NOTÍCIES

El PSOE-PSPV demana que torne la Cirurgia Cardíaca a l’Hospital de la Ribera

El PSPV-PSOE titlla de “punyalada a la sanitat pública” la supressió de l’àrea de Cirurgia Cardíaca de l’Hospital de la Ribera. La secretària de Sanitat i Salut Mental del PSPV-PSOE, Carmen Martínez, assenyala que esta retallada pot costar la vida d’alguns dels veïns i veïnes de la comarca de la Ribera. La socialista ha considerat que la decisió de la Generalitat de traslladar als pacients de l’àrea a l’Hospital General de València suposa un minvament dels serveis públics que implica, al seu torn, una pèrdua de la qualitat de vida de la ciutadania. A més, ha recordat que “estan parlant d’un servici que ha salvat moltes vides a la província i que Mazón, per pura ideologia, s’oblida de la salut de la gent i aposta per la sanitat com a negoci”. All mateix temps, Martínez ha exigit a la Generalitat que “es revertisca la decisió”. D’altra banda, el secretari general del PSPV-PSOE a la comarca de la Ribera Alta, Jonathan Martínez, ha apuntat que “estem parlant d’un servici que ha salvat moltes vides i que és molt necessari per a la comarca”, i ha denunciat que “el tancament d’este servei comportarà greus conseqüències per a la salut de les i els pacients, especialment els que patisquen patologies agudes, on l’atenció primerenca és vital per a la supervivència”. Pots escoltar l’informatiu sencer ací:

La Unió denuncia la importació de 6.000 tones d’arròs d’altres països per part de la major propietària de marques valencianes

La Unió Llauradora denuncia l’entrada a València d’un vaixell amb 6.000 tones d’arròs importat de Myanmar i dirigit a l’empresa Herba Ricemill del Grup Ebre Foods, propietària de marques tan importants com La Fallera, Sos, Brillante o La Cigala. L’empresa, amb instal·lacions a Algemesí, ja ha sigut escenari de protestes dels arrossers davant les massives importacions de tercers països. Els costos de producció del cultiu seguixen pels núvols, destaquen des del sindicat, sobretot per la falta de matèries actives per a lluitar contra plagues. La Unió sol·licita a la Conselleria d’Agricultura que inspeccione la procedència, efectue analítiques i controle l’envasament d’eixe arròs. Amb la pràctica de les importacions, estes grans empreses pretenen baixar el preu de l’arròs valencià, amb el que suposa per a la renda dels nostres llauradors, afegixen des del sindicat, que critica la falta de reciprocitat en els acords comercials de la UE amb països tercers. La Unió també denuncia que les grans empreses arrosseres no especifiquen el país d’origen en els paquets d’arròs que venen. Algunes d’elles venen arròs de fora com si fora valencià, indicant en l’etiqueta únicament el distribuïdor local i que està envasat en la Comunitat Valenciana i, fins i tot, fotos identificatives del territori, la qual cosa arruïna als productors i enganya els consumidors. Pots escoltar l’informatiu sencer ací:

La Fúmiga es planta contra Israel i junt a altres grups es nega a participar en festivals finançats per fons pro-israelians

La Fúmiga s’ha sumat a l’onada de denúncies que moltes bandes de música estan fent a reconeguts festivals com ViñaRock o FIB, per la seua pertenença al fons d’inversió proisraelí Kohlberg Kravis Roberts (KKR). Així, el grup alzireny ha anunciat que trenca els acords contractuals vigents i que no n’establirà de futurs amb els festivals on participa este fons d’inversió. Fa una setmana, el diari digital El Salto publicava una investigació que detallava el llistat de festivals que compten amb el finançament del fons pro-israelí KKR. Arran l’article, moltes bandes reconegudes com La Raíz, Los de Marras o la mateixa Fúmiga han anunciat que no tornaran a treballar amb estos festivals en què s’inclouen, entre altres, ViñaRock, Sónar, FIB, Resurrection Fest o Arenal Sound. D’esta manera, el grup alzireny explicava que la decisió respon al seu compromís de no col·laborar amb iniciatives que mantinguen vincles amb interessos econòmics relacionats amb el genocidi que patix el poble palestí. I assenyalaven que este ha sigut el seu posicionament des de l’inici del conflicte actual, un conflicte que entenen com una continuació d’una ocupació i vulneració sistemàtica de drets humans a Palestina amb dècades d’història. Pots escoltar l’informatiu sencer ací:

La Generalitat publica el Calendari Escolar per al pròxim curs, que tindrà dos dies lectius més

La Conselleria d’Educació ja ha publicat el Calendari Escolar del curs 2025/26. Serà el dilluns 8 de setembre quan s’inicie el curs en les etapes d’Infantil, Primària, ESO, Batxillerat i Formació Professional, tant bàsica, com mitjà i superior. L’últim dia lectiu serà el 19 de juny del 2026. En total, 181 dies lectius front als 179 del curs actual. Per la seua part, els programes formatius de qualificació bàsica i FP de segona oportunitat començaran el curs el 10 de setembre i finalitzaran el 19 de juny. Quant a la Formació de Persones Adultes, Ensenyances Artístiques de Música i Dansa, d’Arts Plàstiques i Disseny les classes començaran el 15 de setembre i finalitzaran el 12 de juny del 26. Els i les alumnes d’Ensenyances Esportives de Règim Especial començaran el curs el 22 de setembre i finalitzaran el 19 de juny, i la temporada lectiva de les Escoles Oficials d’Idiomes serà del 25 de setembre fins el 19 de juny. Passant a les vacances, Nadal comprendrà del 23 de desembre al 6 de gener, ambdós inclosos; i la Pasqua serà del 2 al 13 d’abril de 2026, ambdós inclosos també. I com sempre, seran dies festius el 9 d’octubre, Dia de la Comunitat Valenciana; 8 de desembre, Dia de la Immaculada Concepció; 19 de març, Dia de Sant Josep; i 1 de maig, Dia Internacional dels Treballadors. A més, recordem que els ajuntaments poden proposar fins tres dies no lectius. Pots escoltar l’informatiu sencer ací:

L’Associació Espanyola Contra el Càncer atorga a la Junta Local d’Alzira dos mencions especials

La Junta Local contra el Càncer d’Alzira ha sigut reconeguda amb dos mencions especials en l’última Assemblea General de la Junta Provincial de l’Associació Espanyola contra el Càncer, celebrada el passat 26 d’abril. La primera menció fa referència a la recaptació de 92.669,49 euros en la campanya del 2024, el que la convertix en la major recaptació de la Ribera Alta. Això dona pas a la segona menció, ja que el total recaptat l’any passat ha suposat un increment de 8.996,51 euros respecte a la campanya del 2023. Mariví Ferragut, presidenta de la Junta Local contra el Càncer d’Alzira, es mostrava contenta per la notícia, i destacava que tot el recaptat ha permés invertir en investigació, informar i promoure hàbits saludables en la ciutadania, i acompanyar als pacients atenent a les seues necessitats. Pots escoltar l’informatiu sencer ací:

L’institut José Mª Parra celebra demà el segon simposi “Emociona’t”

Les emocions estaran demà a flor de pell a l’institut José María Parra. El centre escolar acull el II Simposi “Emociona’t al Parra”, un conjunt d’activitats que reunirà alumnat de diversos centre d’Alzira, l’associació Afaradem i alumnat, que es convertix en especialista per a parlar de les emocions. La tristesa, la por, la risa, l’alegria… De tot això es parlarà demà a l’institut Parra. Des de les nou i mitja del matí i fins a migdia, hi participaran a este simposi diverses entitats i persones per a parlar de les emocions. Estan convidats el Centre d’Informació Juvenil i l’Associació de Familiars de Malalts Mentals Afaradem, que representarà una obra de teatre. Tino Blasco farà un taller de risoteràpia i alumnat del centre farà debats per a parlar de les distintes emocions. El simposi és el colofó final d’un projecte d’innovació que s’ha dut a terme al llarg del curs amb la creació d’una optativa d’educació emocional. Una assignatura que podia triar alumnat de tots els cursos i, precisament, serà este alumnat el que parlarà de les distintes emocions durant el simposi i ho explicarà a alumnes del Blasco Ibáñez i Teodor Andreu. Un altre dels resultats ha sigut la creació d’una associació d’adolescents que ha treballat esta educació emocional, amb l’objectiu d’ajudar altres adolescents. D’esta manera, l’alumnat que ha treballat en este tema en els diversos cursos d’ESO podrà continuar treballant amb l’educació emocional. El simposi “Emociona’t al Parra” tindrà lloc demà a l’institut Parra i la presentació oficial de l’Associació Emociona’t serà el pròxim 9 de juny. Pots escoltar l’informatiu sencer ací:

Agenda d’Alzira en Verd: 21 de maig de 2025

Emmarcat en la Biosfira 2025, i dins de les Jornades Alzira en Verd, esta vesprada té lloc el curs «Educació a cel obert». Este curs es farà presencialment al CEIP Tirant lo Blanc, tot i que hi ha una versió en línia. La formació està dirigida a docents de la localitat per a dotar-los de ferramentes pràctiques i metodològiques per a eixir de l’aula i educar a l’aire lliure. Este curs, que serà impartit per Paqui Godino, de La Traviesa Ediciones, té com a objectius motivar i capacitar el professorat participant perquè incloga l’educació a cel obert en la seua pràctica docent. Les 2 sessions presencials tindran lloc en el CEIP Tirant lo Blanc hui i demà de 17.30 a 20.30. A les sis de la vesprada, al MUMA, hi haurà una conferència organitzada per l’Associació Empresarial d’Alzira sobre les noves obligacions respecte a la petjada de carboni. La xarrada la impartirà el soci director del Grup Innova, Germán Casanova. I per a tancar la jornada, l’humor de Xavi Castillo amb el seu espectacle “Veriueu-ho, especial El Ventorro”. Les entrades ja estan esgotades. I també els recordem que esta vesprada, a partir de les set, a Alzira Ràdio podran escoltar la taula redona “Escenaris de les inundacions a la Ribera després de la dana”. Experts i víctimes de la dana parlen de les consequències i del futur. Pots escoltar l’informatiu sencer ací:

El Juvenil del Club Handbol Alzira, subcampió de Copa

El juvenil del club handbol Alzira no va poder amb El Pilar que també li guanyà la tornada de la final 29-21. Este diumenge el pavelló Pérez Puig acull les finals de Copa d’altres categories que jugaran el cadet a les 11 i l’infantil a les 13.45 h. Ens ho conta el coordinador i entrenador, Pere Soler.

Javi Olcina deixa la coordinació femenina de la UD Alzira

El coordinador del futbol femení Javi Olcina ha renunciat voluntàriament al seu lloc per atendre assumptes personals. Hui ha valorat els dos anys de treball on quatre dels cinc equips estan en les primeres posicions de les seues lligues.

Alzira Ràdio 107.9 fm Player oficial