L’Informatiu d’Alzira – 25 de juny de 2025

Beatriz Tortosa i Claudi Penalba ens acosten l’actualitat d’Alzira.
La regidora Mar Chordà presenta al·legacions a l’expedient disciplinari obert per UCIN en què la suspenen del partit

La regidora Mar Chordà no abandonarà l’escó a l’Ajuntament d’Alzira i continuarà endavant amb la seua acta de regidora. Chordà ha explicat que li han obert un expedient com afiliada en UCIN, l’han suspés cautelarment de militància, tal i com explicaren, i ha presentat al·legacions a este expedient. Mar Chordà diu que no va a callar, ja que troba tota esta qüestió inacceptable i injusta. Mar Chordà declara que ha presentat al·legacions al seu expedient. Tot i això, detalla que la resolució de la seua expulsió és del 22 de juny, un dia abans de les seues al·legacions i 4 dies abans que acabe el termini que ells mateixos van posar. És per això que considera que és una burla, ja que no li han donat l’oportunitat de defendre’s, perquè l’han suspés de militància sense deixar-la parlar. Pel que fa a la petició que li fa UCIN que entregue la seua acta de regidora, Chordà considera que l’acusen sense proves. Afirma en el seu comunicat que sempre ha defés la transparència i la democràcia en UCIN, i si ha parlat en públic ha sigut per a protegir els seus drets i denunciar coses greus, com un suposat assetjament que ja està en mans de la justícia. Recalca que l’acta és d’ella i ningú pot obligar-la a renunciar al que la ciutadania li va confiar, tal i com marca la llei. És a dir, continuarà sent regidora i ja avisa que no es quedarà callada. Així mateix, demana al partit que arxiven l’expedient i alcen la suspensió. Agraix, d’altra banda, tot el suport que està rebent. Pots escoltar l’informatiu sencer ací:
L’Ajuntament d’Alzira incrementarà la vigilància a les places perquè no es juge amb el baló i els vehicles no accedisquen a zones no permeses

La Policia Local alerta que s’incrementarà la vigilància a les places i parcs de la ciutat on hi haja més aglomeracions de persones. Així ho ha explicat el regidor de Seguretat, Enrique Montalvá, que augura sancions i més vigilància per part de la Policia Local. Des de la Regidoria de Seguretat es pretén dur a terme una campanya per a fer una ciutat més cívica; per això, es va a impulsar la vigilància en els espais públics per a fer complir les normes. El regidor Enrique Montalvá explicava en El dia per davant que s’han incorporat deu agents nous a la Policia Local, i que es van a posar sancions a tots aquells vehicles que transiten per espais públics on no estiga permés i hi haja gent a peu, com puga ser la plaça Major. I d’altra banda, també es van a sancionar aquells vehicles que ocupen places de càrrega i descàrrega sense ser eixe l’objectiu. També alerta el regidor de la prohibició de jugar al baló en llocs com la plaça Major, perquè poden provocar i, de fet, provoquen, accidents i inseguretat als vianants. Pots escoltar ací l’entrevista realitzada a El dia per davant: I ací l’informatiu sencer:
La piscina d’estiu d’Alzira, ja oberta fins el 31 d’agost

Esta setmana ja està oberta la piscina d’estiu a Alzira, paral·lelament a la coberta, que es mantindrà oberta durant el mes de juliol també. El regidor d’Esports recorda el civisme per a evitar el tancament de la piscina. La piscina obri de dilluns a diumenge d’11 del matí a 19:30 fins al 31 d’agost. Per accedir es pot comprar entrada, adquir l’abonament per a 10 banys o l’abonament mensual. I es pot pagar amb targeta bancària. El regidor d’Esports, Vicent de la Concepción, convida a disfrutar d’este servei amb responsabilitat. Pots escoltar l’informatiu sencer ací:
La Federació d’Associacions de Veïns presenta al·legacions al projecte del nou Pont de Xàtiva que projecta la Generalitat

La Federació d’Associacions de Veïns d’Alzira ha presentat al·legacions a l’avantprojecte del nou pont de Xàtiva de la Direcció General de l’Aigua per a evitar les inundacions. El col·lectiu s’oposa a que es gasten els cinc milions d’euros de pressupost per a unes obres que van a deixar l’estretament del barranc de la Casella igual que està ara. Amb este escrit d’al·legacions, l’entitat vol millorar l’avantprojecte perquè, tal i com està plantejat, no resol el coll d’ampolla, mantenint en el mateix lloc el mateix estretament. I pensa que això ja es va fer en 2004, quan es va construir un pont nou mantenint la mateixa amplària del barranc. Des de la Federació es recorda que van convocar diputats i representants polítics de tots els partits al Pont de Xàtiva per a ampliar el barranc. De fet, als pressupostos generals de l’Estat es va aprovar una partida de cinc milions d’euros per ampliar el barranc i evitar, així, les inundacions del centre urbà i especialment de barris com Les Basses. Diners que han estat cedits a la Generalitat perquè faça estes obres a través de la Direcció General de l’Aigua. I segons explica Voro Pérez, portaveu de la Federació de Veïns, en l’avantprojecte el que es veu és que el nou pont no dona solució perquè continuarà sent de 20 metres d’ample. Pots escoltar l’informatiu sencer ací:
Noves Generacions demana explicacions al Consell de la Joventut per la permissivitat amb què es repartiren adhesius polítics en la manifestació de l’Orgull

Noves Generacions del Partit Popular ha mostrat també, al igual que ho va fer el Partit Popular, la seua preocupació per la politització que es va produir durant la manifestació LGTBIQ+ celebrada el passat dissabte a Alzira. Una jornada que, segons els populars, hauria d’haver estat de respecte, diversitat i unió, però va ser utilitzada, lamentablement, com a altaveu d’interessos partidistes. En particular, lamenten la permissivitat del Consell de la Joventut d’Alzira, un òrgan que representa joves de totes les sensibilitats ideològiques i està finançat amb fons públics procedents tant de l’Ajuntament d’Alzira com de l’IVAJ. A Noves Generacions li preocupa que adhesius amb contingut polític circularen entre el públic assistent amb total impunitat, generant un ambient excloent i trencant la neutralitat que hauria de prevaldre en un esdeveniment com este. Consideren que la marxa LGTBIQ+ no pot convertir-se en una eina política al servei d’uns pocs; és i ha de continuar sent un espai de reivindicació transversal. Noves Generacions, a més d’instar al Consell de la Joventut d’Alzira a que done explicacions, vol que garantisca en el futur el seu compromís amb la pluralitat. Des de NNGG d’Alzira reiteren el seu suport al col·lectiu LGTBIQ+. Pots escoltar l’informatiu sencer ací:
El Festival Spanish Brass d’Alzira ret homenatge en la seua 24a edició al compositor alzireny de bandes sonores Arnau Bataller

Torna, un any més, el Festival Spanish Brass d’Alzira. La d’enguany és la 24a edició d’este festival dedicat als instruments de metall. Així, de l’1 al 5 de juliol, Alzira acollirà set concerts d’artistes tant de reconegut prestigi com emergents. I com sempre, amb la realització del curs per a alumnes de música, així com de tallers i exposicions diverses. Obrirà el festival l’agrupació d’Spanish Brass amb el seu últim espectacle, “Top Secret”, dedicat a les bandes sonores del cinema d’espionatge. El segon dia tindrem al duet de Navarra Café Kutz i el concert de professors del festival, que inclourà, a més, la final del XII Concurs Internacional de Composició SBalz. En la jornada també estarà present el resident d’Spanish Brass d’enguany, el saxofonista malagueny Ernesto Aurignac. El dia 3 se celebrarà el 40è aniversari del quintet de metalls francès Magnifica. Al dia següent, el prestigiós solista Håkan Hardenberger realitzarà un concert junt a Mats Bergström, però abans serà el torn del Concert Emergents, amb Kimberly Russ i Sergio Fernández, este últim guanyador del Concurs Nacional de Trompeta de Benimodo. Tant este concert com el de Café Kutz són gratuïts, tal i com explicava el representant d’Spanish Brass, Inda Bonet, ja que l’objectiu és dedicar-li un espai a la gent jove. Tancarà el festival el dia 5 la banda de la Societat Musical d’Alzira, dirigida per Teo Aparicio-Barberán i amb la participació d’alguns professors i artistes. D’altra banda, la personalitat d’esta edició és el compositor alzireny Arnau Bataller, nominat tres vegades al Premi Goya a Millor Banda Sonora Original durant els últims anys, i qui estarà present en eixe últim acte. El regidor de Cultura, Israel Pérez, destacava que el festival SBalz seguix consolidant-se com a referent a nivell nacional i internacional. En la mateixa línia parlava la presidenta de la Societat Musical d’Alzira, Loreto Petit, qui mostrava el seu orgull per participar en este festival durant les 24 edicions que enguany complix. Tots els concerts tindran lloc al Claustre de la Casa de la Cultura excepte el de cloenda, que serà al Gran Teatre. Les entrades, a 5 euros, 4 a preu reduït. Les poden adquirir a notikumi.com, telefonant al 914 879 637, o anant la taquilla del Gran Teatre dimarts i dijous de 19:30 a 21:00. Pots escoltar l’informatiu sencer ací:
Agenda RiberALZ 2025: Panku Duet

