NOTÍCIES

Les obres per a millorar la seguretat en la CV-50 al seu pas per la Barraca començaran el pròxim any

El regidor d’Urbanisme, Andrés Gomis, s’ha reunit amb la directora general d’Infraestructures Viàries de la Generalitat Valenciana, María José Martínez Ruzafa. Un dels principals objectius és fer seguiment de les actuacions que es duran a terme per dotar de seguretat la carretera CV-50, especialment en el seu tram des d’Alzira a la Barraca. Un dels punts negres d’esta carretera són els diferents accessos que hi ha, entre ells el del Bristish School, on hi ha prevista la realització d’una redona. El projecte ja està adjudicat i podrà començar després de l’estiu, una vegada s’haja aconseguit el permís de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer per l’afectació al barranc. D’altra banda, Gomis també s’ha interessat pel projecte “Millora de la Seguretat Viària en la Carretera CV-50 al voltant de La Barraca d’Aigües Vives”. Un projecte que situa rotondes a l’entrada i eixida del municipi, limitant i reduint la velocitat en la travessia al pas per la Barraca; i una tercera rotonda i una via de servici amb la finalitat d’eliminar la intersecció d’accés a la urbanització Santa Marina; i cosa que és més important, eliminar el gir a esquerres en la CV-50. El conjunt dels elements projectats en la CV-50 servirà per a apaivagar el trànsit al mateix temps que ordenarà la circulació en les interseccions i d’accés a les urbanitzacions. Per a dur a terme el projecte, l’Ajuntament d’Alzira haurà d’expropiar alguns terrenys. El projecte té una dotació pressupostària de quatre milions d’euros i el plenari d’Alzira el va aprovar a octubre de 2023. Ara, la Conselleria està renegociant l’actualització dels preus i es preveu continuar amb l’expropiació, per adjudicar ja el projecte i que comence a construir-se el pròxim any. Pots escoltar l’informatiu sencer ací:

Benjamín Ferrer, regidor del Partit Popular, protagonitza hui l’espai radiofònic “La Veu del Ple”

El regidor del Partit Popular Benjamín Ferrer ha sigut el convidat hui del programa La Veu del Ple. Els populars presentaren en la passada sessió plenària diverses mocions relacionades amb la participació, l’ocupació ilegal i la informació. La primera de les mocions apostava perquè retornara a esta casa l’espai de debat entre partits polítics al voltant del plenari, i un espai de participació per a l’oposició com és este mateix programa. Entre les propostes que van dur al plenari els populars, es troba la de les mesures contra l’ocupació ilegal, com la creació d’una ordenança que va ser rebutjada, i la implementació dels pressupostos participatius. Una mesura que, tot i que als programes electorals estava prevista, s’incomplix. Els populars també presentaren una proposta contrària a que la implementació de la partida per a indumentària fallera es fera llevant diners a una partida de serveis socials. Pots escoltar l’informatiu sencer ací:

La Unió reclama a la Generalitat ajudes per a netejar parcel·les abandonades i reduir la sobrepoblació de fauna al camp valencià

La Unió ha sol·licitat a la Conselleria d’Agricultura la creació d’una línia pressupostària per a finançar actuacions de neteja i condicionament de parcel·les abandonades a través dels ajuntaments. L’objectiu és reduir la pressió de la fauna silvestre que amenaça les explotacions agràries de tot el territori, i que causà més de 50 milions d’euros de pèrdues al 2024. L’organització assenyala una desatenció per part de les Administracions cap als danys que patixen els llauradors valencians en relació amb la fauna salvatge. Per això, destaca que esta mesura pot complementar a altres accions de control cinegètic i de protecció de cultius, i contribuiria a una gestió més integral i preventiva. La Unió subratlla que hi ha una gran preocupació entre els llauradors per l’increment sostingut i generalitzat de la població de conills i senglars a la Comunitat Valenciana, especialment perceptible durant la primavera, i que causa greus danys a les explotacions agrícoles. Les mesures actuals resulten clarament insuficients, especialment per la seua lentitud, i quan es permet l’entrada de caçadors a les parcel·les, el mal ja és irreversible, comenten des del sindicat. Amb esta situació, consideren necessari que la Conselleria impulse també una iniciativa per al control indirecte del conill. Pots escoltar l’informatiu sencer ací:

La restauradora Esmeralda Pons planteja la museïtzació del Cementeri Municipal d’Alzira en la seua tesi doctoral

