NOTÍCIES

El PP presenta una moció integral contra l’ocupació il·legal de vivendes a Alzira per al seu debat en el pròxim plenari

El grup municipal del Partit Popular ha presentat hui, per al seu debat en el pròxim ple ordinari de juny, una moció integral contra l’ocupació il·legal de vivendes a Alzira. La iniciativa proposa, entre altres, la creació d’una unitat municipal de prevenció i seguiment de l’ocupació, coordinada entre Policia Local, Serveis Jurídics i Urbanisme. La proposta presentada pel regidor Benjamín Ferrer planteja, a més, un protocol d’intervenció ràpida per a desallotjar immobles ocupats il·legalment i sancions administratives als ocupes arreplegades en una ordenança municipal específica. Un altre dels objectius que es perseguix és que l’Ajuntament done  assessorament jurídic gratuït als propietaris afectats i que faça campanyes de sensibilització per a fomentar la denúncia ciutadana, a més d’un reforç policial preventiu en les zones amb major incidència i acords amb entitats financeres per a evitar noves ocupacions. D’altra banda, a la moció també es demana al Govern d’Espanya reformar la llei i garantir desallotjaments exprés en 24–48 hores. Pots escoltar l’informatiu sencer ací:

Alzira donarà suport a la demanda de l’Ajuntament de Carcaixent per a declarar la Mare de Déu d’Aigües Vives com a festa d’interés turístic

Al mes d’octubre, Carcaixent honora la Mare de Déu d’Aigües Vives, una festa que rememora la troballa de l’antiga imatge de la Verge trobada al camp de l’Olivera a la Vall d’Aigües Vives per un llaurador al segle XIII. Una festa per a la qual s’ha demanat el reconeixement com a festa d’interès turístic provincial. La petició l’ha fet l’Ajuntament de Carcaixent que és qui commemora esta festivitat, però també comptarà amb el suport de l’Ajuntament d’Alzira, ja que, a més de veïnatge, compartixen vincles a la Vall d’Aigües Vives. En el pròxim plenari, a proposta del regidor de Patrimoni, l’Ajuntament d’Alzira s’unirà i donarà suport a la demanda de l’Ajuntament de Carcaixent. Pots escoltar l’informatiu sencer ací:

L’Hospital de La Ribera aconseguix realitzar 500 operacions de genoll amb l’innovador robot quirúrgic CORI

L’Hospital Universitari de La Ribera ha aconseguit esta setmana una important fita mèdica en realitzar 500 intervencions de pròtesis de genoll amb l’ajuda del robot quirúrgic CORI. Es tracta d’un sistema pioner a la Comunitat Valenciana que reforça el lideratge del centre en cirurgia ortopèdica assistida per tecnologia d’avantguarda. Des de la seua incorporació en 2021, el robot ha permés desenvolupar una cirurgia més precisa, segura i personalitzada. L’Hospital de La Ribera va ser el primer centre de la Comunitat Valenciana i d’Espanya a incorporar este innovador assistent robòtic en intervencions de genoll i, des de llavors, és l’hospital que més operacions ha realitzat amb ell. El cap de servei de Traumatologia, Ismael Fargueta, destaca la improtància d’esta teconologia.  per a millorar la vida dels pacients. El robot CORI (Center of Real Intelligence) assistix al cirurgià mitjançant un escàner 3D que analitza el genoll del pacient abans i durant l’operació. La clau està en el fet que el robot oferix al cirurgià informació en temps real sobre l’anatomia i permet ajustar cada detall perquè la pròtesi encaixe perfectament. El doctor Antonio Calatayud, traumatòleg especialista en el Robot CORI, ha subratllat que el sistema permet que les protèsis duren més. L’impacte d’esta tecnologia també ha sigut clau en la formació de professionals sanitaris: més de 40 hospitals d’Espanya i altres països europeus han enviat equips a Alzira per a aprendre esta tècnica, atrets per l’experiència acumulada a l’Hospital de la Ribera. Pots escoltar l’informatiu sencer ací:

La plaça Major d’Alzira acollirà demà la tercera trobada d’art per a persones amb malalties mentals, “Estimart”

“Expressar-se és cuidar-se”. Sota este lema, el Sasem, Servei d’Atenció i Seguiment a persones en problemes de Salut Mental Greu, ha organitzat Estimart, la 3a Trobada d’art per a persones amb malalties mentals greus, que se celebrarà demà a partir de les 10 del matí a la plaça Major d’Alzira. Estimart arriba a la seua tercera edició i es reaferma com un espai d’expressió artística i emocional per a les persones amb malaltia mental greu. Enguany, la trobada se centra en la decoració de lletres amb diferents tècniques pictòriques en relació amb la salut mental: el collage cubista, el collage amb textures i la pintura lliure. Des del Sasem han volgut ampliar la trobada d’enguany. Per això, han convocat també als Sasem de Xàtiva, Algemesí i Carcaixent, a banda de l’Escola d’Arts Plàstiques d’Alzira i Afaradem, que hi participen des de la primera edició. En total, 60 persones estaran a la plaça Major fent art per a visibilitzar a les persones amb malaltia mental greu. Precisament d’això ens parlaven Encarna Saurina i Laura Vivó, del Sasem d’Alzira, qui explicava que ara se parla més de la salut mental però encara pesa un fort estigma sobre les persones amb malaltia mental greu. Pots escoltar ací l’entrevista realitzada a El dia per davant: I ací l’informatiu sencer:

Alzira acull, des de hui, la tercera edició del festival RiberALZ amb cinc concerts de percussió i un curs per a alumnes

Alzira és percussió. Hui s’enceta la 3a edició del Festival RiberALZ. Cinc concerts des de hui fins dissabte on podrem gaudir de la percussió de la mà de reconeguts artistes i grups en l’àmbit de la música clàssica i orquestral. Esta vesprada a les 19:30, el claustre de la Casa de la Cultura acollirà la primera de les actuacions. L’entrada és lliure. El concert de hui anirà a càrrec dels anomenats solistes del festival, que interpretaran obres de compositors com Junqueira, Jesús Torres, Ramón Humet, Joao Pedro Oliveira i Minoru Miki. Recordem que RiberALZ es un gran projecte al voltant de la percussió. D’una banda, consta de cinc concerts diferents, com déiem. I d’altra, organitza un curs de percussió a la Societat Musical d’Alzira, dirigit a estudiants d’escoles de música i conservatoris de grau elemental i mitjà que vullguen profunditzar en l’art de la percussió clàssica i orquestral. Tot, amb un gran equip de prestigiosos professors i intèrprets. Així, una trentena d’alumnes treballaran al llarg de la setmana els instruments de làmines, de membrana, multipercussió i moviment i tècniques d’estudi, d’iniciació a la improvisació i moltes altres disciplines. Pel que fa als concerts, demà actuarà el Panku Duet a la Casa de la Cultura; dimecres serà el torn del projecte SOXXI; divendres l’alumnat donarà un gran concert a la pl. de les Lletres Valencianes; i finalment, dissabte, tancaran el festival RiberALZ & Friends. Una programació del tot variada que vol acostar la cultura, i en concret la percussió, al poble. Pots escoltar ací l’entrevista realitzada a CulturClau: I ací l’informatiu sencer:

L’equip artístic dels Salons Carlos Valiente recull el premi a Millor Equip Artístic del Món dels International Hairdressing Awards

