L’Ajuntament d’Alzira presenta esta vesprada la liquidació del pressupost amb un superàvit de 8.895.120 euros i amb un resultat pressupostari que complix amb el principi de sostenibilitat financera i la regla de gasto, aspectes que confirmen uns comptes municipals sanejats.
Amb este tancament dels comptes del 2024, l’Ajuntament afronta el 2025 amb un romanent de tresoreria de 9.546.000 euros, és a dir, els diners disponibles que té l’Ajuntament per a enguany després d’haver pagat els gastos i les inversions de l’any anterior. Segons expliquen des de l’Ajuntament, es confirma la seua solvència ja que gaudix de liquidesa per afrontar despeses l’any 2025 amb garanties.
En la mateixa línia que anys anteriors, també el deute de l’Ajuntament complix la normativa i es manté amb unes xifres molt baixes, un 8’54 %, tenint en compte un deute viu de 3.747.678 euros a causa d’un préstec, més les devolucions pendents a l’Institut Valencià de la Competitivitat Empresarial (IVACE), el qual avançà diners els anys 2021, 2022 per a la instal·lació de plaques fotovoltaiques.
D’altra banda, la liquidació dels comptes municipals confirma que l’Ajuntament d’Alzira complix amb els proveïdors i, per tant, és una entitat segura i fiable per a les empreses. De fet, el període mig de pagament de les factures una vegada arriben a Intervenció municipal varia entre els 22 i 24 dies al llarg del 2024, un període molt inferior al màxim legal establit en trenta dies.
Pots escoltar l’informatiu sencer ací: