L’exposició “Ripollés, Retrospectiva”, oberta fins al 6 d’abril

L’exposició “Ripollés, Retrospectiva”, prevista fins al 3 de març, es prorrogarà fins al 6 d’abril per la gran acollida que ha tingut. Visitants alzirenys i de tota la Comarca s’han acostat al Muma durant este mes per a gaudir de les obres de l’autor nascut a Alzira. La Regidoria de Patrimoni Històric ha comunicat que atès l’èxit de l’exposició, l’Ajuntament i l’Associació Cultural de la Falla Plaça Germanies han decidit allargar-la. Conviden a tota la ciutadania d’Alzira i la Ribera a visitar-la. Escoltem Xavi Pérez, regidor de Patrimoni Històric. L’obra de l’artista, reconegut internacionalment, es caracteritza pel seu art abstracte propi, distingit i característic. La exposició també compta amb un bust de Ripollés fet per un altre artista alzireny, Jordi Benavent. Estarà oberta fins al 6 d’abril a les sales del Muma. Recordem que els horaris són de dimarts a dissabte d’11 a 13 i de 17 a 20, diumenges d’11 a 13.30 i festius tancat.
La poesia d’Estellés en 235.000 sobres de sucre

L’Ajuntament d’Alzira, a través de la Regidoria de Cultura, posa en marxa la campanya «Com més Estellés, més dolç és» dins de l’Any Cultural Estellés. Amb esta campanya es repartiran sobrets de sucre per a taula amb frases del poeta entre l’hostaleria, comissions falleres i confraries. El que es pretén és apropar l’autor, la literatura i el valencià als principals llocs de socialització de la ciutat. La Regidoria de Cultura distribuirà 235.000 sobrets de sucre amb xicotets fragments escrits de l’obra estellesiana. En els sobres hi haurà textos com ara «No ser res si no s’és poble», «No hi havia a València dos amants com nosaltres», «Assumiràs la veu del poble» o «Ací em pariren i ací estic». Els textos a més, aniran acompanyats d’imatges de llocs emblemàtics de la ciutat. Alzira és la ciutat que encapçala enguany el projecte «Estellés als pobles» al qual s’han sumat setanta pobles i ciutats valencians. El Regidor de Cultura ha reivindicat que cal commemorar la figura de l’escriptor, ja que és considerat el millor poeta valencià des d’Ausiàs March i Joan Roís de Corella i la seua obra s’ha traduït a més de vint llengües. Per la seua banda, l’alcalde d’Alzira, Alfons Domínguez ha destacat la importància de la campanya per a difondre la literatura i la llengua a través de l’hostaleria. L’alcalde explica que és un format idoni per a arribar a tota la ciutadania, tant alzirenya com visitants d’altres pobles. A més, hi ha un sorteig vinculat a la campanya. Qui vulga participar ha de compartir en Instagram imatges en què apareguen els sobres de sucre amb l’etiqueta #ESTELLÉS2024. Hi haurà tres premis: la publicació amb «més m’agrada» guanyarà un patinet homologat per la DGT, i la segona i la tercera, un lot de llibres. El sorteig dels premis entre totes les imatges participants es farà el 9 d’abril.
AGENDA: Teatre “Infinita”, rap a ritme d’Estellés i Aljazzira Jazz Club

Les activitats culturals d’esta vesprada comencen amb el Taller de Poesia Rap “Estellés a ritme de Rap. Serà esta vesprada a les 18 a la Biblioteca. Es recomana per a xiquets entre 10 i 14 i cal inscripció prèvia a la Biblioteca o telefonant al 962 01 29 81. L’objectiu del taller és apropar la poesia d’Estellés al rap entre la joventut, inspirant-los a llegir i crear els seus propis versos. Es parlarà breument de la història del Hip-Hop i de la figura d’Estellés, i rapejaran els poemes del poeta. Més tard a les 20.30, el gran teatre acull Infinita, una obra de la compañía La Figuera Infinita baix la dirección de Manuel Maestro. Infinita parla de la llibertat de les dones per a triar el model de criança que volen, sense haver de donar tantes explicacions. A través de dos dones, actrius i mares, travessades pel binomi maternitat-vocació, viatjaran pels moments més dolços, mes tendres, més amargs i més còmics del seu camí. Faran visible el seu dolor, la seua alegria i les seues contradiccions. Està recomanada per a majors de 16 anys, és un espectacle en valencià i de comèdia. Les entrades costen 8 euros, la normal i 6 la reduida. Demà dissabte, a les 19.30 a la Casa de la Cultura actuació d’Aljazzira Jazz Club amb Miquel Alvarez Group. Miquel Àlvarez (contrabaix), Perico Sambeat (saxos alt i soprano), Albert Sanz (piano), Sergio Martínez (percussió), Andreu Pitarch (bateria) i Rafael Vargas El Chino (cant i palmes) El projecte Miquel Àlvarez Group naix de la necessitat de trobar una veu que incloga les dos grans influències del compositor, el flamenc i el jazz, que amb el pas dels anys s’han convertit a poc a poc en la seua prioritat estètica. L’entrada són 3 euros i 2 la reduida. La Jornada de l’Arbre organitzaada per Interpreta Natura s’ha ajornat al 10 de març. A
La Fúmiga presenta hui a Alzira el seu tercer disc “Tot està per fer” amb totes les entrades esgotades