L’equip artístic dels Salons Carlos Valiente va recollir el premi a Millor Equip Artístic del Món dels International Hairdressing Awards el passat dissabte a Manchester. Després de conéixer la notícia en abril, la firma alzirenya de perruqueria ja ha pogut fer seu el guardó. L’Art Team de Salons Carlos Valiente era un dels tres finalistes a Millor Equip Artístic del Món i compartia nominació amb referents mundials com TONI&GUY (del Regne Unit) i SACO (de la Xina), dos de les marques més influents en el sector. Carlos Valiente mostrava la seua felicitat per haver guanyat este premi com a equip, el premi més important que han rebut fins ara. Estos guardons, considerats els més prestigiosos de la perruqueria global, donaren a conéixer fa uns mesos als 18 finalistes en les seues sis categories, seleccionats entre més de 500 col·leccions presentades. A més, dins de les nominacions individuals, l’estilista Bernat Sayol, integrant de l’Art Team, va ser seleccionat com a finalista en la categoria de Millor Col·lecció Comercial Masculina Internacional. Ara, el repte dels salons Carlos Valiente és arribar a Àsia, sobretot al Japó, on el nivell és molt alt, i també als E.E.U.U. Pots escoltar l’informatiu sencer ací:

L’Ajuntament d’Alzira crida a la responsabilitat ciutadana davant l’alerta taronja per incendi i el primer conat de divendres a la Barraca

La temporada de risc d’incendis ja ha començat. El primer conat es va produir divendres a la Barraca d’Aigües Vives, i gràcies a la ràpida intervenció de protecció Civil de Carcaixent, els bombers i la polia local s’ha quedat només en un conat. L’incendi, que es va produir pera la vesprada a la zona coneguda per Racó de Matamoros, va ser detectat per Protecció Civil de Carcaixent. Fins allí es desplaçaren bombers, protecció civil i VACIF d’Alzira a més de les forces policials, dos autobombes i bombers forestals. Finalment, es varen cremar mil metres quadrats. Així les coses, durant estos dies s’ha establert vigilància del terme forestal, tot i que no s’ha tancat la Murta ni la Casella perquè no hi havia vent. Des de l’Ajuntament es demana molta precaució sobretot en les zones pròximes al terme forestal, ja que estem en alerta taronja i s’ha d’evitar qualsevol acció que puga produir una espurna de foc. Pots escoltar l’informatiu sencer ací:

L’Ajuntament d’Alzira aposta per una agenda urbana després de la dana amb prioritat cap a la seguretat de les persones

L’Ajuntament d’Alzira ha participat hui en la jornada d’”Agendes de reconstrucció” que organitza el Ministeri de Vivenda i Agenda Urbana. Una jornada on l’alcalde d’Alzira ha exposat com a prioritària la seguretat de la ciutadania en el desenvolupament urbanístic de la ciutat i on, a més, ha demanat canvis als legisladors. A les jornades, l’Ajuntament d’Alzira ha estat convidat junt amb altres entitats i ajuntaments afectats per la dana perquè expliquen com gestionaran la reconstrucció i els canvis que ha originat en l’agenda urbana de cada municipi. En el cas d’Alzira, l’alcalde ha detallat que l’agenda urbana i el model de ciutat que tenia establits Alzira anaven pel bon camí: el que han canviat són les prioritats. Per això, considera que ara la prioritat serà la seguretat de les persones, pel que la ciutadania s’ha de implicar i ser conscient del risc. D’altra banda, en la seua intervenció, l’alcalde d’Alzira reclama també canvis en els arquitectes i en la legislació. En els professionals de l’arquitectura, perquè els seus dissenys s’adeqüen a les característiques de la nostra zona per a crear espais públics que garantisquen la permeabilitat del sol per a reduir la inundabilitat. És a dir, menys formigó, i posava com a exemple de males pràctiques la plaça Cartonatges o de la Generalitat. També reclama canvis legislatius que aporten flexibilitat per tal que els Ajuntaments puguen actuar per a protegir a les persones, fins i tot en terrenys privats. Posava com a exemple la qüestió de les franges perimetrals per a protegir les urbanitzacions en terreny forestal, que implica que, tot i que és obligatori fer-les, l’Ajuntament ha d’indemnitzar al propietari. Pots escoltar l’informatiu sencer ací:

Alzira Ràdio 107.9 fm Player oficial