La Confederació Hidrogràfica del Xúquer ha anunciat que el 2026 comencen de forma definitiva les obres d’ampliació del barranc de la Casella. En esta ocasió ha sigut Teodoro Estrela, assessor de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer i ex director general de l’aigua qui ha explicat com les obres al barranc del Barxeta, al barranc de la Casella i a Cogullada s’adjudicaran enguany.
Estes obres junt a altres que estan previstes fer d’emergència després de la DANA s’han presentat hui a la Jornada sobre la recuperació de Dana que s’està duent a terme a la Universitat Politècnica de Valencia i que té com a objectiu posar damunt la taula situació abans i després de la Dana, les conseqüències del canvi climàtic i la necessitat d’un urbanisme resilient front a inundacions.
En la primera de les ponències sobre obres d’emergència en marxa i les actuacions previstes en el pla de recuperació i resiliència , Estrela ha explicat com la Dana del passat mes d’octubre va superar totes les previsions, i explicava com en el Xúquer, les obres de prevenció estaven més avançades. Els cinc projectes que afecten la nostra comarca, ampliació del barranc de la Casella, modificació de la confluència del barranc de Barxeta i el Casella i altres obres de laminació en el Barxeta i per a la protecció de Cogullada s’inicien de manera definitiva en el 2026. Escoltem-lo.
Enllaç directe a la jornada en streaming: