NOTÍCIES

Prop de 14.000 persones es beneficien dels 51 programes d’IDEA Alzira en 2024

Com ja és costum, IDEA ha presentat la seua memòria anual. 51 programes desenvolupats i vora 14.000 persones beneficiades dels projectes que l’Agència de Desenvolupament Local de l’Ajuntament d’Alzira ha realitzat durant 2024. En total, s’han gestionat 6,5 milions d’euros, provinents en un 12% de l’Ajuntament d’Alzira i en un 73% de fons externs. Una xifra que baixa respecte al 2023, a causa de l’endarreriment d’algunes subvencions que encara estan en marxa.

Primer de tot, destaca la formació: un total de 12 programes que han format 265 persones en àmbits com administració, comerç o hostaleria, com l’Escola de Cuina El Respirall. L’orientació i intermediació laboral també ha sigut clau en este 2024, ja que ha deixat 72 contractacions directes i 142 indirectes, i més de 3.000 persones noves registrades en el seu portal d’ocupació.

També hi ha hagut espai per a les empreses, amb programes com Alzira, 12 mesos, 12 comerços i amb més de 300 atencions a emprenedors. I no només a Alzira: IDEA ha gestionat 19 programes europeus, oferint 129 mobilitats en diferents països d’Europa. En definitiva, 13.982 persones beneficiàries de tots els projectes en 2024, una xifra que la regidora d’Ocupació, Gemma Alós, destacava com el més important. Alós reconeixia també el treball constant de tot el personal d’IDEA, format per 117 treballadores temporals i 8 fixes, una més que al 2023.

Pel que fa al comerç i l’economia, destaquen diversos plats forts com el programa dels Bons de Comerç; el Tardeo o Entre Pa i Borreguet, ja del tot incorporats a la quotidianitat alzirenya; la XIV Fira Oberta, que deixà més de 55.000 visitants i 90 expositors; i, com no, la Setmana de l’Economia, un esdeveniment cada vegada més gran i important a nivell nacional, amb més de 7.000 assistents en l’última edició.

Ara, en 2025, IDEA celebra el seu 30 aniversari, des que s’obrí l’oficina amb Carmen Herrero com a única treballadora. La directora d’IDEA recordava estos 30 anys, per a ella, 30 anys amb vocació de servei públic.

  • Pots escoltar l’informatiu sencer ací:
També et pot interessar:
Alzira Ràdio 107.9 fm Player oficial