Ha arribat el dia en què el grup alzireny la Fúmiga presente a la seua ciutat el seu tercer disc, Tot està per fer. Serà esta vesprada a les 7’30 a Kinepolis Alzira on hores després de traure les 300 entrades a la venda s’havien esgotat. Hui es voran els videoclips de totes les cançons de manera que els i les privilegiades que tenen l’entrada podran escoltar les cançons abans que es traga oficialment a la venda demà. Ahir ja es pogueren escoltar els temes a la sala Texas de Barcelona on acudiren 150 fans. El presentador de l’esdeveniment de hui és ben especial per al grup, el periodista d’Alberic, José Luis Sastre, qui ha deixat per un dia la seua tasca a l’Hoy por hoy per presentar un grup riberenc del que està ben orgullós pel que estan aconseguint. Encara que ahir va tindre lloc la primera pre escolta, realment la de hui era la primera i la que fa més il·lusió al grup. El disc ja es podrà adquirir i els membres del grup els signaran.
Alzira cel·lebra hui les dos efemèrides del Dia de la Llengua Materna i el Dia del Guia Turístic amb activitats i bones notícies per al turisme

Hui se celebra el Dia internacional de la Llengua materna i del Guia Turístic. Alzira ho commemorarà esta vesprada amb una xarrada a les 7’30 al MUMA sobre la Murta a càrrec del director del Museu, Agustí Ferrer; el president d’Amics de la Murta, Xavi Blasco i la divulgadora Pura Santacreu, qui s’encarregarà del programa “La Murta a l’escola, el qual està organitzat per la regidoria d’Educació i Infància. Fins el 8 de març amb tres sessions d’una hora cada dia en diferents col·legis Santacreu donarà a conèixer a alumnes de sext de Primària el paratge, monuments i història. A més, el SERVAL ha preparat una campanya on els centres educatius rebran el cartell amb el lema “L’alegria de viure en valencià” i adhesius per a l’alumnat que difondran modismes valencians. A més, hi haurà un concurs anomenat Juguem amb la llengua on tots els xiquets i xiquetes i jóvens d’Alzira poden fer-se fotos representant una frase feta com Eres d’Alzira i plores? O Xe, quin comboi i penjant-la en instagram. El cartell s’ha realitzat amb els dibuixos de tres centres educatius, els quals estaran exposats a la Gallera, totes les vesprades fins el divendres. Hui també cel·lebrem l’efemèride del Dia del guia turístic amb bones notícies per al turisme de la nostra ciutat. Alzira formarà part de les visites opcionals de l’imserso. Les empreses turístiques han inclòs les rutes del patrimoni alzireny en les visites opcionals que poden fer els viatgers de l’Imserso. En breu començaran com a proposta alternativa que va oferir el guia alzireny Juanjo Sanz perquè Alzira té molt per a oferir. La setmana santa també és un potencial turístic d’Alzira. Ja s’estan començant a preparar les visites dels dosels i la primera d’elles està completa. Un grup d’ empresaris del sector turístic, interessats en esta proposta seran els primers en fer la ruta dels dosels. Juanjo Sanz ha valorat positivament la feina que s’està fent a Alzira en matèria de turisme, però reivindica més reconeixement al guia turístic, que és qui està al carrer i coneix les possibilitats de cada lloc. També demana més implicació del sector públic i ganes de treballar, ja que Alzira té molts atractius turístics que beneficiarien a tota la ciutadania i al comerç.
El pianista alzireny Pablo Martínez ha aconseguit junt a la seua companya del Levante Piano Duo, Andrea Benabent, el premi Millor duo de piano en l’octava edició d’un concurs internacional de Singapur

