“La veu nocturna del Parra” posa punt i final esta temporada a Alzira Ràdio després de 35 setmanes de programació

Durant trenta cinc setmanes, l’institut Josep Maria Parra ha tingut una finestra oberta a Alzira Ràdio. Ahir es posava punt i final a este curs amb un programa especial dedicat a fer balanç de l’espai La veu nocturna del Parra, un programa pel qual han passat alumnat, professorat i convidats. La veu nocturna del Parra ha comptat amb tres tipus de programes. D’una banda, programes temàtics que s’han treballat a l’aula i que es preparen a classes de comunicació audiovisual; en segon lloc, programes de difusió de l’oferta educativa; i un tercer grup de programes que s’han dedicat a parlar de projectes que s’han dut a terme en l’institut. A través d’este espai radiofònic setmanal, s’ha complit diversos objectius educatius: des de treballar en equip a millorar la seua expressió oral. El programa servix per a que l’alumnat puga expressar allò que fa i opinar, i també és una finestra oberta per a donar conèixer la seua oferta educativa, l’activitat del centre, concursos, premis, projectes, etc. A més, al programa està arrelat a l’actualitat i per tant, enguany les alumnes han pogut contar la seua experiència solidària en la dana, entre altres temes que han tractat. La veu nocturna del Parra s’ha emés durant el curs cada dilluns pel matí a Alzira Ràdio, el programa tornarà el pròxim curs. Pots escoltar ací l’entrevista realitzada a La veu nocturna del Parra: I ací l’informatiu sencer:
L’Informatiu d’Alzira – 18 de juny de 2025

Beatriz Tortosa i Claudi Penalba ens acosten l’actualitat d’Alzira.
Leo Adrià, bronze a l’All Japan Internationals de karate

Leo Adrià va aconseguir al Japó una medalla de bronze, experiència que ens conta als estudis d’Alzira Ràdio. A més, quatre karatekes del Fighters Leo han aconseguit altres tantes medalles en el campionat nacional KWF. Escoltem Leo a partir del minut 4’12”.
Joan Marco i Alba Sánchez, nous campions d’Espanya d’halterofília

15 anys després i amb 37 d’edat, Joan Marco va aconseguir el títol de campió d’Espanya absolut. Alba Sánchez també recupera el ceptre després del 3r lloc de l’any passat. Parlem amb Joan a partir del minut 25’51”
L’Informatiu d’Alzira – 17 de juny de 2025

Beatriz Tortosa i Claudi Penalba ens acosten l’actualitat d’Alzira.
34 persones s’unixen a les tasques de neteja i reparació de camins i barrancs d’Alzira gràcies al Pla d’Ocupació DANA 2025

Enguany, 90 persones estaran durant l’estiu netejant i reparant camins i barrancs del terme municipal. D’estes persones, almenys 34 prolongaran el seu treball fins a finals d’any. Tot ha estat possible a través del Pla d’Ocupació DANA 2025 del Ministeri de Treball i Economia Social. Este matí, l’Ajuntament d’Alzira ha acollit la recepció dels participants en el Pla d’Ocupació DANA 2025. Un pla destinat a contractar persones desocupades per a executar obres i serveis per a la recuperació, rehabilitació i reconstrucció dels danys causats pel temporal. De totes les contractacions, 34 persones s’encarregaran de netejar i reparar camins i barrancs per tal de retirar obstacles i netejar les zones davant de la nova temporada de pluges. Estaran sis mesos i el principal objectiu serà eixe. Estos treballadors se sumaran als 54 que treballaran de juliol a setembre amb el programa habitual del SEPE agrícola. La finalitat, deixar el terme preparat per a la tardor i les pluges. D’altra banda, el programa SEPE Dana també ha incorporat personal d’oficina a diversos departaments que veuen les tasques incrementades per la gestió de les obres i, per això, també hi ha treballadors més tècnics. El programa té una durada de 6 mesos, fins a desembre de 2025. Pots escoltar l’informatiu sencer ací:
Alzira reunix en una mesa intersectorial totes les entitats que participen en la lluita contra la violència de gènere

L’Ajuntament d’Alzira acull hui una mesa de coordinació multidisciplinària en matèria de violència de gènere. Es tracta d’una iniciativa que pretén fer una diagnosi de la situació d’Alzira en matèria de violència de gènere i posar en comú totes les iniciatives realitzades. Segons les dades de la Subdelegació del Govern, Alzira té, a hores d’ara, 151 casos detectats de violencia de gènere, i únicament tres d’ells compten amb un dispositiu telemàtic per qüestions d’allunyament. Respecte al nivell de risc dels casos de violència contra la dona detectats i controlats pel sistema Viogen, el mateix sistema establix nivells de risc. En Alzira hi ha: cap cas de risc extrem, un cas de risc alt, 12 de risc mitjà, 77 de risc baix, i en la resta no s’aprecia risc. A més de fer la diagnosi de la situació del municipi en l’últim semestre a través de les dades de Viogen, s’han exposat les activitats realitzades des de l’Ajuntament i s’ha dut a terme la previsió de cara al pròxim any. Giménez ha explicat que tot i que les xifres s’incrementen, es deu a que s’està treballant bé i les xifres augmenten perquè les dones denuncien més. Esta reunió ha comptat amb representants de l’Ajuntament, a través del departament de Serveis Socials i Igualtat, Educació, Sanitat i Policia Local, la Policia Nacional, l’Oficina d’Atenció a Víctimes del Delicte i el Jutjat de Violència de Gènere d’Alzira. També representants dels centres de salut d’Alzira. Les meses interdisciplinaris venen regulades al protocol de la Federació de municipis i províncies al que es va adherir el 2016. Hui s’ha constituït esta mesa de coordinació policial, donada la necessària coordinació amb la resta de recursos de suport jurídic i psicosocial del municipi, autonòmics i estatals en matèria de violència de gènere. Pots escoltar l’informatiu sencer ací:
La Conselleria de Sanitat activa l’alerta roja per calor extrema en 15 municipis de la Ribera Alta per a hui i demà per l’onada de calor

