NOTÍCIES

L’Ajuntament d’Alzira, instal·lacions municipals i el 80% dels comerços adherits a l’AEA tancaran demà les seues portes pel dia de Sant Joan

Com que demà a la Comunitat Valenciana, es marca en el calendari laboral com a dia festiu recuperable. Hi ha moltes activitats i serveis que funcionaran com si fora diumenge, és a dir, que tanquen. És per això que fem un repàs del que anem a trobar-nos demà al carrer: mols espais tancats. És el cas de l’autobús urbà d’Alzira, el qual tindrà horaris de festiu. També estaran tancats l’Ajuntament i les instal·lacions municipals; ara bé, demà estarà oberta la piscina d’estiu, que des de hui obri les seues portes de dilluns a diumenge d’11 a 19:30. I pel que fa als comerços, des de l’Associació Empresarial d’Alzira han confirmat que una gran majoria, el 80 per cent dels establiments adherits a l’associació, tancaran les seues portes. Pots escoltar l’informatiu sencer ací:

L’àrea de Serveis Socials de l’Ajuntament d’Alzira celebra la Nit de Sant Joan amb un sopar de pa i porta i un ball per a fomentar l’envelliment actiu

Hui celebrem la Nit de Sant Joan I, com cada any, donem la benvinguda a l’estiu. Enguany, la Regidoria de Serveis Socials, Igualtat i Polítiques Inclusives ha organitzat una nit de Sant Joan centrada en l’estratègia local per a l’envelliment actiu de les persones majors. La festa començarà a les 21:15 de la nit amb el sopar de pa i porta. Serà al c/Costa, al costat de BBVA i l’Associació de pensionistes El Xúquer. I després serà el torn del ball amb Plácido y Merche. La regidora Amèlia Blanquer destacava esta vetllada com una oportunitat per a enfortir els vincles comunitaris que treballa l’Ajuntament, a l’igual que amb les activitats realitzades durant tot l’any, per a fomentar l’envelliment actiu. A banda del sopar i el ball hi haurà alguna sorpresa. I recordem que es recomana anar vestits i vestides de blanc. Les entrades, fins a completar aforament, s’han d’adquirir a l’Associació de Pensionistes El Xúquer de 10 h a 12 h i de 17 h a 19 h. Pots escoltar l’informatiu sencer ací:

El PP d’Alzira denuncia que Compromís va fer un ús partidista del Dia de l’Orgull al repartir adhesius de “Mazón, dimissió” durant la marxa

El Partit Popular d’Alzira ha criticat el que considera un ús partidista del Dia de l’Orgull per part de Compromís. Lamenten que durant la marxa del passat dissabte, este partit repartira adhesius exigint la dimissió del president de la Generalitat, Carlos Mazón. Una acció que, segons els populars, representa una utilització deliberada de col·lectius històricament oprimits per a obtindre rèdit propagandístic. Este cap de setmana, la marxa de l’Orgull celebrada a Alzira tornà a demostrar el compromís de la societat amb la diversitat, la igualtat i la llibertat, assenyalen des del PP. No obstant això, afigen, alguns partits aprofitaren l’acte per instrumentalitzar-lo amb fins partidistes. Els populars denuncien, d’una banda, el silenci de Compromís davant l’escàndol que sacseja el PSOE, amb alts dirigents implicats en trames de corrupció que inclouen l’ús de dones prostituïdes per a “entreteniment” en despatxos. Des del PP es pregunten quin feminisme defensa Compromís quan calla davant l’abús de les dones i es limita a atacar de forma oportunista qui no comparteix la seua ideologia. I d’altra banda, destaquen que el Partit Popular d’Alzira va proposar que els regidors foren inclosos en el protocol municipal contra l’abús sexual i laboral, però tant Compromís com el PSOE votaren en contra. Imatge: Riberaexpress Pots escoltar l’informatiu sencer ací:

L’Associació Valenciana d’Agricultors reclama ajudes directes als agricultors afectats per la pedra i millores en l’assegurança

L’Associació Valenciana d’Agricultors reclama ajudes directes als agricultors afectats per la pedra i millores en l’assegurança. Les tempestes que s’estan succeint estos dies en la Comunitat Valenciana aporten, en línies generals, unes pluges beneficioses per al camp, però en alguns punts cal lamentar danys localitzats a causa de la pedra. AVA-ASAJA ha comptabilitzat al llarg d’esta primavera més de set tempestes amb important afecció de graníssol, les quals han ocasionat uns 40 milions d’euros en pèrdues al sector agrari. Per això, l’entitat presidida per Cristóbal Aguado insistix a les administracions a posar en marxa ajudes directes destinades als productors damnificats i millores en les assegurances agràries. En esta línia, AVA va sol·licitar en la Comissió Territorial d’Assegurances Agràries una revisió de les normes de peritació de tots els cultius per a cobrir les pèrdues reals en producció. Des de l’organització es recorda que el termini per a demanar l’assegurança de cítrics es tanca el pròxim 15 de setembre. El responsable d’assegurances d’AVA-ASAJA, José Luis Rodrigo, detallava els riscos que es cobriran. Pots escoltar l’informatiu sencer ací:

