L’Ajuntament d’Alzira ha creat el nou servei d’Emergència climàtica, Resiliència, Agenda urbana i Projectes estratègics. Es tracta d’un servei que partint des de l’àrea de Medi Ambient, suma al tècnic de projectes europeus i coordinarà tots els aspectes relacionats amb ajudes europees.
Tal i com va anunciar l’alcalde d’Alzira, es crea una gran àrea que integrarà tots els projectes de l’agenda urbana i l’agenda 2030 i que treballarà de manera coordinada amb la resta de departaments municipals per tal d’afrontar els nous reptes d’emergències davant el canvi climàtic. Un nou servei que depén directament d’alcaldia.
En el plenari del passat dijous es va modificar la relació de llocs de treball de l’Ajuntament d’Alzira per a incloure el tècnic de projectes europeus en este departament. Des de l’oposició es va considerar negatiu deslligar el tècnic de projectes europeus del servei d’Idea, on estava fins ara; fins i tot Ciutadans presentà una moció al respecte, ja que considera que Idea és el departament de desenvolupament econòmic i que porta treballant des de 2008 amb ajudes europees i des del 2016 amb la creació d’este departament dins de la seua estructura.
Precisament, l’alcalde d’Alzira explicà que l’objectiu és que este servei treballe en coordinació amb tots els serves municipals i no únicament amb Idea. Entén Domínguez que es tracta d’una reestructuració per a trencar inèrcies.
Pots escoltar l’informatiu sencer ací: