NOTÍCIES

La Generalitat Valenciana posarà en marxa una nova línia d’ajudes amb subvencions directes de sis mil euros per aquells afectats per la Dana que hagen replantat arbres fruiters, cítrics o vinya.

El president de la Generalitat, Juan fran Pérez Llorca, ha anunciat una nova línia d’ajudes de 26,7 milions d’euros dirigida als agricultors que han patit pèrdues greus a causa de la Dana en la Comunitat Valenciana.
La mesura preveu una ajuda directa de 6.000 euros per hectàrea per a aquells agricultors que replanten o ja hagen replantat cultius permanents, principalment arbres fruiters, cítrics i vinya, en les zones greument afectades pel temporal d’octubre de 2024. Per a poder accedir a la subvenció, els beneficiaris hauran de replantar una densitat mínima de plantes per hectàrea, que s’establirà en funció del tipus de cultiu. L’objectiu és donar suport a la recuperació del teixit agrícola i garantir el futur de les explotacions afectades, sobretot de caquis, cítrics i vinya. Juan fran Pérez Llorca.

Per la seua banda, l’Associació Valenciana d’agricultors, AVA, ha valorat positivament estes noves línies d’ajudes anunciades per la Conselleria d’Agricultura a les organitzacions agràries i cooperatives. Ajudes amb caràcter retroactiu que responen a les demandes dels agricultors. No obstant això, si bé és una part important, la Comunitat Valenciana té més de 180.000 hectàrees abandonades i requerix una major inversió per part de les administracions, no sols la Generalitat Valenciana, per a aconseguir explotacions més dimensionades i tecnificades, equilibrar els mercats internacionals i ajudar a assumir l’escalada dels costos de producció que estan generant les guerres a Ucraïna i ara a Orient Mitjà. Segons Ava, fa falta un Pla d’Estat consensuat amb el sector agrari i amb una dotació pressupostària concorde a les necessitats reals.

També et pot interessar:
Alzira Ràdio 107.9 fm Player oficial