NOTÍCIES

L’Ajuntament d’Alzira demana que les persones majors tinguen un rol actiu en la comunitat en el dia de les Persones Grans

Hui 1 d’Octubre es commemora el dia internacional de les persones majors, instituït per l’ONU al 1990. Esta jornada enguany se commemora amb el lema l “Les persones d’edat impulsen l’acció local i mundial: les nostres aspiracions, el nostre benestar i els nostres drets”.

Es vol  destacar el paper transformador que exercixen les persones majors en la construcció de societats resilients i equitatives. Lluny de ser beneficiaris passius, són impulsores del progrés i aporten els seus coneixements i experiència en àmbits com l’equitat en la salut, el benestar econòmic, la resiliència de les comunitats i la defensa dels drets humans. I és que amb una esperança de vida mundial de 73’5 com a mitjana, les persones majors de 60 creixen exponencialment en el món. De fet, el nombre de persones majors de 60 anys s’ha duplicat en els últims trenta anys, passant d’uns 541 milions en 1995 a 1.200 milions en 2025, i es preveu que abast els 2.100 milions en 2050. En 2080, les persones majors de 65 anys superaran en número als menors de 18 anys.

Este envelliment poblacional és un dels canvis demogràfics més profunds de la nostra època: Això planteja reptes en salut, pensions, serveis socials, vivenda, atenció a la longevitat i cura, així com a reconéixer el seu rol actiu en la comunitat. Es per així que hui a Alzira s’ha llegit una manifest a la porta de l’Ajuntament en què s’ha reivindicat els drets de les persones majors en tots els àmbits. Amèlia Blanquer, regidora de l’àrea.

El manifest ha incidit en que l’atenció integral a les persones grans no és només una qüestió de polítiques públiques, sinó també un acte de justícia i reconeixement. Blanquer ha denunciat que cap política ni acció pot marginar o degradar a les persones majors pel només fet de la seua edat, l’edadisme i per això ha fet una crida a la gent jove perquè facen més estrets els llaços amb la gent major.

La lectura del manifest ha comptat amb l’assistència de població, d’associacions i de la corporació municipal i ha conclós amb l’actuació del grup Los chicos de Ayer.  La Regidoria de Serveis Socials té previst dur a terme una setmana d’activitats per a commemorar esta efemèride del 20 al 25 d’octubre.

Pots escoltar ací l’informatiu sencer:

https://go.ivoox.com/rf/159917501

 

 

També et pot interessar:
Alzira Ràdio 107.9 fm Player oficial