NOTÍCIES

Totes les falles d’Alzira participen enguany en la Cavalcada del ral·li humorístic

Cap de setmana intens per a les falles d’Alzira amb el ral·li humorístic. Una combinació de diversió i solidaritat que enguany compta amb una àmplia participació de les comissions. La cavalcada de demà comptarà amb la participació de totes elles. El ral·li començarà hui amb el concurs de playbacks al recinte firal, un concurs que enguany comptarà amb 19 falles participants. Actuarà com a mestra de cerimònies la drag Boydah i s’acabarà amb una discomòbil. L’endemà dissabte, canvi d’escenari: el parc de l’Alquenència acollirà les proves del ral·li i les mini olimpíades per a majors i menuts. També durant el matí, a partir de les 11 i fins a les 13, tindrà lloc la prova solidària. Esta prova consistix a fer que cada comissió aporte aliments peribles que es donaran a la Creu Roja. Després d’un matí intens, la plaça del Regne acollirà l’inici de la Cavalcada de les falles pels carrers de la ciutat fins al recinte firal. Alli ja tindrà lloc el sopar solidaris amb una rifa en la qual es recolliran també diners. La falla que més solidària haja sigut per compra de rifa i per donació d’aliments decidirà a quina associació es destinen. El cap de setmana es tancarà al recinte firal amb la macrodiscomòbil Delta. Pots escoltar ací l’entrevista realitzada a El dia per davant: I ací l’informatiu sencer:

SBalz 2025 s’acomiada este cap de setmana amb el Concert Emergents, Håkan Hardenberger i la Societat Musical d’Alzira

Parlem, com no podia ser d’altra manera, d’Spanish Brass. El festival tanca les seues portes este cap de setmana amb dos actuacions hui i el concert de cloenda de demà, que serà al Gran Teatre i no al Claustre de la Casa de la Cultura, a diferència de tota la resta d’actuacions. Esta vesprada, a les 19:15, tenim cita amb el Concert Emergents. D’entrada lliure, l’actuació anirà a càrrec de Kimberly Russ al piano, i a la trompeta Sergio Fernández, guanyador del Concurs de Trompeta “Valeriano Machí Esparza”. A les 22:15 continuarem al Claustre amb el concert del reconegut compositor i trompetista Håkan Hardenberger, acompanyat del guitarrista Mats Bergström. I ja demà, el Gran Teatre acollirà a les 22:15 el concert de cloenda del festival. Un any més, l’encarregada de tancar-lo és la Societat Musical d’Alzira, dirigida per Teo Aparicio-Barberán. Acompanyaran a la banda els professors d’SBalz Luis González, Juan A. Martínez, Chris Olka, Javier Bonet, Maria Rubio, Elisa Andreu i Manolo Pérez. A més, ens explicava Inda Bonet, director del festival, que en l’acte es farà entrega de la personalitat d’enguany del festival a l’alzireny nominat als Goya Arnau Bataller, qui justament va ser fa uns anys resident d’Spanish Brass. Tant per al concert de hui per la nit com per al de demà, l’entrada té un cost de 5 euros, 4 a preu reduït. Poden adquirir-la a notikumi.com o en taquilla des d’una hora abans del concert. Recordem que el de hui a la vesprada és gratuït. Pots escoltar l’informatiu sencer ací:

L’atur del mes de juny a Alzira es manté amb dades similars al mes de maig però puja fins als 2.763 aturats

