la recollida de residus. La Llei 7/2022, de 8 d’abril, introduïx importants novetats en la gestió de residus, incloent-hi la prevenció, la reducció, la reutilització i el reciclatge. A més, aborda la problemàtica dels sòls contaminats i establix mesures per a la seua recuperació i descontaminació. Per tal d’ajustar-se legalment, l’Ajuntament ha adquirit un camió recol·lector satèl·lit sobre xassís de tipus lleuger per a la recollida de bioresidus. La fracció de residus orgànics inclou principalment restes d’aliments i residus vegetals generats en llars, comerços, mercats, establiments de restauració i altres grans productors. La seua correcta separació en origen i recollida diferenciada permet el seu tractament biològic, disminuir les emissions de gasos d’efecte d’hivernacle, obtindre productes útils com el compost o el biogás i complir amb la normativa vigent. Este servei de recollida de residus de la fracció orgànica es farà a càrrec de l’actual concessionària del servei de recollida de residus sòlids urbans i neteja viària a través d’una cessió d’este vehicle. Pots escoltar l’informatiu sencer ací:
Places esgotades per a participar en les rutes guiades a Alzira per a conèixer la història de Sant Bernat i el Rei Jaume I

Els alzirenys es retrobaran amb la seua història a partir de divendres amb les tres rutes que es faran per a commemorar el 749 aniversari de la mort del rei Jaume I. Les tres rutes han penjat ràpidament el cartell de complet, un èxit de participació que augura noves propostes. Així ho explicava el regidor de Turisme i Patrimoni, Xavier Pérez, que destacava la bona acollida d’estes tres rutes que es faran divendres que ve, dimarts i diumenge 27. Són rutes que s’organitzen per primera vegada des de l’Ajuntament amb este format que combina la història de Jaume I i les seues petjades a Alzira amb la de Sant Bernat. En la ruta del divendres, una ruta combinada de la història dels dos personatges històrics; i en la dimarts, es visitarà fins i tot l’església de Santa Caterina. Diumenge 27, la ruta serà un viatge per a conèixer l’herència del Rei Jaume en la ciutat. Històries que contarà el guia Juanjo Sanz Maseres, ample coneixedor de la Vila d’Alzira. Pérez expressava la seua satisfacció per l’èxit de les rutes i per tindre en Alzira guies professionals que divulguen la seua història. Des de la Regidoria de Patrimoni s’espera repetir iniciatives com estes, que, a més, es fan en horari nocturn per a minimitzar l’impacte de el calor. Pots escoltar l’informatiu sencer ací:
L’Informatiu d’Alzira – 15 de juliol de 2025

Beatriz Tortosa i Claudi Penalba ens acosten l’actualitat d’Alzira.
El Saló de la Tardor del Realisme incorpora un nou premi de 1.000 euros per a reconèixer la millor obra presentada

Alzira acollirà la pròxima tardor la setena edició del Salón de Otoño del Realismo, que organitza com cada any l’artista alzireny Josep Francés. L’artista ha presentat un nou premi que se suma als habituals: el premi Best in Show, que reconeixerà la millor obra d’art del Saló, siga foto, dibuix o pintura. Un concurs de pintura de caire internacional que tindrà lloc entre el 17 d’octubre i el 29 de novembre. Recordem que es tracta d’un certamen internacional de pintura de tema i tècnica realista així com un concurs de dibuix i fotografia també centrat en el realisme. Enguany, l’Ajuntament d’Alzira s’havia desvinculat del Saló i, per tant, no s’oferirà el tradicional premi Teodor Andreu. Des de la galeria Lorenzo de Médici, que dirigix Josep Francés, s’establien diversos premis per a les pintures en xicotet format de 20×20: un primer guardó de 600 euros i un segon de 300 euros. A banda, hi ha un premi de 500 euros per al dibuix centrat en el realisme; en este cas, les obres poden tindre una grandària de 40×40 fins a 100×100. Ara se suma un nou premi valorat en 1.000 euros, que pretén ser un alicient per a este concurs internacional de realisme, siga dibuix, pintura o fotografia. Amb este guardó es premiarà la millor obra de totes les presentades en qualsevol modalitat. Els artistes poden enviar les seues propostes a virtuality_arquitectura @yahoo.es. La participació és gratuïta. En setembre es farà la selecció i a partir del dia 17 d’octubre s’inaugura l’exposició que enguany es farà amb la Galeria Lorenzo de Medici, que ha canviat d’ubicació es troba a la plaça del Carbó número 7. Pots escoltar ací l’entrevista realitzada a El dia per davant: I ací l’informatiu sencer:
Victòria en la Volta a peu de Sant Bernat per a David Esteve i Miriam Gregori
David Esteve i Miriam Gregori guanyaren la 37a edició de la Volta a peu de Sant Bernat. Repassem la carrera i escoltem els protagonistes a partir del minut 17’16”.
El Family Cash Alzira FS torna a Primera Divisió

El Family Cash Alzira FS ja és equip de 1a Divisió. La RFEF li ho ha confirmat al club este matí. Parlarem en el programa amb el president del club, Vicent Fontana.
L’Informatiu d’Alzira – 14 de juliol de 2025

Beatriz Tortosa i Claudi Penalba ens acosten l’actualitat d’Alzira.

