I esta vesprada tenim cita amb el segon concert del Festival de Percussió d’Alzira: RiberALZ. Hui és el torn del Panku Duet, que actuarà a l’auditori de la Casa de la Cultura a les 19:30. L’entrada, lliure. Este duet de percussió diversa el formen Ramón Llopis i Xavi Sanchis. Al concert de hui, presentaran l’espectacle Skylight Seance, en què interpretaran obres de diversos compositors nacionals i internacionals com Casey Cangelosi, Joao Pedro Oliveira, Juanjo Guillem, Dave Hall i Nicolas Martinciow. Un concert proper al públic, tal i com destaca Joan Soriano, membre de la formació de RiberALZ i professor al festival. Pots escoltar l’informatiu sencer ací:
L’Informatiu d’Alzira – 24 de juny de 2025

Beatriz Tortosa i Claudi Penalba ens acosten l’actualitat d’Alzira.
El Ministeri de Joventut i Infància atorga a l’Ajuntament d’Alzira una subvenció de més de mig milió d’euros destinats a la infància i la joventut

El Ministeri de Joventut i Infància ha concedit una subvenció directa a l’Ajuntament d’Alzira per a finançar prestacions bàsiques en l’àmbit de la infància, l’adolescència i la joventut com a mesura de resposta davant els danys causats per la DANA. El pressupost és de 585.613 euros, dels quals 220.000 es destinaran a inversió, i la resta a despeses corrents en béns i serveis, la qual cosa permetrà dur a terme diversos projectes i programes. Pel que fa a este últim apartat, es duran a terme set projectes. “Riu d’emocions”: és un projecte de suport psicosocial per a la joventut i infància d’Alzira enfront de la vulnerabilitat. També es duran a terme projectes de benestar emocional en el temps lliure vacacional amb especial èmfasi en xiquetes i xiquets, joves i adolescents en situació de vulnerabilitat i desemparament. Un altre dels programes ensenyarà als més menuts a actuar davant les situacions d’emergència i catàstrofes naturals a través de jocs, contes i simulacres adaptats a la seua edat. Altre projecte que es farà s’anomena “Llavors per al futur” i mourà un grup de joves a través de la recuperació i manteniment d’horts urbans, fomentant la seua consciència ecològica. Pel que fa a les inversions, es faran intervencions en tres espais. D’una banda, s’adequarà el Centre d’Informació Juvenil de la Casa de la Cultura, ja que les seues parets s’han vist deteriorades per les pluges. La subvenció del Ministeri també permetrà habilitar un alberg provisional en el gimnàs del CEIP Vall de la Casella, que es posarà en marxa únicament durant emergències i mentre siga necessari preveure l’evacuació de persones que residisquen en zones inundables. D’altra banda, esta subvenció també contribuirà a continuar amb el projecte de renaturalització dels patis escolars. Es destinaran 103 mil euros a llevar paviment de formigó als patis i substituir-los per espais naturals i amb vegetació, més permeables i que absorbisquen l’aigua quan hi haja inundacions. I l’últim projecte és recuperar el parc d’educació viària. Pots escoltar l’informatiu sencer ací:

