Continuem altre mes amb una lleugera pujada de l’atur a Alzira. El sisé mes del 2025 ens deixa 2.763 persones aturades a la ciutat, que són 23 més que al maig. I a la Ribera Alta, pràcticament no hi ha canvi: d’11.600 aturats en maig passem a 11.616 al mes de juny. Com sempre, comencem parlant de la diferència entre sexes, que manté quasi idèntiques les dades del mes anterior: 64,5% de dones aturades front a un 35,5% d’homes. Encara hi ha una gran bretxa; de fet, en juny del 2024 hi havia exactament la mateixa quantitat de dones aturades que en juny del 25: 1.781. En l’edat, les persones majors de 44 anys veuen rebaixada, encara que tampoc massa, la seua presència en l’atur, amb el 55,3%; és a dir, quasi un 1% menys que al mes de maig. El jovent continua sent el menys afectat, amb només el 7,8% desocupat. I els majors de 25 pugen un 1,3% i arriben a ser el 36,9% dels aturats. Per sectors, serveis es troba molt per davant de la resta, ja que ocupa el 63,6% de tota la cua de l’atur. Pel que fa a la Ribera Alta, l’augment d’aturats en juny és pràcticament imperceptible. A més, si ho comparem amb les dades de juny de l’any passat, el descens és notable: són 365 persones aturades menys les que hi ha hagut en juny del 2025. Per sexes, seguim amb una bretxa del 36,6% front al 63,4% entre homes i dones, respectivament. I en l’edat passa el mateix que a Alzira: les persones aturades entre els 25 i 44 anys pugen, quedant-se en el 38,4%. Valoració d’UGT-PV a la Ribera Per altre costat, l’atur registrat al mes de juny a tota la Ribera sí que descendix: es situa en 15.585 persones, és a dir, 139 aturats menys que al mes de maig. Respecte al juny del 2024, el d’enguany deixa 602 persones aturades menys que al mateix mes de 2024, la qual cosa suposa una disminució anual del 3,7%. Fixant-nos en la contractació, hi hagut un total de 9.478 contractes, un 30,5% més que en juny de l’any passat. I de tots estos, el 43,5% ha sigut per a dones i el 56,5% per a homes. La contractació indefinida mensual descendix un 5,7% respecte a l’any passat, amb 3.337 contractes en juny de 2025. La contractació temporal, pel contrari, augmenta i es queda en 6.075 contractes. La jornada completa ha ocupat el 58,2% dels contractes, mentre que el 41,8% eren a temps parcial. Per a Eduard Gómez, secretari comarcal d’UGT-PV, les dades de l’atur registrat i de contractació en el mes de juny consoliden una evolució positiva de l’ocupació, i considera la reforma laboral com a determinant en esta tendència. Tot i això, advertix que encara hi ha moltes persones aturades, i moltes de llarga durada. A més, les contractacions a temps parcial continuen produïnt-se en la majoria dels contractes, una situació que genera inseguretat laboral i baixos ingressos i que posa de manifest la necessitat de crear no només ocupació, sinó ocupació de qualitat i amb drets. En esta línia, des d’UGT exigixen al Govern que protegisca el contracte de treball i complisca els seus compromisos internacionals en matèria d’acomiadament.  Pots escoltar l’informatiu sencer ací:

La Conselleria d’Infraestructures no posa data per a fer el pas de vianants que unirà el malecó i el centre urbà a través de l’Estació d’autobusos

El pas de vianants que unirà el malecó i el centre urbà a través de l’estació d’Autobusos es farà esperar. Tot i que l’Ajuntament d’Alzira va concloure la construcció de la rampa i l’escala d’accés l’any passat, a hores d’ara des de la Conselleria d’Infraestructures no posen data per a fer el pas de vianants que creue la CV-50 i faça possible este accés. Així li ho han comunicat al regidor d’Urbanisme, Andrés Gomis, que s’ha reunit amb la Direcció General de Carreteres. Recordem que l’Ajuntament d’Alzira va acabar l’any passat la construcció d’una rampa i una escala que connecta la pinada de l’anell verd amb l’entrada d’Alzira per l’estació d’autobusos. D’esta manera, es permetria accedir més ràpidament a la pinada sense haver d’anar fins el començament del camí a l’altura del Pont de José Pellicer ni al pont del barranc del Casella. La Conselleria d’Infraestructures i Territori ha de pintar el pas de zebra i instal·lar els semàfors en la CV-50. Totes dues actuacions estaven acordades amb el consistori per part del Servei Territorial d’Obres Públiques des de fa anys. En la reunió mantinguda esta setmana, el regidor d’Urbanisme confirmà que encara estan decidint quines mesures de seguretat van a posar, si van a fer un pas de vianants o un altra mesura. Segons explicava Andrés Gomis, la Conselleria sap que ho farà però continua sense saber quan: si enguany o el pròxim any. Recordem que esta petició prové de l’anterior legislatura, quan ja es va pactar amb la Conselleria que si l’Ajuntament es comprometia a fer l’accés, és a dir, la rampa, la Conselleria posaria mesures de seguretat per a facilitar l’encreuament de la CV-50 al igual que està en la redona de l’Avinguda de la Ribera. Pots escoltar l’informatiu sencer ací:

El portaveu de VOX en Alzira, Ricardo Belda, protagonista hui en “La Veu del Ple”

