NOTÍCIES

El servei d’aigua potable es restablix a la ciutat d’Alzira mentre es continua treballant per a reparar les canonades afectades per l’apagada

Es restablix el servei d’aigua potable a la ciutat d’Alzira, tot i que l’empresa concessionària i l’Ajuntament continuaran treballant per a reparar les canonades. L’objectiu ahir era aïllar les fuites per a garantir el subministrament d’aigua a la població a causa de l’apagada elèctrica. Els problemes en la xarxa d’aigua potable que afectaren al subministrament es donaren en la plaça 1 de maig, els carrers Ricard Fluixà, Doctor Ferran, León Matoses, Jesús Álvarez, Cayetano Gómez España i el carrer Lepanto. Ahir els operaris estigueren presents en cada punt per a reparar d’urgència les canonades afectades i tornar el subministrament als veïns i veïnes el més prompte possible. Es coordinaren treballs d’electricitat per a mantindre el subministrament provisional d’emergència. Pots escoltar l’informatiu sencer ací:

Els sindicats agraris destaquen al sector ramader com el més afectat al camp valencià per l’apagada elèctrica del dilluns

La Unió i AVA-ASAJA assenyalen que les principals pèrdues per l’apagada elèctrica que afectà abans-d’ahir a tota la Península se centren en el sector ramader i agropecuari. Per la seua banda, La Unió Llauradora demana al Govern procediments àgils de compensació de danys. Destaquen des de la Unió que moltes zones del medi rural han tornat a tindre subministre hores més tard que en les capitals de província. Les granges depenen totalment del subministrament elèctric, fins i tot en la ventilació i alimentació. Bona part d’elles compten amb grups electrògens, encara que en alguns casos hi hagué dificultats per a accedir al subministrament de gasoil. La Unió critica que la falta d’informació sobre la previsió del restabliment del subministrament portà a les granges al límit, per no saber si disposaven de combustible suficient; i és que algunes granges, assenyalen, estigueren fins a 14 hores amb l’apagada. Per la seua part, AVA-ASAJA assenyala que els vivers i hivernacles van patir problemes per la interrupció dels sistemes de ventilació. A més, per a algunes entitats de reg i pous particulars va ser impossible regar les explotacions, ja que la falta de subministrament elèctric va deixar fora de servici les bombes de reg i altres dispositius. Des de l’organització també subratllen que el sector agrari no va ser alié als problemes compartits amb altres sectors com interrupcions informàtiques, als sistemes de monitoratge i als controls d’inventari. Pots escoltar l’informatiu sencer ací:

Torna a Alzira la campanya “Entre Pa i Borreguet” des de demà fins el 30 de juny

Torna una nova edició de la ruta dels esmorzars, “Entre Pa i Borreguet”. Des de demà i fins al 30 de juny esmorzar serà un plaer doble, ja que es podrà tastar els millors esmorzars i pans artesanals d’Alzira i guanyar premis com esmorzars dobles o targetes Alzira per a gastar en el comerç local. L’Ajuntament d’Alzira, a través d’IDEA i a proposta de l’Associació Cultural Falla Sant Joan, presenta una nova edició de “Entre Pa i Borreguet”: la ruta de l’esmorzaret del millor pa del món. L’any passat ja va comptar amb més de 1.000 “esmorzadors” i la promoció a través d’influencers, com LA RUTA DELS ESMORZARS, que va generar 130.000 interaccions. Això va permetre als establiments participants guanyar visibilitat i nous clients. Enguany, de nou, es posa en marxa esta ruta, que emparellarà forns i bars. Cada establiment oferirà un entrepà anomenat “Borreguet” elaborat amb el pa del forn assignat, i la campanya estarà activa durant tot el mes de maig i juny. Durant els mesos de maig i juny, els participants podran completar el seu passaport visitant els bars seleccionats amb la finalitat de poder triar el seu favorit. El concurs organitzat per la campanya premiarà el millor entrepà, el millor pa i el millor cremaet. A través del concurs, els participants podran votar per cada borreguet tastat i, alhora, tindre l’oportunitat de guanyar premis. Enguany es podrà guanyar premi si es completa la ruta dels huit bars, però també si et quedes a la meitat. Hi haurà 10 premis de 100 euros i un esmorzar doble per als que completen el passaport i 5 premis de 50 euros i esmorzar doble per als que es queden a la meitat. Enguany, a més de votar el borreguet d’or, és a dir el millor esmorzar, també es podrà votar el millor cremaet. Els llocs on esmorzar i de quins forns és el pa del “Borreguet” són: Artitapes – Forn Bèrnia. Ca Tomás – Forn Bèrnia. Garibaldi – Forn Salva Llopis. Casino Carreteros – Forn Salva Llopis. Tenisquash – Forn Salva Llopis. Black Pork – Forn Sant Bernat. Arnadí – Forn José Alonso. La Casa Blava – Forn de Sant Francesc. Els “esmorzadors” han de demanar els segells als 8 bars adherits fins al 30 de juny. Una vegada completat el passaport o tenint, almenys, la meitat, es podrà dipositar en la urna habilitada en qualsevol dels establiments per participar en el sorteig. Tota la informació de la campanya està disponible en https://ideaalzira.com/eventos/entrepa-i-borreguet/ Pots escoltar l’informatiu sencer ací:

