El Gran Teatre d’Alzira acollirà demà divendres la gala de lliurament dels Premis Literaris Ciutat d’Alzira 2026, una de les cites centrals de les Jornades Culturals, i que organitzen l’Ajuntament d’Alzira i Bromera. L’acte començarà a les 20h, tot i que les portes s’obriran a les 19:30h. L’entrada serà gratuïta fins a completar l’aforament.
La gala es celebra per tercer any consecutiu al Gran Teatre, després del seu trasllat des de la sala Rex. El canvi d’espai ha permés ampliar les possibilitats escèniques i plantejar un espectacle amb més recursos. Nelo Gómez, director de la gala, explica que el repte és oferir una nit atractiva més enllà del lliurament dels guardons.
La presentació tornarà a estar a càrrec de Maria Juan, que tancarà amb esta edició una etapa de tres anys al capdavant de la gala. També hi participarà l’actor i dramaturg Carles Alberola. La música tindrà també un paper destacat, amb la combinació de l’electrònica de Faixa i el cant tradicional valencià de Titana.
La gala d’enguany estarà marcada per la commemoració de l’Any Jaume I. Alzira, com a capital històrica del Regne de València, vol convertir l’acte en una celebració al voltant de la figura del conqueridor i de la literatura en valencià. De fet, Nelo Gómez ja havia avançat que l’espectacle inclourà referències a Jaume I i a Na Violant.
Els Premis Literaris Ciutat d’Alzira reconeixen obres de diferents gèneres i àmbits, com ara teatre, poesia, assaig, narrativa infantil i juvenil, divulgació científica, novel•la i àlbum il•lustrat. A més, es reconeixerà la trajectòria cultural i social més notable d’una persona o entitat que haja destacat pel seu compromís amb la societat, la llengua i la cultura valencianes.
En acabar la gala, se celebrarà al Cercle Alzireny – La Gallera (carrer de l’Escola Pia, 3) un sopar dempeus.


















