NOTÍCIES

Més del 90% dels jóvens a Espanya consulten la intel·ligència artificial diàriament, segons un estudi

La intel·ligència artificial ha deixat de ser un luxe, i s’ha convertit en la nova ferramenta diària de milions de persones. Hui, especialment els més jóvens recorren abans a ferramentes com ChatGPT que al clàssic Google. Però la revolució no es queda ací: la IA no sols respon preguntes, ara també compra, decidix i recomana per nosaltres. Un nou estudi revela que la meitat dels espanyols ja utilitza la IA per a comprar, i que més del 90% dels jóvens la consulten diàriament.

Per a entendre un poc més sobre este tema, hem parlat amb Jesús Moradillo, soci i director general d’Estratègia de Màrqueting  Solutions en  LLYC sobre l’informe, qui afirma que això només és el començament de la IA.

Moradillo també ha advertit que les decisions ja no es prenen per l’usuari, sinó que, moltes vegades sense que la persona el perceba les pren la IA.

Una altra tendència destacada és la pèrdua d’influència dels influencers: un 52% dels enquestats confia més en la IA que en estos creadors de contingut. No obstant això, els influencers són clau encara per a activar eixe desig, eixa connexió emocional que alimenta moltes vegades també les decisions.

L’informe introduïx un nou concepte: el LLMO (Large Language Model Optimization), l’evolució del SEO tradicional, que busca posicionar a les marques dins de les respostes generades pels models de llenguatge com ChatGPT, en lloc d’aparéixer en enllaços de cercadors.

Quant a l’impacte sectorial, la disrupció ja és evident en retail, turisme i servicis financers, on la IA està començant a substituir processos humans, des d’itineraris de viatge fins a assessorament bancari.

Finalment, es destaca que amb l’ús de la IA el comerç local també es veurà afectat ja que totes aquelles marques que no estiguen correctament representades en internet podrien deixar de ser una opció viable per als consumidors que consulten la IA sovint.

  • Pots escoltar l’informatiu sencer ací:
També et pot interessar:
Alzira Ràdio 107.9 fm Player oficial