El portaveu de VOX, Ricardo Belda, ha sigut hui el protagonista de La Veu del Ple. En el seu temps, Belda ha parlat de les tres mocions que van presentar en l’última sessió plenària, una d’elles encaminada a la creació d’un registre de persones electrodependents en la ciutat. Al plenari, Vox presentà una moció en defensa de la independència del poder judicial a Espanya. En esta proposta, la formació volia que l’Ajuntament es pronunciara en contra de la nova llei per a modificar la carrera judicial, en entendre que perjudica la separació de poders de l’Estat. D’altra banda, i davant els últims esdeveniments que afecten persones del govern i del PSOE que estan investigats, VOX pretenia que l’Ajuntament demanara la convocatòria d’eleccions generals donada la situació d’alarma, urgència, descrèdit i desprestigi. Ambdós propostes no s’aprovaren, amb els vots en contra del govern. Una altra de les propostes que va fer VOX i que no s’aprovà va ser la de creació d’un registre de persones la vida de les quals depén de l’electricitat perquè estan connectats a aparells. D’esta manera, des de la formació es volia millorar la situació davant una apagada de llum com la del passat 28 d’abril. Pots escoltar ací l’entrevista realitzada a La Veu del Ple: I ací l’informatiu sencer:

La Junta Local Fallera convoca el concurs per adjudicar la indumentària i complements de les falleres majors i les seues corts

La Junta Local Fallera ha presentat les bases del concurs d’indumentària per a les Falleres Majors. Les bases són pràcticament les mateixes que l’any passat, amb un increment dels diners i també amb la circumstància que enguany hi ha menys vestits a fer. Enguany, la Junta Local Fallera hi destinarà 19.950 euros, corresponents a la subvenció prevista per l’Ajuntament per a la confecció de la indumentària i complements. S’ha fet un estudi de mercat per a conèixer cada element de la indumentària per ajustar els preus. És a dir, l’Ajuntament ha incrementat el pressupost total. Així i tot, encara que enguany siguen menys falleres en la cort, això no vol dir que es vagen a fer vestits més cars, sinó que s’ha mirat el preu per vestit, segons ha explicat el vicepresident econòmic de la Junta Local Fallera, Alfredo Garés. Els indumentaristes poden optar a set lots i poden presentar proposta per a tots, per a un o per als que vulguen. El primer lot, la confecció dels vestits del segle XIX; segon lot, confecció del segon trage del segle XVIII; tercer i quart lot, els vestits de les corts d’honor; les calces van en un lot independent i el calçat també, igual que els adreços. El termini per a presentar-se es tanca el dia 14 de juliol. En setembre es tindrà l’espolí de la casa Vives i Marí i a partir d’ahí ja s’iniciarà la confecció. Des de la Junta local fallera aposten perquè les empreses i indumentaristes alzirenys es presenten al concurs i aconseguisquen els lots. Pots escoltar ací l’entrevista realitzada a El dia per davant: I ací l’informatiu sencer:

Alzira ret homenatge als tretze docents que enguany es jubilen i deixen les aules alzirenyes

Com cada any quan s’acaba el curs, es ret un homenatge a aquells i aquelles que ja no tornaran a les aules: docents que enguany es jubilen després d’anys de dedicació a les aules alzirenyes. Enguany han sigut 13 de distintes etapes educatives els que reberen la insígnia d’argent de la ciutat. L’acte es va celebrar ahir al saló de plens, on tant l’alcalde, Alfons Domínguez, com la regidora d’Educació, Virtuts Piera, els agraïren els serveis prestats en un acte que va comptar amb la presència de companys dels centres i familiars. Al llarg de l’acte es va repassar la trajectòria i es va fer entrega de la insígnia d’argent a les mestres M. Jesús Palazón Pelufo i Paqui Villaplana Tent de les escoletes infantils, Matilde Fons Donet del CEIP Alborxí, M. Carmen Soler Soler del CEIP García Lorca, Estela Ramón Navarrro i Amparo Lencina Martínez del CEIP Pintor Andreu i Charo Pérez Chico del Sagrada Família. També es jubilen les professores Marisa Carrió Aranda i Lidia Ribera Reig de l’IES José Ma Parra, i els cinc docents de l’IES Rei En Jaume Ana Dalmau Magraner, Joan Ferrer Boluda, José Grau Benedito, Lourdes Pardo Lloret i Pascual Vidal Mongort. També s’acull a la jubilació la que fora directora de l’Escola d’Adults Enric Valor, Cristina Peláez. Pots escoltar l’informatiu sencer ací:

Alzira Ràdio 107.9 fm Player oficial