Saps quins tipus d’arbres hi ha al parc de l’Alquenència? I al parc de la Rambla? Enguany, per a celebrar el Dia de l’Arbre, la Regidoria de Medi Ambient de l’Ajuntament d’Alzira ens convida a conéixer que tenim no sols en l’Alquenència sinó en la resta de la ciutat. Per això, a través de dos rutes guiades, el paisatgista Vicent Ordaz ens donarà a conéixer la vegetació urbana.
La primera ruta serà este dissabte. Eixirà des de l’Ajuntament idiscorrerà per zones enjardinades del centre de la ciutat com la plaça de la Constitució, la Vila, la zona del malecó fins al passeig fluvial, la plaça dels Furs fins a la plaça de la Generalitat. La segona ruta serà diumenge al parc de l’Alquenència on es coneixeran tots els arbres que hi formen part del grandíssim pulmó verd d’Alzira. El paisatgista Vicent Ordaz, donara conèixer el tipus d’arbratge en cada lloc i també explicarà que ens aporta cada arbre en l’espai urbà.
Ordaz explica que la vegetació urbana compta amb espècies que no trobem al nostre entorn rural i que enriquixen no sols l’espai urbà sino la biodeiversitat. Posa com exemple la sequoia del parc de l’Alquenència.
La durada de les rutes és de dos hores i està oberta per a tot el públic, amb la inscripció prèvia al correu mediambient@alzira.es. Poden participar xiquets i xiquetes a partir de 8 anys acompanyats de persones adultes.
Pots escoltar l’informatiu sencer ací: