NOTÍCIES

La Plaça Major d’Alzira acull hui una jornada artística i reivindicativa en defensa de l’educació pública, mentre la vaga indefinida del professorat es manté

La vaga indefinida del professorat valencià afronta un nou escenari després de la reunió celebrada ahir de vesprada entre la Conselleria d’Educació i els sindicats docents. ANPE i CSIF van acceptar la proposta del Consell, un acord que ha trencat la unitat sindical mantinguda fins ara.
L’acord contempla un increment progressiu del salari dels docents fins a arribar als 200 euros, encara que una part de la pujada queda condicionada a l’evolució de l’IPC. Mentre Educació defensa que es tracta d’un avanç important en la negociació, STEPV, CCOO i UGT consideren que la proposta és insuficient i critiquen que no garantix completament el poder adquisitiu del professorat.
Els sindicats majoritaris mantenen la vaga indefinida i les protestes convocades per a esta setmana. Esta vesprada està prevista una nova reunió amb la Conselleria, on es continuarà negociant altres reivindicacions com la reducció de ràtios a les aules. Els sindicats demanen 15 i 20 segons nivells i Conselleria oferix 22 i 27. Des dels sindicats alerten que el conflicte continua obert i demanen augmentar la pressió als carrers.

Tot i això, la Plaça Major d’Alzira acull hui, una jornada festiva i alhora reivindicativa amb la celebració de la Trobada Artística per l’Educació Pública. L’activitat, organitzada per la Coordinadora d’AFA d’Alzira, començarà a les 5 i busca donar visibilitat al teixit educatiu i cultural. L’objectiu és reivindicar la importància de l’escola pública a través de l’art i la participació ciutadana.
La programació inclourà actuacions musicals en directe amb la participació dels alumnes de l’IES Josep Maria Parra i de l’Escola de Rock, així com artistes locals i comarcals com Agus Gamino, Toni de l’Hostal o Ona Nua, entre altres. També hi haurà espai per a la música clàssica i les danses tradicionals amb el Trio d’Archi i balladores de dansa popular, en una mostra diversa del talent artístic de la zona. També hi haurà un espai dedicat a la poesia, on alumnat de l’IES Parra, el Rei En Jaume i La Murta recitarà diversos poemes. A més, s’habilitarà un micro obert perquè qualsevol persona que ho desitge puga pujar a l’escenari i compartir els seus versos o intervindre lliurement.
Els més menuts comptaran amb la “Zona Menuda”, un espai dedicat amb tallers de manualitats, pintura, contacontes i animació infantil. A més de l’ambient festiu, la jornada mantindrà un component reivindicatiu amb la lectura de manifestos per part de les AFA, on es defensarà una educació pública, inclusiva i de qualitat.

També et pot interessar:
Alzira Ràdio 107.9 fm Player oficial