El pianista alzireny Pablo Martínez ha aconseguit junt a la seua companya del Levante Piano Duo, Andrea Benabent, el premi Millor duo de piano en l’octava edició del concurs internacional de descobriment de talents brillants de Singapur. Ambdós residixen actualment als Estats Units des d’on es desplacen al diferents concerts i concursos. L’alzireny estava molt content del premi obtingut ja que els atorga major projecció internacional al duo valencià assentat a Houston.
AGENDA: Presentació del llibre “Cuentos Macabros” de Joel Luis Navarro i activitats per al cap de setmana

Esta vesprada Joel Luis Navarro presenta el seu llibre “Cuentos Macabros”, una història de criatures prehistòriques, marionetes i dimonis, on el vertader terror es troba no en estes criatures sino en el pensament humà. Una antologia de terror psicològic on la por més quotidiana està potenciada per forces sobrenaturals. El llibre, de l’editorial Talón d’Aquiles, es presentarà hui a les 19 a la 2na planta de la Biblioteca. També els recordem que el cap de setmana ve carregat d’activitats diverses. Divendres tindrà lloc el taller de poesia rap “Estellés a ritme de rap”. També per a xiquets es farà divendres la segona sessió del club de lectura juvenil. També per a divendres teatre “Infinita” i dissabte actuació del Miquel Álvarez Group. I per últim diumenge, Interpreta Natura organitza una jornada dedicada a l’arbre.
La Biblioteca posa en marxa un nou servei de jocs de taula tots els dissabtes de matí

Des del passat dissabte i tots els dissabte de mati, la biblioteca municipal ha posat en marxa el servei de préstec de jocs de taula. Això sí, el préstec serà en sala (per tant sols es podrà jugar en l’espai de la biblioteca entre les 10:00 i les 13:00 hores). Per a més informació podreu consultar a la biblioteca la normativa creada a l’efecte per a este tipus de material o preguntar al mostrador. Els jocs que es podran gaudir seran el Rumiclassic, Exploding Kittens, Virus, Paella Park, Aventureros en el tren, Scrubble o puzzles per a més menuts, entre d’altres.
Alzira commemorarà dimecres que ve el Dia de la Llengua Materna i del Guia Turístic amb activitats dirigides a la xicalla i joves

Este dimecres Alzira commemorarà el dia internacional de la llengua materna i també del guia turístic. Ho farà amb una sèrie d’activitats organitzades per les regidories de Cultura, Educació i Infancia i Patrimoni amb la col•laboració de l’associació Amics de la Murta. Des del Servei Alzireny de Promoció i Ús del Valencià, el SERVAL, s’ha posat en marxa el concurs Juguem amb la llengua per Instagram on tots els xiquets i xiquetes i jóvens d’Alzira poden fer-se fotos representant una frase feta com Eres d’Alzira i plores? O Xe, quin comboi. Els centres educatius rebran el cartell de la campanya i adhesius per a l’alumnat que difondran modismes valencians, tal i com explicava el regidor de cultura, Israel Pérez. D’altra banda, la regidoria d’Educació i Infància ha organitzat el taller “La Murta va a l’escola” on la catedràtica de Valencià, Pura Santacreu donarà a conèixer a alumnes de sext de Primària el paratge, monuments i història del nostre paratge. El taller es realitzarà fins el 8 de març amb tres sessions d’una hora cada dia. A més, este dimecres, es farà una xarrada al voltant de la Murta a les 19’30 h. al MUMA a càrrec del president d’Amics de la Murta, Xavi Blasco, Pura Santacreu i el director del MUMA, Agustín Ferrer. La xarrada està organitzada pels departaments de Patrimoni i educació.
“Acordes String Quartet”, un quartet de corda de València ha estat el guanyador de la XIV Edició del Concurs de Música de Cambra

El quartet de corda “Acordes String Quartet” de València ha sigut el guanyador de la catorzena edició del concurs de música de cambra que organitza la regidoria de Cultura de l’Ajuntament d’Alzira amb col•laboració de la Falla El Mercat i la Societat Musical d’Alzira. El grup rebrà un premi de 1.800 € com a catxé d’un concert que es realitzarà dins del cicle Música al claustre. Els dos finalistes foren quintet de metall “Pucela Brass” de Valladolid i el quintet de vent “Gregal” que obtenen un premi de 300 €. El jurat estava format pel director de la banda simfònica i orquestra de la Societat Musical d’Alzira, Teo Aparicio, Manolo Pérez i Hilario Segovia. L’organitzador del concurs, Bernat Ríos, ha valorat molt positivament que enguany s’hagen presentat 10 grups, la major xifra dels últims anys. El públic també va emetre el seu veredicte, sent el guanyador Quintet de vent “Gregal” que obté un premi de 100 €.


