Queda menys d’una setmana perquè comence l’estiu, però l’oratge pareix que ja ha canviat d’estació. I és que a partir de hui i durant els pròxims cinc dies tindrem una onada de calor a la Ribera Alta, amb temperatures que superaran els 36ºC. De fet, a hores d’ara, la Conselleria de Sanitat ja ha activat l’alerta roja (risc alt) per calor extrema en 15 municipis de la comarca per a hui i per a demà. Altres localitats estan en alerta taronja, i de moment Alzira es troba en nivell groc, amb risc baix. Els recordem que este sistema d’alertes per colors és una iniciativa que activà la Conselleria de Sanitat el passat 15 de maig per a emetre avisos i previndre a la ciutadania en cas de calor extrema. Una iniciativa que s’emmarca dins del projecte internacional de One Health (Una sola salut), que entén la salut de les persones, dels animals i dels ecosistemes com un tot relacionat; per exemple, quan pensem en les malalties causades pels mosquits, que proliferen a causa de les altes temperatures derivades del calfament global. Així, este programa en què participa la OMS i la ONU, entre altres, pretén conscienciar sobre la salut global i establir mesures al respecte, tal i com ho explica Mª Ángeles Delás, farmacèutica de la Unitat de Sanitat Ambiental del Centre de Salut Pública d’Alzira. D’esta manera, i amb l’onada de calor que ens arriba per als pròxims dies, cal seguir les recomanacions indicades per la Conselleria com fer exercici en les hores menys caloroses, evitar l’exposició directa al sol entre les 12:00 i les 17:00, utilitzar cremes protectores i protegir les persones majors o vulnerables. Pots escoltar ací l’entrevista realitzada a l’Espai de Salut: I ací l’informatiu sencer:
El Departament de Salut de la Ribera incorpora 36 nous residents a l’Hospital, inclosa la primera resident de Geriatria en tota la Comunitat

El Departament de Salut de la Ribera incorpora 36 nous residents, entre ells, la primera resident de geriatria a la Comunitat Valenciana. A més, s’han acomiadat els 34 metges residents que han acabat la seua formació, dels quals quatre es quedaran com a metges de família. Ahir s’incorporaren els nous residents en un acte de benvinguda a l’Hospital d’Alzira. Entre els 36 residents, hi ha metges interns residents (MIR), farmacèutics (FIR), infermers (EIR) i un psicòleg intern resident (PIR), que es formaran com a especialistes tant en el propi hospital com en els centres d’Atenció Primària del Departament. Amb estes incorporacions, el Departament de Salut de La Ribera compta actualment amb un total de 166 residents en formació. Una de les novetats d’enguany és que l’’Hospital d’Alzira és l’únic centre de la Comunitat Valenciana acreditat per a impartir la formació en Geriatria i, per això, enguany incorpora una resident en esta especialitat. Com a novetat per al curs 2026, el Ministeri de Sanitat ha concedit l’acreditació al Servei d’Oncologia Radioteràpica com a unitat docent, la qual cosa permetrà impartir formació en esta especialitat en el propi hospital. Per al pròxim curs, també es duplicarà el nombre de places de formació per a l’especialitat de Medicina Familiar i Comunitària, que passaran de les 6 actuals a un total de 12. Així mateix, el Departament de Salut contractarà per a la seua plantilla 4 dels 5 metges residents de Medicina Familiar i Comunitària que finalitzen ara la seua formació. Un fet que destacava Francisco Tarazona, responsable de Docència i Investigació, perquè significa que els residents volen quedar-se en el Departament on han estat formant-se. Pots escoltar l’informatiu sencer ací:
El Comité d’Empresa titlla d’èxit històric i rotund la vaga del personal subrogat del Departament de Salut de la Ribera

El Comité d’Empresa del Departament de Salut de la Ribera ha valorat com un èxit històric i rotund la vaga del personal subrogat realitzada els passats 12 i 13 de juny. En concret, parlen d’un 80% d’adhesió a les mobilitzacions de dijous i fins un 90% a les de divendres. Assenyalen des del Comité que a dia de hui seguixen rebent adhesions a les protestes i denuncien un abús per part de la Conselleria de Sanitat en la designació dels serveis mínims i les mesures organitzatives que es van prendre per a minimitzar l’impacte de la vaga. Afegixen que pràcticament la totalitat del personal subrogat de l’Hospital i dels Centres de Salut ha mostrat el seu rebuig cap a una situació insostenible, i han participat tant secundant la vaga com en les dos manifestacions que han tingut lloc a l’Hospital. El Comité d’Empresa, amb el suport mostrat pel personal al qual representa, considera que estes protestes són un punt d’inflexió en la relació amb la Conselleria de Sanitat, i que hi ha un abans i un després de les mobilitzacions. Així les coses, com a primera mesura post-vaga s’ha registrat un escrit dirigit a la Conselleria de Sanitat amb l’exigència d’una reunió urgent de la comissió negociadora del nou conveni, amb un únic punt en l’ordre del dia: la negociació del nou conveni col·lectiu. Des del Comité insten al conseller Marciano Gómez, qui en declaracions recents en relació a la vaga nacional del personal facultatiu digué que “s’ha d’escoltar als professionals”, a que escolte al personal de la Ribera. Pots escoltar l’informatiu sencer ací:

















