NOTÍCIES

El mes de gener deixa a Alzira 89 persones aturades més que en desembre: un total de 2.890

El primer mes de l’any deixa a Alzira 89 persones aturades més, amb un total de 2.890. Gener continua, així, la ratxa ascendent del passat desembre, tot i que l’atur es manté encara en el 6% respecte a la població alzirenya. A La Ribera també es fa més gran la cua de l’atur, amb 11.970 persones aturades; és a dir, 400 més.

Com sempre, el més cridaner és la bretxa entre dones i homes, que seguix en gener amb els mateixos números que en desembre del 2024; en concret, un 63% de dones aturades front a un 37% d’homes aturats. A nivell d’edat, les persones majors de 44 anys passen del 55% al 56% dels aturats, mentre que els menors de 25 veuen reduïda la taxa d’atur del 9% al 8%, fent encara més gran la ja enorme diferència entre els dos sectors d’edat. En termes de població, són 233 els menors de 25 anys aturats front als 1.615 majors de 44 i les 1.042 persones aturades d’entre 25 i 44 anys. I també puja la distància entre els aturats que pertanyen al sector serveis i els que ho fan a la resta, amb 1.919 aturats del sector serveis, sector que ocupa el 66% de l’atur a la nostra ciutat.

D’altra banda, la tendència a l’alça s’incorpora, a més a més, a tota la Ribera Alta, arribant a 11.970 persones aturades front a les 11.570 del passat desembre. I d’eixes 400 persones més, 89 són d’Alzira. La diferència de sexe i d’edat és pràcticament igual a la comarca, amb bretxes molt significatives que encara es mantenen amb canvis, com a molt, de l’1% o el 2%.

També et pot interessar:
Alzira Ràdio 107.9 fm Player oficial