La Mancomunitat de la Ribera Alta obri tres borses de treball per a tècnics informàtics, tècnics de serveis socials i arquitectes

La Mancomunitat de la Ribera Alta ha obert tres borses de treball per a distints professionals: tècnics informàtics, tècnics de serveis socials i arquitectes. El termini per a presentar les instàncies comença hui i es tanca el pròxim 22 de juliol. D’una banda, es necessiten tècnics superiors de sistemes informàtics i, per això, demanen persones que compten amb titulacions del grup B de tècnic en sistemes informàtics en xarxa, desenvolupament d’aplicacions web i desenvolupament d’aplicacions multiplataforma. També es va a crear una borsa de treball amb persones que hagen fet un grau en treball social o educació social. I, en tercer lloc, es necessiten també arquitectes que tinguen la titulació de llicenciatura o grau en Arquitectura. Les persones interessades poden fer la seua inscripció a la seu electrònica de la Mancomunitat de la Ribera Alta. Les persones que vulguen participar hauran d’inscriure’s abans del 22 de juliol i, a partir d’ací, comença el procés de concurs-oposició. Pots escoltar l’informatiu sencer ací:

La Diputació de València redactarà un Estudi de Planejament Viari per a valorar un nou accés a l’Hospital de la Ribera

La Diputació de València redactarà un Estudi de Planejament Viari per a estudiar un nou accés a l’Hospital de la Ribera. És la principal conclusió de la reunió que mantingueren ahir el president de la corporació provincial, Vicent Mompó, amb l’alcalde d’Alzira, Alfons Domínguez, i la gerent de l’Hospital de la Ribera, Rosabel Ribes. La idea és que l’hospital tinga més d’un accés i connectar-lo amb l’ampliació de l’aparcament que té previst dur a terme la Conselleria. A més, en la reunió celebrada ahir s’ha acordat posar en marxa l’estudi d’un carril bici per a connectar l’hospital amb la via ciclista que està projectant l’Ajuntament des de l’estació de Renfe. Finalment, el tercer acord de la reunió és subvencionar les obres d’ampliació del camí municipal que dona accés a les urgències de l’hospital. Segons explica l’alcalde d’Alzira, Alfons Domínguez, el principal problema és que l’Hospital de la Ribera sols té un accés d’entrada i eixida, i si s’haguera d’evacuar el centre per alguna emergència, hi hauria problemes. En la mateixa línia, la gerent de l’Hospital de la Ribera, Rosabel Ribes, ha argumentat que és una reivindicació de les dos Riberes tindre millors accessos i un pàrquing més gran. Ribes ha recalcat, al mateix temps, que la reunió ha sigut molt gratificant, ja que és un exemple de col·laboració per a donar solució a un problema que afecta tota la població de la Ribera. Pots escoltar l’informatiu sencer ací:

L’Ajuntament d’Alzira finalitza les actuacions al Polígon Industrial del Mercat d’Abastos amb una inversió de 200.000 euros

La repavimentació d’alguns carrers i la instal·lació de càmeres de seguretat són les principals inversions que s’han fet al polígon del Mercat d’Abastos durant els últims mesos. Una inversió que ha sigut possible gràcies a les subvencions concedides per l’Institut Valencià de Competitivitat Empresarial, IVACE. Alzira va ser seleccionada per este organisme de la Generalitat Valenciana com a receptora de 200.000 euros per a l’execució de projectes d’inversió per a la millora de les infraestructures als parcs empresarials, a càrrec del pressupost de 2024. Les obres afecten principalment a la millora de la seguretat, però també han permés millores en la mobilitat urbana en termes constructius i de seguretat per a l’usuari. Pel que fa a la imatge del polígon, s’ha actuat en la regeneració de l’espai enjardinat. S’han instal·lat càmeres de control de trànsit a les rondes Barrablet i Tintorers, s’han repavimentat els carrers Moliners i Teixidors, s’han millorat les zones, especialment en la ronda dels Tintorers al seu pas des de la CV-50 i CV-42, i s’ha dut a terme la neteja i desbrossament i plantació de xiprers. El regidor d’Urbanisme, Andrés Gomis, explica la necessitat d’invertir en els polígons per a fer-los més atractius per a que s’instal·len les empreses. Pots escoltar l’informatiu sencer ací:

Alzira Ràdio 107.9 fm Player oficial