“L’Alzira muda”. Així s’anomena la tesi doctoral que la restauradora Esmeralda Pons ha realitzant tenint com a protagonista el cementeri d’Alzira i el seu patrimoni funerari. El treball que incorpora la tesi és un projecte de museïtzació de l’actual Cementeri Municipal de la ciutat. Al seu treball, Esmeralda Pons no sols ha treballat sobre el cementeri actual, sinó també els anteriors de les distintes èpoques històriques. El cementeri actual d’Alzira, malgrat no ser inaugurat fins a 1885, té les seues arrels en una concepció datada de 1849. L’edificació es va retardar més de trenta anys a causa de les dificultats financeres i els canvis polítics. Al llarg dels cent trenta-set anys, el cementeri d’Alzira ha crescut des d’una àrea inicial de 103.680 m² fins als actuals 271.749 m². Al Cementeri Municipal, segons explica Esmeralda Pons, no sols trobem un ric patrimoni artístic, sinó també la memòria col·lectiva de la ciutat. Pons ha destacat en la seua tesina el valor del cementeri com a eina educativa, històrica i de turisme cultural. De fet, la tesina presenta un projecte per donar vida al cementeri perquè siga visitat, més enllà dels ritus funeraris, per a conèixer la història de diversos personatges soterrats al camp sant. Una de les propostes ja s’estan duent a terme, a través de les visites guiades al cementeri, però el projecte vol arribar més lluny. Pots escoltar l’informatiu sencer ací:

Alzira acull esta vesprada una nova jornada de donació de sang al Centre de Salut del carrer Hort dels Frares

Després de la jornada del passat dimarts, Alzira acull hui un nou punt de donació de sang dins de la campanya d’estiu que ha preparat el Centre de Transfusió de la Comunitat Valenciana. El punt de donació estarà habilitat de 17:30 a 21:00 al Centre de Salut del carrer Hort dels Frares per a aquelles persones que vulguen donar. Recordem que la donació de sang és essencial, no sols per a urgències com accidents de trànsit o cirurgies d’emergència, sinó també per a malalts crònics. Per a ser donants cal ser major d’edat i pesar més de 50 quilos. I recorden no anar en dejú. Pots escoltar l’informatiu sencer ací:

El mes de juny deixa 19 víctimes mortals per ofegament en platges i piscines a la Comunitat: Sanitat insta a la vigilància i a banyar-se acompanyats

Estem en estiu, i és època d’anar a la platja i a la piscina. I cada any, desgraciadament, seguim presenciant casos de persones que s’ofeguen en l’aigua, sobretot xiquets i persones majors. Per això, des de la Conselleria de Sanitat han impulsat una campanya que vol conscienciar sobre la importància de prendre les mesures preventives adequades, de vigilar els menors i de banyar-se sempre acompanyats. Segons dades del Servei d’Emergències Sanitàries de la Generalitat, durant el mes de juny s’han atés 55 persones amb símptomes d’ofegament en zones de bany de la Comunitat, 19 d’elles víctimes mortals. La resta han pogut ser estabilitzats mitjançant maniobres de reanimació cardiopulmonar, gràcies al personal sanitari i la col·laboració ciutadana, en moltes ocasions. I és que quan es produix un incident i una persona telefona al 112 per a donar l’avís, els professionals asessoren sobre com fer la maniobra bàsica de reanimació fins que arribe el personal d’emergències. Per això, la Conselleria insistix, primer, en que és fonamental que sempre hi haja una persona adulta pendent dels menors; cal també evitar conductes de risc o determinats jocs com aguantar la respiració. Quant a la població adulta, cal banyar-se acompanyat, elegir llocs segurs per al bany i amb socorrista, respectar el color de les banderes a la platja, no allunyar-se de la vora i utilitzar els flotadors amb precaució. Zones accessibles a les platges D’altra banda, la Generalitat ha instal·lat 12 zones de bany accessible per tot el territori, una d’elles a la platja de Los Olivos de Cullera. Estes àrees estan equipades amb plataformes ombrejades, 20 seients fixos i accessos adaptats per a persones amb mobilitat reduïda. Pots escoltar l’informatiu sencer ací:

Xúquer Viu celebra demà “Mulla’t pel Xúquer” a Antella per a reivindicar que els rius tinguen un cabal adequat i aigua de qualitat

Com cada juliol, Xúquer Viu celebra el Mulla’t pel Xúquer, el nostre Big Jump particular: el gran salt que es fa a tota Europa per tal de reivindicar que els rius tinguen un cabal adequat i una aigua de qualitat apta per al bany. Esta tradició porta en marxa en la Ribera 21 anys. La Plataforma Xúquer Viu celebrà la primera edició del Dia Europeu de Bany en els Rius a Algemesí, en juny de 2005, tal com ho recorda el portaveu de la plataforma Paco Sanz. Enguany, serà demà dissabte a Antella a les 12:00 del migdia. L’esdeveniment compta amb el suport de la Ribera en Bici i l’Ajuntament de la localitat. El lloc serà l’Assut, on es llegirà el manifest commemoratiu, i en acabar, bany al riu. El pròxim divendres 11 de juliol a Carcaixent, Xúquer Viu tancarà el curs amb el tradicional Sopar i Festa de l’Associació a la plaça Major, on tindrà lloc una nova edició dels premis Tarquim Pudent i Aigua Clara. Pots escoltar l’informatiu sencer ací:

Alzira Ràdio 107.9 fm Player oficial