Demà, durant la nit de dissabte a diumenge, a les 02:00 els rellotges s’avançaran a les 03:00 per adaptar-nos a l’horari d’estiu. Per a molts, este canvi és benvingut, ja que sovint coincidix amb més hores de llum i bon temps, però també pot afectar la salut i els hàbits diaris.
Segons el Dr. Roger Castillo, de l’Hospital Vitas d’Aigües Vives, el canvi d’hora pot influir especialment en el rendiment i la conciliació del son. “Un gran percentatge de pacients que acudixen a consulta presenten trastorns del son”, explica. Les persones més afectades solen ser les nocturnes, com adolescents o treballadors amb horaris de nit, que tenen dificultats per aixecar-se al matí després d’haver-se quedat desperts fins tard.
Per minimitzar els efectes del canvi d’hora, el Dr. Castillo recomana que la setmana prèvia s’avance l’hora d’alarma en mitja hora. També és important exposar-se a la llum solar, ja que el rellotge biològic depén de la llum del dia, i reduir el consum de cafeïna, alcohol i nicotina. A més, convé allunyar-se de les pantalles almenys tres hores abans d’anar a dormir per afavorir un descans de qualitat.



















