L’Ajuntament d’Alzira se suma a la celebració de l’Hora del Planeta. Demà apagaran els llums dels edificis i monuments d’Alzira. Es tracta d’una iniciativa de l’organització wwf. adena que es duu a terme en moltíssimes ciutats de tot el món i que es va iniciar a Sidney al 2007.
Durant una hora, les administracions apaguen els llums, entre les 20.30 i les 21.30, i conviden a tota la ciutadania a fer-ho al mateix temps, com un símbol de la lluita contra el canvi climàtic. A Espanya són 486 els ajuntaments que se sumen a este xicotet gest, que en la comarca de la Ribera també faran ciutats com Carlet o Alberic.
Enguany, tal i com expliquen des de l’Ajuntament d’Alzira, l’Hora del Planeta 2025 és més necessària i urgent que mai. 2024 ha sigut l’any més càlid des de la revolució industrial, superant en més de 1,5 °C la temperatura mitjana del planeta. Els impactes del canvi climàtic s’estan convertint en emergència socials, com la Dana a València o els incendis a Los Ángeles, i la resposta és insuficient: els cims climàtics no aconseguixen avanços significatius, i es continua depenent dels combustibles fòssils mentre el negacionisme climàtic augmenta.
Pots escoltar l’informatiu sencer ací: