La regidora no adscrita, Mar Chordà, ha sol•licitat a l’Agència Valenciana Antifrau i al Síndic de Greuges que investiguen diversos contractes relacionats amb les pròximes festes de Sant Bernat. Considera que no està justificat recórrer a la tramitació d’urgència en unes celebracions anuals i amb una data coneguda amb molta antelació.
La regidora també reclama que s’aclarisca si existixen vincles entre les empreses que han presentat ofertes o que han sigut convidades a participar en els procediments. Segons Chordà, si estes relacions existiren, la concurrència podria ser només formal i no real en contractes que, en conjunt, podrien superar els 100.000 euros.
Entre les qüestions plantejades destaca el cas de l’actuació de La Fúmiga, on assegura que el cost dels serveis tècnics inclosos en el contracte supera el catxe del grup. També afirma que algunes cartes aportades per justificar l’exclusivitat artística tenen una data posterior a l’inici de l’expedient, fet que, a parer seu, mereix ser revisat.
Per la seua part, la regidora de Festes, Gemma Alós, ha defensat que l’Ajuntament complix de manera estricta la normativa vigent en tots els processos de contractació. Ha explicat que es demana tota la documentació requerida a les empreses i que els expedients són revisats pels tècnics municipals abans de la seua tramitació.

