El Gran Teatre acull esta vesprada “Los mundos del Pelis” de l’Escola de Teatre Tarumba Jove després d’una sessió matinal per a alumnes

L’Escola de Teatre Tarumba Jove està presentant hui el seu nou espectacle, Los mundos del “Pelis”, al Gran Teatre d’Alzira. Pel matí ha oferit dos funcions dirigides a alumnes de Secundària i Batxillerat, i a les 20:30 de la vesprada tindrà lloc altra representació, oberta al públic en general i amb entrada lliure. Al voltant de 600 alumnes de centres escolars d’Alzira i Carcaixent, han conegut ja esta obra creada i dirigida per José Antonio Martínez en la qual han estat treballant 13 joves actors i actrius des de l’estiu passat. Bona part de l’alumnat que ha assistit al Gran Teatre ja ha llegit el text, ha treballat part de les activitats que oferix i ha participat en col•loquis amb l’autor. I a més, en acabar la representació els alumnes han assistit a una xarrada amb l’equip artístic. Estes activitats formen part del projecte anomenat “Del text a l’espectacle”, que ja porta diversos anys en marxa amb l’objectiu de promocionar el teatre entre els adolescents i mostrar-los alternatives creatives i col•lectives d’oci juvenil, així com fer-los entendre millor el món de la creació teatral i dramàtica. Respecte a l’obra, Els móns del Pelis és una comèdia sobre el pas de la infància a l’adolescència que pretén ser un cant a la tolerància i el respecte entre adolescents, a l’acceptació. L’obra és una producció de l’Associació Cultural La Tarumba junt a les regidories d’Educació i Cultura de l’Ajuntament d’Alzira. Pots escoltar ací l’entrevista realitzada a El dia per davant:

El Family Cash Alzira FS serà subcampió de lliga

Analitzem amb Humberto la victòria del Family contra O Parrulo que el confirma com a subcampió de lliga i parlem de la seua carrera on després del seu Brasil natal ha jugat a Rússia (Sibèria), Kazajistan, Movistar Inter, França i la Roma abans de vindre a Alzira.

Rescats d’ascensors, ajuda de la policia i VACIF, escoles obertes i trens amb retards: així afronta Alzira l’apagada elèctrica d’ahir

L’apagó viscut ahir a partir de les 12:30 va deixar aturada la quotidianitat de moltes persones. Un dia que era festiu a Alzira i que per a moltes persones de tornada de vacances es va quedar amb un fos en negre. Des de l’Ajuntament d’Alzira es va treballar per a mantindre la vigilància dels més vulnerables i atendre tot allò més pròxim, tot i les dificultats que entranyava. Per això, la policia va acudir a l’Hospital de la Ribera i als centres de majors per controlar que no faltara res, i es feren diverses intervencions per part dels Bombers per a rescatar gent dels ascensors. També es van anular canonades d’aigua averiades i es va restablir el servei, tal i com afirma el regidor Enrique Montalvá. Durant la jornada de hui, els centres escolars s’han mantingut oberts, tot i que no s’han dut a terme les classes amb normalitat. La regidora d’Educació, Virtuts Piera, assegura que no hi hagut cap incidència: la pràctica totalitat dels mestres han acudit i l’alumnat ha faltat en major mesura, entre el 40 i el 70%. Este matí, el VACIF està aportant combustible per als grups electrògens municipals i s’ha reunit de nou el Cecopal per a mantindre un seguiment de la situació. El regidor de Seguretat Ciutadana recorda que cal seguir les recomanacions que s’estan difonent des dels serveis públics: tindre una ràdio analògica a mà, diners en efectiu, no telefonar al 112 si no és absolutament necessari i mantindre la calma. Montalvá, a més, ha destacat el civisme de la població alzirenya. L’apagada també està afectant els trens de Rodalies València, entre ells els de la línia C2, València-Xàtiva, que passa per la ciutat d’Alzira. De moment, la circulació en ambdós sentits s’ha recuperat al 100%. Segons la informació que Renfe ha anat donant per les seues xarxes, la circulació d’esta línia es suspenia a primera hora del matí, sobre les 7, però es reprenia als 40 minuts. Des d’aleshores, els trens han eixit amb retards de més de 30 i de 40 minuts i alguns trajectes com els de les 9:30 i 10:30 no s’han realitzat. Els trens eixien amb normalitat a partir del migdia, però recentment Renfe ha comunicat que hi ha una incidència en les línies C1 i C2 degut a una avaria entre Alfafar i València, també conseqüència de l’apagada d’ahir. L’avaria ja està solucionada, però els trens encara poden circular amb retard. Els recomanem consultar la situació en temps real al canal de WhatsApp de Rodalies València, on està més actualitzada la informació, o també al seu canal d’X, @cercaniasVLC. Pots escoltar l’informatiu sencer ací:

L’Ajuntament d’Alzira signa un conveni amb la Universitat Politècnica de València per a determinar com continuar la rehabilitació de la muralla

L’Ajuntament d’Alzira ha sol·licitat a la Conselleria acabar amb les obres del pas de ronda, mentre una empresa especialitzada realitza les cates en la muralla d’Alzira, i avaluar de quina manera continuar amb la seua rehabilitació. Estes cates determinaran quins elements impropis hi ha en les distintes capes i revestiments de la muralla; no sols en esta última rehabilitació que ha estat aturada, recordem perquè no s’estava fent conforme el projecte, sinó també en les rehabilitacions anteriors. L’objectiu és reprendre la rehabilitació i, per això, l’Ajuntament d’Alzira, a més, ha fet un conveni amb l’Institut de la Restauració de la Universitat Politècnica de València per a determinar com continuar amb la rehabilitació de la muralla. D’altra banda, per part de l’Ajuntament també s’ha demanat a la Conselleria anar avançant de manera parcial en les obres en tot allò que no afecte a la muralla on s’estan fent les cates. Imatge: Riberaexpress Pots escoltar l’informatiu sencer ací:

El plenari d’Alzira ret homenatge als huit alzirenys deportats als camps de concentració nazi i a les víctimes dels camps de concentració russos

L’Ajuntament d’Alzira acordava en el passat ple retre homenatge als alzirenys deportats i morts als camps de concentració nazis. Enguany es complixen 80 anys de l’alliberament del camp de Mauthausen-Gusen, a Àustria. El Consell de Ministres del Govern d’Espanya va acordar l’any 2019 instaurar el 5 de maig com a “Dia d’Homenatge als espanyols deportats i morts en Mauthausen i en altres camps i a totes les víctimes del nazisme d’Espanya”. En este camp estigueren internats prop de 8.000 espanyols, dels quals 627 deportats procedien de 271 municipis valencians. Cinc mil espanyols moriren allà. En la seua majoria eren exiliats republicans que abandonaren Espanya al final de la Guerra Civil. Per este motiu, se’ls va desposseir de la nacionalitat i, en conseqüència, varen ser declarats apàtrides. Segons explica la moció, la vacuna efectiva contra els totalitarismes i en favor de la convivència democràtica consistix a recordar les víctimes, entre elles 8 alzirenys, tal i com explicava Xavier Pérez, regidor de Patrimoni. La moció, a proposta del PP, també insta a recordar a les víctimes dels camps de concentració a Rússia, ja que com va explicar el portaveu popular, José Luis Palacios, Europa també recorda les víctimes que va haver als camps de concentració del comunisme. Pots escoltar l’informatiu sencer ací:

El programa “Ildona” d’Idea Alzira ja treballa amb 44 dones desocupades en itineraris formatius i d’orientació per a la seua inclusió laboral

Tres mesos després, el programa Ildona d’Idea Alzira està treballant amb 44 dones desocupades dins del seu itinerari d’accions formatives i d’orientació sociolaboral, i n’ha atés a un total de 57. Recordem que Ildona té com a objectiu la inserció laboral de dones desocupades a través de formació específica perquè milloren la seua empleabilitat i orientació laboral. Una part de la formació de 26 hores és en competències digitals bàsiques, després hi ha 40 hores de formació específica en tres àrees: agricultura ecològica, anglés o formació digital en gestió web o excel. Cadascuna ha triat l’itinerari formatiu i, a més, hi ha deu hores com a mínim d’orientació laboral. El programa començà el 17 de febrer, i ja s’han realitzat 23 sessions grupals i 6 accions formatives així com altres d’orientació laboral, entre ells, preparació d’entrevistes de treball i currículum i aprenentatge de qualitats com l’empatia i el treball en equip. Ens explicava Carolina Lázaro, una de les tècniques d’orientació, que l’objectiu és preparar a estes dones per a l’entrada al món laboral, amb tot el que comporta. Per la seua banda, Aurora Moncho, l’altra de les tècniques d’orientació, explicava que les dones participants estan generant sinergies i s’estan ajudant entre elles més enllà de tota la formació i activitats. Recordem que les participants han de concloure l’itinerari formatiu abans del 31 d’agost i la intenció és que troben feina el més prompte possible. Pots escoltar ací l’entrevista realitzada a l’Agenda laboral:

Alzira Ràdio 107.9 fm Player oficial