NOTÍCIES

L’Ajuntament d’Alzira instal·larà Punts Violeta al Recinte Firal per a informar i previndre la violència masclista durant totes les festes

La Regidoria d’Igualtat de l’Ajuntament d’Alzira instal·larà, a partir de demà, el seu punt violeta amb ocasió dels concerts que tindran lloc al recinte firal del 22 al 26 de juliol. A més dels punts violeta, les festes també serviran per a conscienciar a través de material i lones sota el lema #Tinguemlafestaenpau.

Els punts violeta contra les agressions sexistes són punts de referència preventius i informatius, on, en cas de necessitat, es poden facilitar telèfons de contacte, ajuda i/o material reivindicatiu, de manera totalment gratuïta. Enguany estaran tots els dies de festes al recinte firal. Durant els concerts i discomòbils, s’oferirà el servei amb una durada de 3 hores, que no tenen per què coincidir en el total de les hores d’actuacions. Els dies de discomòbil començaran i acabaran una hora més tard. Segons explica la regidora d’Igualtat, Amèlia Blanquer, durant les festes s’incrementa el risc de comportaments de violència masclista, i per això són necessaris.

Per a la posada en funcionament del punt violeta s’ha comptat amb la cooperació de dos persones formades en promoció de la igualtat, qui s’encarreguen de repartir el material promocional de la campanya: fullets amb informació que ajude a identificar les conductes masclistes i abusives, així com informació sobre quan s’està sofrint una agressió o quan s’està tenint un comportament sexista. S’hi inclouen també orientacions sobre com actuar en cas d’haver sigut agredida, i es deixa ben clar que sols qui agredix és responsable de l’agressió. Enguany s’han fet també 10.000 ventalls de cartró que mostren informació essencial per a contactar amb la policia en cas d’agressió, així com el codi QR per a descarregar l’aplicació ALERTCOPS.

  • Pots escoltar l’informatiu sencer ací:
També et pot interessar:
Alzira Ràdio 107.9 fm Player oficial