L’Inmoking Nou Bàsquet Alzira jugarà el play-off com a 6t contra Torrent B

L’Inmoking Nou Bàsquet Alzira s’ha classificat per al play-off d’ascens a 3a FEB (antiga EBA) com a sext classificat i s’enfrontarà ja este dissabte al Torrent B en el Pérez Puig. Este cap de setmana va perdre contra l’Elx 52-74 i guanyà 82-65 el Tavernes Blanques B. Conversem amb el seu entrenador, Alberto Lahoz, a partir de 27’44”
El Family Cash Alzira FS jugarà contra el Màlaga en 1a ronda del play-off

El Family Cash Alzira FS va perdre en l’últim mig minut 3-4 davant El Ejido i jugarà la primera ronda del play-off contra el Màlaga, primer partit el 24 i el segon el 31 a la localitat andalusa. Comentem el partit amb Arechaga, autor d’un dels gols i una assistència.
L’Informatiu d’Alzira – 12 de maig de 2025

Beatriz Tortosa i Claudi Penalba ens acosten l’actualitat d’Alzira.
El Rei Jaume I, protagonista a Alzira en la celebració del Dia dels Museus

El Rei Jaume I és el protagonista de la celebració del Dia dels Museus enguany. El MUMA ha preparat un programa d’activitats des de demà i fins al dia 17 amb el qual es commemora el 18 de maig el Dia dels Museus, sota el lema del Consell Internacional de Museus: “El futur dels museus en comunitats en constant canvi”. Enguany és el preludi de la celebració del 750 aniversari de la mort de Jaume I el pròxim any, i, per això, les activitats estan relacionades amb la relació del monarca amb la ciutat que el va vore morir. A més, demà, i coincidint amb el lema del Dia del Museu, es farà una conferencia sobre la intel·ligència artificial als museus, i aplicada a la digitalització del llegat de Jaume I a Alzira. La conferència tindrà lloc al saló d’actes del MUMA a les 19 hores i serà a càrrec de Victor Rey. D’altra banda, una de les principals activitats d’esta setmana és la ruta “Caminant amb Jaume I”, una ruta que es repetirà des de demà i fins divendres totes les vesprades. La ruta eixirà a les 17.30 des dels Casalicis, és totalment gratuïta i recorrerà les petjades del rei Jaume en la ciutat d’Alzira de la mà de la tècnica de turisme, Mayka Rubio. Tal i com expliquen el regidor de Patrimoni Xavi Pérez i la directora del MUMA, Mónica Ibáñez, Alzira té molt a vore amb el rei Jaume i ara s’està recopilant tot allò referit al seu pas per Alzira per la importància que té no sols per a la ciutat, sinó per a tot el territori. A més de les rutes diàries, hi haurà dos conferències, dimecres a les 19 hores es farà la presentació de la ruta al Museu municipal i dijous es presentarà la conferència “Museus Km.0 Ecosabers i educació. Els Museus com aula de sostenibilitat”. Pots escoltar ací l’entrevista realitzada a El dia per davant: I ací l’informatiu sencer:
Balanç positiu dels dos dies de Nanofest: s’incrementen les visites i es consolida com a referent de participació en tota la comarca

Alzira ha viscut una nova edició del Nanofest, una edició ampliada a dos dies d’activitats ininterrompudes al parc de l’Alquenència. La valoració des de la Regidoria de Cultura ha sigut molt positiva: una gran afluència de públic, una participació entusiasta i una atmosfera vibrant. Segons ha expressat el mateix regidor de Cultura, Israel Pérez, l’aposta per estendre el Nanofest a dos jornades ha resultat tot un encert. El parc de l’Alquenència s’ha transformat en un autèntic escenari a l’aire lliure, convertint-se en un espai de trobada on la música, l’entreteniment, les activitats i els tallers han conviscut de manera natural, generant una experiència única tant per als menuts com per als adults. El Nanofest vol impulsar una cultura accessible, de qualitat, pensada per a tots els públics i que fomente la participació activa de la ciutadania. Pérez explica que no es tracta només de consumir cultura, sinó de viure-la, de ser-ne protagonistes. La resposta del públic, segons Israel Pérez, confirma que el Nanofest no sols s’ha consolidat, sinó que també ha esdevingut un referent cultural a tota la Ribera. A més, destaca que es posa en valor espais com el parc de l’Alquenència per a usos culturals i lúdics. Pots escoltar l’informatiu sencer ací:
L’alcalde d’Alzira i el regidor d’Infraestructures Públiques visiten Grenoble en una nova activitat del projecte europeu ClimateGO

Una delegació encapçalada per l’alcalde d’Alzira, Alfons Domínguez, i el regidor d’Infraestructures Públiques, Vicent de la Concepción, està visitant la ciutat de Grenoble, a França. Una visita que continua el programa d’activitats del projecte europeu ClimateGO en què participa l’Ajuntament d’Alzira. En febrer, l’alcalde i el regidor ja visitaren Kosice, una ciutat a Eslovàquia, per tal d’intercanviar experiències i fomentar l’aprenentatge mutu entre ambdós poblacions amb l’objectiu de desenvolupar polítiques més efectives i resilients davant el canvi climàtic. Així, tres mesos després, la visita és a Grenoble, on estaran tota la setmana. Comentava Domínguez que allà aprendran dels projectes municipals contra inundacions i es reuniran amb l’alcalde de Grenoble per a conéixer la seua oficina d’emergència i resiliència climàtica. A més, faran una xarrada en la 5a edició de la Biennal de Ciutats en Transició, que celebren allí. Recordem que ClimateGO és una iniciativa finançada pel programa Interreg Europe que vol millorar la governança climàtica en regions i ciutats europees a través de l’intercanvi entre delegacions municipals. El projecte compta amb un pressupost d’1.491.245 euros i es desenvoluparà fins el 30 de juny de 2028. Hi participen ajuntaments com els de Grenoble, Alzira o Kosice, i governs regionals d’Irlanda, Finlàndia i Eslovènia, entre altres. Pots escoltar l’informatiu sencer ací:
Corbera acull la jornada “La Ribera i Europa” per impulsar la ciutadania digital i apropar els fons europeus al territori

Corbera va acollir divendres la jornada “La Ribera i Europa” per impulsar la ciutadania digital i apropar els fons europeus al territori. Una iniciativa impulsada pel PATER (Pacte Territorial per a l’Ocupació) i organitzada pel Consorci de la Ribera, les mancomunitats i diverses entitats. La trobada es va celebrar en el marc de la declaració de l’any 2025 com a Any Europeu de l’Educació per a la Ciutadania Digital, designat pel Consell d’Europa amb l’objectiu de reforçar l’educació digital davant els nous reptes i oportunitats que plantegen les tecnologies digitals. Els i les assistents van tindre l’oportunitat de conéixer de primera mà eines de finançament europeu per a empreses, administracions i ciutadania. Entre els programes i projectes destacats s’hi presentaren iniciatives com DIGIFab, GreenEU, Erasmus+, Eurodisea, +Rural o Horizonte Europa. La jornada finalitzà després d’un matí intens de ponències, espais de debat i networking, oferint ferramentes útils per impulsar projectes amb impacte real al territori. Pots escoltar l’informatiu sencer ací:
Enrique Montalvá demana la substitució de Ricardo Belda com a representant de VOX en el Consell Local Agrari d’Alzira

El president del Consell Agrari, Enrique Montalvá, atenent a la les queixes manifestades per diversos membres del Consell, ha demanat que es es valore amb urgència la substitució del Ricardo Belda com a membre del Consell Local Agrari d’Alzira. Segons explica Montalvá, des de fa mesos una part important dels membres del Consell Agrari ve manifestant el seu profund malestar per l’actitud de Ricardo Belda, representant de VOX en este òrgan. En l’última reunió, segons explica, va sobrepassar tots els límits perquè va arribar a intimidar verbalment tècnics municipals de l’Àrea d’Agricultura i va exigir l’expulsió del propi assessor del president del Consell. Segons explica Montalvá, no és la primera vegada que Ricardo Belda actua de manera bel·ligerant. La seua relació amb el sector agrari local està marcada pels continus enfrontaments, descaradures i eixides de to. Lluny de contribuir a buscar solucions als múltiples problemes que patix l’agricultura d’Alzira, la seua actitud només genera crispació, conflictes personals i una atmosfera irrespirable, afegix. Segons testimonis del consell, el regidor Ricardo Belda es mostrà disconforme en que dos treballadors de l’àrea d’agricultura i l’assessor d’Enrique Montalvá estigueren presents en el Consell; una potestat de decisió que té el president del Consell Agrari, i que estaven per a donar compte del treball que es fa des de l’àrea, i en el cas de l’assessor per donar fe del mateix Consell, amb les fotografies i el resum-nota de premsa de la reunió. Pots escoltar l’informatiu sencer ací:
El Comité d’Empresa de l’Hospital de la Ribera es concentra de nou en protesta per la falta de millores laborals del personal subrogat

El Comité d’Empresa de l’Hospital de la Ribera es va concentrar el passat divendres, una vegada més, davant les portes del centre hospitalari en protesta per la falta de voluntat negociadora i l’absència de millores laborals que patixen els professionals subrogats del Departament de Salut. Esta és la 5a concentració del que des del Comité anomenen “els divendres de la vergonya”, per a denunciar la congelació de les condicions laborals del personal subrogat des que la Conselleria de Sanitat va assumir la gestió directa, ara fa set anys. Les protestes continuaran tots els divendres del mes de maig a les 12:00 del migdia a la porta de l’hospital. A més, el Comité d’Empresa es concentrarà els pròxims dies 28 i 29 de maig davant les Corts Valencianes per a reivindicar el pressupost necessari per a acordar un nou Conveni Col·lectiu que millore les condicions laborals del personal subrogat. Pots escoltar l’informatiu sencer ací:
50 persones de diferents col·lectius de la Ribera participen en la manifestació per Palestina a Madrid

50 persones de diferents col·lectius de la Ribera van participar en la manifestació per Palestina celebrada a Madrid el passat dissabte. Persones d’Alzira, Manuel, l’Alcúdia, Guadassuar o Sueca, entre altres, que viatjaren a la capital estatal baix el paraigües de Red Solidaria contra la Ocupación de Palestina i de la campanya Fin al Comercio de Armas con Israel. En la manifestació es denuncià el genocidi de l’Estat d’Israel, que ja ha deixat 52.500 morts dels quals vora 18.000 són xiquets i xiquetes. I també es denuncià la complicitat o passivitat de gran part de la comunitat internacional, com la Unió Europea o el govern espanyol. Així, alguns col·lectius de la Ribera, que assenyalen que s’han mobilitzat contra l’ocupació des del principi, organitzaren un autobús amb 50 persones de distintes poblacions de la comarca. La reivindicació principal de la convocatòria va ser l’exigència al govern espanyol que decrete un embargament absolut i definitiu del comerç d’armes amb Israel, i que trenque les relacions diplomàtiques amb este país. Des de la Coordinadora de la Ribera d’organitzacions solidàries amb Palestina es vol fer una crida a tota la població a que participe en les pròximes concentracions i manifestacions que se celebren. Pots escoltar l’informatiu sencer ací:


















