Tindre un lloc en primera fila per a vore la processó del Sant Soterrar té un preu, un preu solidari. L’Ajuntament d’Alzira posa a disposició de la ciutadania 2.170 cadires en el recorregut de la tradicional processó del Divendres Sant. Com cada any, cal anar a reservar el lloc amb antelació.
La venda de cadires per a la processó de Divendres Sant es farà a l’Ajuntament d’Alzira a partir de dimarts i fins a dijous. L’horari dimarts és de 9.30 a 14 hores i, per la vesprada, de 16 a 19 hores. Dimecres i dijous, sols pel matí, de 10 a 14 h. Si en estos tres dies no s’esgoten, encara es podran adquirir les que queden el mateix divendres, al quiosc de la plaça Major, entre les 11 i les 14 hores.
El preu és de 5 euros i, com cada any, es destinarà a una associació benèfica. El pagament no es podrà fer amb targeta sinó en efectiu, i cada persona podrà adquirir fins a 12 cadires com a màxim. La regidora de Festes, Gemma Alós, explica que a partir dels pròxim anys es podria modernitzar el sistema d’adquisició en línia i pagar en targeta, però de moment no s’ha establit. Com explica la regidora, l’opció de pagar en efectiu és més adient a hores d’ara, ja que hi ha molta gent major i, d’altra banda, quan es compra es tria el lloc on està la cadira.
L’Ajuntament té reservades cadires per a la Junta de germandats i també per a les residències de persones majors.
Pots escoltar ací l’entrevista realitzada a El dia per davant: